Gå til innhold

Cpu kjøler som kjøler bra + Støy svak sockel 939

Radi

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken cpu kjøler jeg burde kjøpe til den prossesoren:

AMD 64 X2 4200+ Sockel 939.

Kjøleren må passe på dette hoved kotet: Asus A8N-SLI Deluxe.

Noen som har noen anbefalinger.

Kjøleren må kjøle bra og være ganske støy svak.

Takker for alle svar! :thumbup:

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med big thyphoon elr hammer 525?

De er ganske bra, har hammer 525 selv (er originalt en 80mm vifte som skal monteres men jeg har en adapter og en 120mm vifte på. Den veier 600g så den kjøler bra :thumbup:

Mine temps er:

idle: 40

load: 49

Se specs i profil ;)

Edit:

Dj_ovin har samme hovedkort som deg, og bruker en big thypoon tror jeg. så den passer. send en pm til han og spør.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Hva med big thyphoon elr hammer 525?

De er ganske bra, har hammer 525 selv (er originalt en 80mm vifte som skal monteres men jeg har en adapter og en 120mm vifte på. Den veier 600g så den kjøler bra :thumbup:

Mine temps er:

idle: 40

load: 49

Se specs i profil ;)

Edit:

Dj_ovin har samme hovedkort som deg, og bruker en big thypoon tror jeg. så den passer. send en pm til han og spør.

5306215[/snapback]

Hvilken vifte byttet du til ?

Endret av Radi
Lenke til kommentar
bigg typhoon vifta ser jo bra ut.. sånt rent bortsett fra at den ikke er anbefalt over 3400+.. jeg har 3700+, noen gode anbefalinger der?? jeg vil ha minst mulig støy...

5316141[/snapback]

Noen som hvet hvorfor den ikke er annbefalt til over 3400+?

Lenke til kommentar
bigg typhoon vifta ser jo bra ut.. sånt rent bortsett fra at den ikke er anbefalt over 3400+.. jeg har 3700+, noen gode anbefalinger der?? jeg vil ha minst mulig støy...

5316141[/snapback]

5316220[/snapback]

Mulig jeg som roter litt... leser på komplett: link til komplett

Der står det følgende:

Prosessorkompatibilitet Pentium 4

Athlon 64

Athlon 64 FX

Athlon XP - inntil 3400+

Sempron - inntil 3400+

det er allt jeg finner om det.. betyr det at når jeg har AMD Athlon 64 3700+ så skulle dette gå fint?

big typhoon vifta ligger ikke som "kompatibel" på komplett iallefall.. men det gjør denne: Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler

noen som også vet om en big Thypoon vil kunne monteres på dette hovedkortet: EPoX EP-9NDA3+,

Kan noen som har peiling avklare litt her?? takk :)

Endret av j_hammer
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke lage en ny tråd bare for å spørre hvordan den cpu kjøleren er...

Når jeg sa at vi ikke brydde oss om støyen så mente jeg at det ikke gjorde noe hvis den jeg viste fram støya fælt, bare kjølinga var god nok. ( :) )

Edit: jeg kan jo bare fjerne den ene lille setningen, så skulle vel du bli fornøyd :thumbup:

Endret av Sjulimann
Lenke til kommentar

5316141[/snapback]

5316220[/snapback]

Der står det følgende:

Athlon 64

Athlon 64 FX

Athlon XP - inntil 3400+

Sempron - inntil 3400+

det er allt jeg finner om det.. betyr det at når jeg har AMD Athlon 64 3700+ så skulle dette gå fint?

big typhoon vifta ligger ikke som "kompatibel" på komplett iallefall.. men det gjør denne: Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler

noen som også vet om en big Thypoon vil kunne monteres på dette hovedkortet: EPoX EP-9NDA3+,

5316311[/snapback]

Jeg tror komplett mener at 64-bits prosessorene (athlon 64) ikke har noe med athlon xp å gjøre. En athlon 64 3700+ vil derfor kun regnes med i athlon 64 - delen, og ikke som en athlon xp. :) Jeg vil derfor tro at det ikke skulle være noe problem :cool:

Lenke til kommentar

5316141[/snapback]

5316220[/snapback]

Der står det følgende:

Athlon 64

Athlon 64 FX

Athlon XP - inntil 3400+

Sempron - inntil 3400+

5316311[/snapback]

Jeg tror komplett mener at 64-bits prosessorene (athlon 64) ikke har noe med athlon xp å gjøre. En athlon 64 3700+ vil derfor kun regnes med i athlon 64 - delen, og ikke som en athlon xp. :) Jeg vil derfor tro at det ikke skulle være noe problem :cool:

5341690[/snapback]

Må si meg enig med Larsen0210. Når Big Typoon kjøler FX, hvorfor skulle den ikke kjøle 3700+?. Er nokk for XP prosessorer at den ikke er anbefalt til over 3400+.

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

Bigg-Taifuun kjøler med letthet ned alle dagens prosessorer.

Jeg har den på en 3700+ som er overklokket, og temperaturen er bedre enn med billig vannkjøling. Nesten 10c lavere enn med BigWater.

3700+ @ 2900Mhz 1.45v gir 44-45c load .. temperatur på basen er 38c målt med type-K termometer.

At den i praksis er lydløs skader heller ikke.

Lenke til kommentar
Bigg-Taifuun kjøler med letthet ned alle dagens prosessorer.

Jeg har den på en 3700+ som er overklokket, og temperaturen er bedre enn med billig vannkjøling.  Nesten 10c lavere enn med BigWater.

3700+ @ 2900Mhz 1.45v gir 44-45c load ..  temperatur på basen er 38c målt med type-K termometer.

At den i praksis er lydløs skader heller ikke.

5342872[/snapback]

Zalman CNPS9500LED er og anbefale også.. kjører den på en 3500+ @ 250x10 og den ligger da på ca 25-27 uten load og en 30-35 med load i spill etc med vifta på det minste "ca 1500rpm"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...