Gå til innhold

Kjørte på rødt

Corn

Anbefalte innlegg

Kjørte inn i et lite kryss i dag på gult/rødt, usikker på om jeg kom over stopplinjen på gult. Det var i hvert fall sånn at jeg fikk en ekkel følelse. Skulle til høyre i krysset, og der står onkel politi i kommandobil.

Han bruker fjernlysene på meg, og gir meg et stygt blikk og har anklagende håndbevegelser. Jeg prøver å uttrykke meg som en synder, men kjører videre forbi han (vi kjørte i hver vår retning.) Han kjørte bare videre etter dette.. Skal jeg anse meg selv som griseheldig at han ikke stoppet meg helt, eller kan jeg vente meg en saftig bot i posten/på døren innen kort tid?

Videoannonse
Annonse

Tja, jeg burde vel strengt tatt ha stoppet da jeg så det gule lyset, men bestemte meg for å gasse på for å rekke det. (Noe som vel er fyfy) Ville godt helt fint å bremse ned.. Etter jeg har gasset på og lyset blir rødt det milliesekundet jeg skal til å kjøre inn i krysset så kan jeg ikke stoppe nei.

jeg kjører på rødt rett som det er jeg x]

for å forklare meg:

Jeg kjører scooter, på kvelden her er det sensorer som styrer, ettersom hvor det er biler..

Kan politiet ta meg når jeg er HELT alene i krysset, og sensoren ikke reagerer på scooteren ? mao, jeg og scooterne er for lette :o

Nei, de kan ikke ta deg..

Har opplevd det samme selv mange ganger, så vet å bortforklare meg den ;)

Det er vel faktisk noe som reagerer på metallet over asfalten (altså magnetsensorer eller noe sånt) som gjør at det reagerer og blir grønt etterhvert..

Altså ikke nok metall i en moped..

oh, så det går på metall :O

for første gang jeg satt i et lyskryss med scooteren turte jeg ikke kjøre ;p da satt jeg nesten 5 min før det kom en bil.. Men etter det har det nok blitt en del kjøring på rødt ja ;P

lurer på hvor mye penger det blir tilsammen jeg :o hvis man legger sammen x] er det ikke 5k for å kjøre på rødt ?

5800 + 2 prikker. Det koster mer å kjøre på rødt enn å bli tatt med narkotika...

5335394[/snapback]

Narko skader som regel bare deg sjøl, men å kjøre på rødt kan drepe andre i enkelte tilfeller..

5336186[/snapback]

Ja, det er klart, men uhell skjer selv den beste, uavhengig av hva det måtte være.

Det farligste er å leve - Det dør en garantert av...

Poenget mitt var litt begge veier - Bota for å kjøre på rødt er for lav, men bota for å bli tatt med narkotika er latterlig lav.

5800 + 2 prikker. Det koster mer å kjøre på rødt enn å bli tatt med narkotika...

5335394[/snapback]

Vårt alles kjære norge og dets lover..

Hørte om noen som blei tatt med 13 gram hasj utafor en barneskole, de fikk inndratt dopen og 3800 i bot... De stod der for å selge det til barn!

Flere som kjører på rødt, enn folk som blir tatt med dop, pluss at politiet fokuserer trafikksyndere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...