Corn Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Kjørte inn i et lite kryss i dag på gult/rødt, usikker på om jeg kom over stopplinjen på gult. Det var i hvert fall sånn at jeg fikk en ekkel følelse. Skulle til høyre i krysset, og der står onkel politi i kommandobil. Han bruker fjernlysene på meg, og gir meg et stygt blikk og har anklagende håndbevegelser. Jeg prøver å uttrykke meg som en synder, men kjører videre forbi han (vi kjørte i hver vår retning.) Han kjørte bare videre etter dette.. Skal jeg anse meg selv som griseheldig at han ikke stoppet meg helt, eller kan jeg vente meg en saftig bot i posten/på døren innen kort tid? Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Du var heldig... Det kommer ikke noe i posten Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Har gjort det samme selv 2 ganger på 5-6 uker, å det kommer ikke noe i posten.. Sånne ting må de ta deg for der og da.. Jeg fikk for øvrig en liten skjennepreken den andre gangen, men slapp heldigvis unna Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det har seg sånn at du ikke klarer å stoppe innen det er rødt så kan en egentlig bare kjøre. Men rekker man å stoppe så må man stoppe. Jeg har selv kjørt på rødt noen ganger. Da var jeg i helt andre tanker... Godt at det ikke var trafikk der... Lenke til kommentar
Corn Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Tja, jeg burde vel strengt tatt ha stoppet da jeg så det gule lyset, men bestemte meg for å gasse på for å rekke det. (Noe som vel er fyfy) Ville godt helt fint å bremse ned.. Etter jeg har gasset på og lyset blir rødt det milliesekundet jeg skal til å kjøre inn i krysset så kan jeg ikke stoppe nei. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 jeg kjører på rødt rett som det er jeg x] for å forklare meg: Jeg kjører scooter, på kvelden her er det sensorer som styrer, ettersom hvor det er biler.. Kan politiet ta meg når jeg er HELT alene i krysset, og sensoren ikke reagerer på scooteren ? mao, jeg og scooterne er for lette :o Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) nvm........................ Endret 23. desember 2005 av Lar5 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Nei, de kan ikke ta deg.. Har opplevd det samme selv mange ganger, så vet å bortforklare meg den Det er vel faktisk noe som reagerer på metallet over asfalten (altså magnetsensorer eller noe sånt) som gjør at det reagerer og blir grønt etterhvert.. Altså ikke nok metall i en moped.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 oh, så det går på metall :O for første gang jeg satt i et lyskryss med scooteren turte jeg ikke kjøre ;p da satt jeg nesten 5 min før det kom en bil.. Men etter det har det nok blitt en del kjøring på rødt ja ;P lurer på hvor mye penger det blir tilsammen jeg :o hvis man legger sammen x] er det ikke 5k for å kjøre på rødt ? Lenke til kommentar
Corn Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 5200,- tror jeg det er for å kjøre på rødt Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 5800 + 2 prikker. Det koster mer å kjøre på rødt enn å bli tatt med narkotika... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 5800 + 2 prikker. Det koster mer å kjøre på rødt enn å bli tatt med narkotika... 5335394[/snapback] Narko skader som regel bare deg sjøl, men å kjøre på rødt kan drepe andre i enkelte tilfeller.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Narko skader som regel bare deg sjøl, men å kjøre på rødt kan drepe andre i enkelte tilfeller.. man kan jo ikke akkurat sammenlikne sånnt da det gjelder strafferammer da ? ;P Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Narko skader som regel bare deg sjøl, men å kjøre på rødt kan drepe andre i enkelte tilfeller.. 5336186[/snapback] Dette veit du tydelegvis alt om... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 5800 + 2 prikker. Det koster mer å kjøre på rødt enn å bli tatt med narkotika... 5335394[/snapback] Narko skader som regel bare deg sjøl, men å kjøre på rødt kan drepe andre i enkelte tilfeller.. 5336186[/snapback] Ja, det er klart, men uhell skjer selv den beste, uavhengig av hva det måtte være. Det farligste er å leve - Det dør en garantert av... Poenget mitt var litt begge veier - Bota for å kjøre på rødt er for lav, men bota for å bli tatt med narkotika er latterlig lav. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Man skal alltid kunne stoppe - i hvert fall for rødt lys.. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 26. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2005 Er forøvrig ganske sikker på at narkotika tar flere liv en kjøring på rødt. Du blir sjokkert når du finner ut hvor mange mord/selvmord/voldtekter som direkte eller indirekte skyldes dop Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 tenkte jeg skulle si det ja.. for ikke å snakke om overdoser.. (kanskje ikke så ofte det skjer men..) Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 5800 + 2 prikker. Det koster mer å kjøre på rødt enn å bli tatt med narkotika... 5335394[/snapback] Vårt alles kjære norge og dets lover.. Hørte om noen som blei tatt med 13 gram hasj utafor en barneskole, de fikk inndratt dopen og 3800 i bot... De stod der for å selge det til barn! Flere som kjører på rødt, enn folk som blir tatt med dop, pluss at politiet fokuserer trafikksyndere.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Mens dere diskuterer om andre ting kan jeg få minne om at kommandobiler vanligvis huser de ansvarshavende, og sist jeg sjekket jobbet de med å organisere der det skjer noe, og ikke jakte på "vanlige" trafikksyndere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå