the-king Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg skal bygge ny data, men hvilke deler skal jeg bruke, Har tenkt å bruke: Amd xp 2000 (hvilken vifte, må være stille, skal prøve å få hele pc under 19db) Dvd-slot inn 16/40 Wd 80gb 8mb (bråker den mye???) Et gf4 ti 4200 helst med 128mb,tenkte på msi sitt dual view, er det noe å ha på da??? minne: Kabinett:Chieftec, men hvilket vet jeg ikke, ikke maxitower(hadde det før og det var stort) Hovedkort er også viktig: LiteOn- 40x brenner er vel god Lydkort: må være 5.1 max ca 100-700 Bare nevn resten jeg har glemt Takk for alle forslagene Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Silent twin er jo en rolig kjøler, ellers funker jo noice control silverado. Av skjermkort, så styr unna msi, de har visst forferdelig bråkete vifte! Asus sitt er iallefall hos meg helt ok. av Hovedkort vil jeg anbefale asus eller msi, begge er stabile og gode kort. Ellers er jo soyo dragon ultra ett alternativ (som ikke jeg har noe erfaring med) men som har fått mye skryt og virker lovende! Sørg for å kjøp merke ram! det kan spare deg for mye tull senere! Har selv TwinMOS og kan anbefale det! apacher og Mosel er også gode ram-brikker såvidt jeg vet... Titt litt rundt og se hva ting får av omtale! det er det beste du kan gjøre:) Magnus Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Når det gjelder kjøler; enten ThermalTake Volcano 9+ eller MIST Silent Twin, evt. TT Silent Viking eller Volcano 7+. Har selv 2 stk WD1200JB (8MB varianten) og de bråker ikke mye! GF4; tja si det...har selv ASUS V8420 (128MB) og er godt fornøyd med det. Chieftec; har selv Dragon sølv, bigtower...hvorfor ikke midivarianten av den? Evt. aluminium eller Matrix er også kule. Hovedkort...hmmm...jeg er blitt SOYO-freak, så jeg vil anbefale deg SY-KT333, der er det også innebygd 6.1 lydkort så du kan spare de pengene. Koster 1349,- hos Multicom. Du nevner ikke noe om minne, men du bør vel satse på 512MB, iallefall ikke noe mindre. Ellers må du jo ha skjerm og tastatur/mus, men det kan det jo hende du har? Vel, dette var bare noen småtanker jeg hadde rundt dette. Lykke til. _________________ History admires the wise, but it elevates the brave. [ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-04 22:19 ] Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg hadde også tenkt å anbefale SOYO kortet :smile: 7VJL APOGEE 6 kanalers lyd, LAN, ATA133, runde IDE kabler, USB 2.0 + MASSE ekstra stasj som man kan få bruk for, bla overklokking fra windows :smile: _________________ Amd XP 1600+ EPoX 8KHA+ bla bla bla Selger pc'n [ Denne Melding var redigert av: amd_guru på 2002-09-04 22:22 ] Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 POV-skjermkortene er praktisk talt lydløse. gigabyte har også veldig bra hovedkort. ellers er MSI bra. silent viking+ og et par enermax vifter, så har du en veldig stillegående pc. Lenke til kommentar
hodesleng Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Kjøp mitt dual hovedkort m/ 2 Mp 1800 og 256 ddr? :smile: Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Stille og god kjøleløsning er Swiftech MCX462U og Papst 8412N2GL vifte. Gir meg 44 grader på en XP1800+ uten vifte som trekker luft inn i kabinettet. Den er dyr, men som sagt stille. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: Den 2002-09-05 18:32, hodesleng skrev:Kjøp mitt dual hovedkort m/ 2 Mp 1800 og 256 ddr? :smile: Dualhovedkort er ikke like bra i spill som vanlige hovedkort. De har ganske dårlig minnebåndbredde iforhold til single-processor hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå