MistaPi Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Har fortalt deg dette før Mistapi, du har rett at dette synes på lav settings, men setter man på highquality fra desktopp er det ikke tegn til flimmering lenger, spiller mye office i css der flimmeringen var værst, her er det også helt borte - samme i hl2. ”High Quality” har helt klart en stor forbedring over den nest høyeste (default) innstillingen, men problemet er fortsatt der. Dette er dog applikasjons avhengig. Nå er heller ikke R520 med HQ AF er helt shimmer fri bare så det er sagt. Dette med dos med af har jeg ikke noe tro på, men skal seff ikke utelukke det - men da må jeg seg bedre bevis. Alt maxet ut på 1600*1200 der det tydelig er tatt på samme plass, videre virker det foreløpig som flisespikkeri som blir blåst opp til et helt treværk edit: Jeg nekter forøvrig ikke for at r520 har en forbedring, men at den er så stor som du linket til er det jeg ikke helt er med på. 5318330[/snapback] 16xAF er en stor forbedring over 2x-4xAF. Er ikke D3D AF Tester og 3DMark05 IQ testen til Beyond3D bevis nok for at det er dette som er tilfelle her? Men nå skal jeg som sagt ta screenshots fra akkurat samme posisjon med X1800 kortet når jeg får det så vi får en bedre sammenligning enn det lille bildet til HardOCP. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Genialt!, de testene du snakker om må du nokk ha fullversjonen av 3dmark 2005 for å kjøre?, det har ikke jeg. Når forventer du å få kortet?. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 I morgen eller på fredag regner jeg med. Men posten kan være litt treg nå før jul. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Til min gledlige overraskelse fikk jeg X1800XL kortet mitt i dag allerede. Her er bildene som lovet. Jeg syns ihvertfall forskjellen er ganske klar: Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) Har tatt et bildet samme sted som der to tokk nå, ikke vansklig å se at af blir kuttet ned i visse vinkler nei. Forkjellen ser ut til å være størst i forhold til 7800gt. edit:Merklig at murveggen bak\over holder seg bedre?. Legg også merke til at gitteret ditt er usynelig mens mitt synes hele veien Endret 21. desember 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jepp, gitteret viser på 7800gt, men bildekvaliteten er bedre på X1800XL, jeg ser det helt fint Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Adaptive AA ser ut til å messe opp det gjerdet på avstand. Hvilken driver kjører du med simalarion? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Jeg har den nyeste ofiesielle driveren nå fordi den fungerer best på 7800gtx 512. AT rett å slett gjerdet er borte på x1800 skjermbildet er ikke akkurat en mindre mangel (med tanke på å spare på krefter å tyne ut fps) edit: adaptiv aa er ikke det bare for å gjøre feks gjerder bak like klare som de foran? (siden vi er inne på gjerder) Endret 22. desember 2005 av simalarion Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Hmmm... Jeg ser ingen forskjell mellom bildene jeg... Annet enn simalarion sitt bilde, men det er 1600x1200 som gjør gitteret mer tydelig. Burde hatt et bilde i 1600x1200 med ati også... EDIT: Simalarion: Er det 81.98 driverene du bruker? Endret 22. desember 2005 av sablabra Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 (endret) Adaptive AA er ATi sitt svar til nVidia's Transparency AA. Dette er en metode som kjører SSAA på alpha-texturer (gjennomsiktige texturer) slik som gjerder ofte er. "Vanlig" MSAA rører ikke alpha texturer. Uten AAA renderer kortet hele gjerdet. Men jeg prøvde også med AAA igjen og denne gangen kom det en del mer med. Kanskje du skal legge ut et bilde med TAA for referanse. Endret 22. desember 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Satricom Skrevet 22. desember 2005 Del Skrevet 22. desember 2005 Adaptive AA er ATi sitt svar til nVidia's Transparency AA. Dette er en metode som kjører SSAA på alpha-texturer (gjennomsiktige texturer) slik som gjerder ofte er. "Vanlig" MSAA rører ikke alpha texturer. Uten AAA renderer kortet hele gjerdet. Men jeg prøvde også med AAA igjen og denne gangen kom det en del mer med. Kanskje du skal legge ut et bilde med TAA for referanse. 5325687[/snapback] Litt offtopic her men er du fornøyd med ditt x1800xl kort , yter det bra? Har tenkt og kjøpe rett over nyttår, greier nesten ikke og vente så jeg må bare vite hva jeg har i vente. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Litt offtopic her men er du fornøyd med ditt x1800xl kort , yter det bra? Har tenkt og kjøpe rett over nyttår, greier nesten ikke og vente så jeg må bare vite hva jeg har i vente. 5325766[/snapback] Dette kunne du ha tatt over PM. Men jeg har uansett ikke fått testet det så mye ennå. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. desember 2005 Del Skrevet 23. desember 2005 Jeg måtte dessverre se meg nødt til å returnere dette kortet da det ga meg artifacts og låste maskinen etter ganske kort tids bruk. Kanskje jeg skal be om å få pengene igjen i påvente av R580.. virker som et mindre tap på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå