Gå til innhold

Hvordan tåler ølflasker seg i snøen ?

Forumforumforum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg hadde et par colabokser i frysern den gang jeg drakk brus.

De bula ut gitt :p den ene sprakk men den lå i en pose.

Har også satt en colaflaske i snøen uttafor vinduet mitt ( samler opp snø der når vi måker )

Trur ikke det skal være noe farlig å ha de i snøen.

Lenke til kommentar

Nedi sør? Tviler på de sprekker..

Men noen steder i rundt narvik/troms(Hatt -45 noen ganger.), men der blir det mye kaldere mye fortere. FRa inne tempratur til en kald vinter.. Her tar det en evighet, og ølet blir ikke like godt og kaldt.

EDIT: selvølge at man ikke har de ute for lenge.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Øl slush funker det og selvom det kan bli litt stress å ta store slurk. Har ikke tall på kor mange ganger eg har måtte drikke slush fordi eg glemmer å ta de ut av frysern før de fryser.

5305069[/snapback]

Var ute for den når jeg var fjortis. Gjemte unna enorme mengder øl bak en trafokiosk dagen før nyttårsaften, lå der til nyttårsaften, og når vi skulle hente skiten så var det ølslush. Det var ikke bra saker for en alkohol n00b :(

Lenke til kommentar

Minner meg om Mythbusters-episoder der de testa metoder for å kjøle ned øl raskt :) Interessant!

Selv la jeg brus ute i snøen engang. Den ble nesten ikke kald! Nå var det ikke -10 grader heller, men trodde det skulle ha bedre effekt. Som om snøen holdt kulden ute (men nå husker jeg situasjonen litt dårlig siden det tross alt var en del år siden).

Lenke til kommentar

Kan være skummelt oxo. Hadde en kompis som gikk hjemmefra og til meg (ca 20 min) i -2 grader med ølflasker i sekken. Han kom inn og skulle åpne en øl, og PANG sa det. Glass overalt. Du får litt små-panikk når katten kommer løpende for å se hva det er.

Lenke til kommentar

Har testa øl i snøen ganske mange ganger. Har kun skjedd ulykke 1 gang, da jeg skulle sprette korken med en lighter, så satt jeg igjen med munningen og korken, mens resten av flaska knakk av og datt i gulvet...

Bare pass på hvis man har de i "fri" luft. Da sprenger de av seg selv hvis de blir stående lenge nok (minst 4-5-6 timer, alt ettersom hvor lav temperatur). Enten det er ute, eller i fryseboks.

En liten ting man kan tenke på er at alerede ved bare 4 grader pluss, tar det ikke mer enn ca. 2-3 timer før drikken er rimelig kald. Så hvis man setter ting ut - ikke mer enn 2-3 timer, da er drikken din som regel kald nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...