Forumforumforum Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Jeg puttet øl i snøen på verandaen for et par timer siden... En ting jeg ikke tenkte på var om de kunne sprekke etc Snakk om ølflasker.. Noen som har prøvd før ? har gjort det i påsken.. men da er det jo flere plussgrader osv ;p Edit av moderator; Skriveleif i topic. Endret 18. desember 2005 av Dotten Lenke til kommentar
_ART_ Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 snøen isolerer vel en god del. akkurat hvor mye er jeg usikker på, men det er nok bedre å stikke dem nedi snøen en å la de ligge i friluft Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Snøen holder fortsatt 0 grader da. Men det kan hende at de inneholder nok alkohol til at de fryser ved -1 grad feks, og derfor ikke sprekker. Men det skal jeg ikke si sikkert. Har aldri prøvd dette før , så kanskje det burde prøves. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Går da bra det, korka popper før flaske går til hælvette. EDIT: blikkboks kan vel gå til hælvette, dra til narvik og test Endret 17. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 det er snakk om et par bokser og et par flasker ;P slapp de nedi snøen, ser den jo, men ligger ikke i friluft håper det går bra.. har noen inne også, i tilfelle liksom Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Husker jeg hadde et par colabokser i frysern den gang jeg drakk brus. De bula ut gitt den ene sprakk men den lå i en pose. Har også satt en colaflaske i snøen uttafor vinduet mitt ( samler opp snø der når vi måker ) Trur ikke det skal være noe farlig å ha de i snøen. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Nedi sør? Tviler på de sprekker.. Men noen steder i rundt narvik/troms(Hatt -45 noen ganger.), men der blir det mye kaldere mye fortere. FRa inne tempratur til en kald vinter.. Her tar det en evighet, og ølet blir ikke like godt og kaldt. EDIT: selvølge at man ikke har de ute for lenge. Endret 17. desember 2005 av Bundy Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 det er -9,8 grader ute her nå ;P får vel gå ut å hente de om en time eller 2... sikkert så kaldt at det ikke er digg engang.. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Øl slush funker det og selvom det kan bli litt stress å ta store slurk. Har ikke tall på kor mange ganger eg har måtte drikke slush fordi eg glemmer å ta de ut av frysern før de fryser. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Øl slush funker det og selvom det kan bli litt stress å ta store slurk. Har ikke tall på kor mange ganger eg har måtte drikke slush fordi eg glemmer å ta de ut av frysern før de fryser. 5305069[/snapback] Var ute for den når jeg var fjortis. Gjemte unna enorme mengder øl bak en trafokiosk dagen før nyttårsaften, lå der til nyttårsaften, og når vi skulle hente skiten så var det ølslush. Det var ikke bra saker for en alkohol n00b Lenke til kommentar
smetho Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Minner meg om Mythbusters-episoder der de testa metoder for å kjøle ned øl raskt Interessant! Selv la jeg brus ute i snøen engang. Den ble nesten ikke kald! Nå var det ikke -10 grader heller, men trodde det skulle ha bedre effekt. Som om snøen holdt kulden ute (men nå husker jeg situasjonen litt dårlig siden det tross alt var en del år siden). Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Tror ikke akkurat det hjelper nedi sør heller da, da funker kjøleskap/fryser bedre. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 det gikk ganske bra! Utrolig at kulkde holder seg så bra !" boksene holdt temp lengre enn flasker ! ;D men nå skal det bli digg me den god natt's søvn.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Kan være skummelt oxo. Hadde en kompis som gikk hjemmefra og til meg (ca 20 min) i -2 grader med ølflasker i sekken. Han kom inn og skulle åpne en øl, og PANG sa det. Glass overalt. Du får litt små-panikk når katten kommer løpende for å se hva det er. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Er det ikke sånn, at om hele flaska er under snøen så sprnger den ikke? Lenke til kommentar
Feh Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har testa øl i snøen ganske mange ganger. Har kun skjedd ulykke 1 gang, da jeg skulle sprette korken med en lighter, så satt jeg igjen med munningen og korken, mens resten av flaska knakk av og datt i gulvet... Bare pass på hvis man har de i "fri" luft. Da sprenger de av seg selv hvis de blir stående lenge nok (minst 4-5-6 timer, alt ettersom hvor lav temperatur). Enten det er ute, eller i fryseboks. En liten ting man kan tenke på er at alerede ved bare 4 grader pluss, tar det ikke mer enn ca. 2-3 timer før drikken er rimelig kald. Så hvis man setter ting ut - ikke mer enn 2-3 timer, da er drikken din som regel kald nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå