tor1986 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei. Jeg trenger hjelp til en ting. Jeg har satt opp trådløst hjemmenettverk med trådløs router, og har plugget internettkabelen inn i denne. Men når jeg prøver å finne en annen datamaskin her hjemme går det ikke, det kommer bare en feilmelding... Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Hva slags feilmelding? Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Hvilken ISP (leverandør av nett) har du? Kan du pinge ip-en til maskinene? JDM edit: "Hjelp til å finne datamaskin" --> Dersom man sliter med å finne datamaskiner pleier det å lønne seg å fjerne tøy og papirer fra pulten... ehem Endret 17. desember 2005 av jdmonstad Lenke til kommentar
tor1986 Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Det går an å pinge, men hva blir det neste jeg da skal gjøre? Vi har 2 maskiner med trådløs router og adsl. Det funker å surfe på nettet, men det går ikke å finne den andre datamaskinen på nettverket... Hva skal vi gjøre? Endret 17. desember 2005 av tor1986 Lenke til kommentar
jdmonstad Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Er alle PC-ene satt til samme Workgroup (f.eks. Hjemme)? Typisk hvis du følger "Sette opp et lokalnettverk"-guider og sånn må du husk å ha helt identisk workgroup. JDM Lenke til kommentar
everex Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Kan hende det er så enkelt som å slå av brannmuren Hvis det det er på maskinene da? Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Jeg husker at jeg slet med det samme problemet og da måtte jeg først lage ett netverk inne i brukermenyen i routeren. For så å kalle workgroupene det samme på begge pcene Altså kan du jo prøve å sette opp ett nettverk fra routeren din og se om det hjelper. For jeg hadde noe av det samme probleme. EDIT: Vet ikke om det retter noe som helst for deg da men.. EDIT2: De to første avsnittene sier vel egentlig akkurat det samme.. Endret 17. desember 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Prøv og deaktivere brannmur først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå