abene Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Mange installerer ikke XP SP2 Microsoft er bekymret over responsen fra Windows XP-brukere. Mange brukere har fortsatt ikke installert den store oppdateringspakken SP2 som gjør Windows XP sikrere. Les artikkelen her Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Det virker nå som Micrsoft er mye mer opptatt av sikkerhet enn de har vært tidligere. Haha, need I say more? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg hadde den så fort den ble stabil. Men på jobben vegrer de seg for å installere fordi diverse instillinger med firewall og slikt "dreper" ørten av programmene som brukes (og det antas (fra min side, har bare vært der en mnd eller to nå) at man ikke har funnet en måte å omgå dette problemet enda)... For mye sikkerhet er ikke alltid like bra, spesiellt ikke i bedriftssammenheng.. Høres selvmotsigende ut, men i miljøer der man satser på mye større, overordnede løsninger til firewall og flowcontrol kan slike ting som er i SP2 begrense funksjonalitet... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg liker ikke SP2, så den vil jeg ikke bruke. Den har også skapt en del problemer for noen programmer. Den er uansett veldig sårbar (som andre windowser). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Ifølge tall fra Microsoft har de delt ut over 250 millioner kopier av SP2. Rundt 70% av alle Windows XP brukere har allerede installert SP2, mens i land som Spania og Korea har rundt halvparten av brukerne installert SP2. I land som Japan, Tyskland og Frankrike er dette tallet rundt 75%. Microsoft er skuffet over så lave tall - det betyr at mange PCer er sårbare for angrep av hackere og ondsinnede programmer. Dette er da overhode ikke noe overraskende. Kari og Ola Nordmann er ikke noen dataeksperter. Jeg blir ikke sjokkert om de rett og slett ikke er klar over at Windows bør oppdateres fra tid til annen. At Microsoft er skuffet over de tallene viser egentlig litt hvor feil selskapet tenker. Dette er høye tall når man tenker på at de aller fleste personene ikke kan data i det heltatt. Når man så legger til at 'automatisk oppdatering' ikke er på som standard i SP1 og uten noen SP så burde man ikke være skuffet over disse tallene. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 ikke bare bare å legge inn sp2 to heller, prøvde å oppgradere en litt eldre pc med sp2 på den vanlige måten fra windows update, men da slo den seg helt vrang, endte med at man måtte formatere os partisjonen og og legge inn en slipstreamed versjon av windows på nytt Lenke til kommentar
dabear Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Haha, husker jeg installerte winxp og deretter sp2 på gammeldatan min. Med 64mb ram og 600mhz, tok det litt over 1 time. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Det å ikke ha Sp2 for XP installert er litt dumt. Dette fordi at Sp2 gjør XP mer sikker og faktisk kjappere. Tro det eller ei. Det med at folk ikke vil ha Sp2 pga problemer med programvare er egentlig bare tull. De aller fleste programmer funker selv etter installasjon av Sp2. Spill også forresten. Så det sier mer om datakunnskapen til hver enkelt person. Skal ikke nevne noen her, men noen har nok litt problemer med å konfiguere Sp2 slik at det blir riktig ja. Har selv aldri hatt problemer med Sp2. Rart med det . Hva spill angår er ikke dette noe særlig problem med Sp2 heller. Spiller nesten aldri jeg, men de spillene jeg har prøvd Har funke i Windows+Sp2. Det som jeg bruker å gjøre etter at jeg har installert Sp2 er å deaktivere Brannmuren i Sp2 da jeg fra før har NIS2006 inne. Det at folk har problemer med å installere Sp2 etter at de har installert masse anna dritt som Acohol, Demon Tools og sånn er fordi at Disse programmene legger inn Virtuale Stasjoner. Da må disse programmene deaktiveres før installasjon av Sp2. Nå bruker jeg forhåndsvis Lite XP fortia da jeg har Win2k Pro+Sp4, men jeg har alltid Service Packene integrert på Windows cd`ene sånn at jeg slipper å installere dem etterpå. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Enig med wil, jeg har aldri hatt problemer med SP2, verken installasjon, programvare eller annet. De som har problemer med å installere burde evt. integrere servicepacken inn i selve Windows CD'en istedenfor å installere fra Windows. SP2 gir en FULLVERDIG brannmur istedenfor den som originalt kom med, i tillegg får XP Home brannmur som bare var til Pro til å begynne med. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) EDIT: Dobbelpost. Endret 17. desember 2005 av Basus Lenke til kommentar
G Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg hadde den så fort den ble stabil. Men på jobben vegrer de seg for å installere fordi diverse instillinger med firewall og slikt "dreper" ørten av programmene som brukes (og det antas (fra min side, har bare vært der en mnd eller to nå) at man ikke har funnet en måte å omgå dette problemet enda)... For mye sikkerhet er ikke alltid like bra, spesiellt ikke i bedriftssammenheng.. Høres selvmotsigende ut, men i miljøer der man satser på mye større, overordnede løsninger til firewall og flowcontrol kan slike ting som er i SP2 begrense funksjonalitet... 5303792[/snapback] Kan de ikke bare deaktivere brannmuren da, og kjøre en alternativ brannmur som de føler de har grepet om da? Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 har hatt inne sp2 i tilsammen 60 minutter på maskinen min, i løpet av de 3 år jeg har hatt den. og hver gang den kommer inn, så blir hele maskinen vrang, fjerner masse av greier, fjerner system tray omtrent helt, legger til den konstant masende windows sikkerhets dingsen, flytter om på masser av knapper og instillinger i kontrollpanel, og ellers gjør livet surt for meg. den var inne senest for 3 dager siden, og jeg reinstallerte maskinen samme dagen. når sp3 kommer ut, så skal jeg vurdere å legge inn sp2, men jeg tviler på at den kommer inn. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg hadde den så fort den ble stabil. Men på jobben vegrer de seg for å installere fordi diverse instillinger med firewall og slikt "dreper" ørten av programmene som brukes (og det antas (fra min side, har bare vært der en mnd eller to nå) at man ikke har funnet en måte å omgå dette problemet enda)... For mye sikkerhet er ikke alltid like bra, spesiellt ikke i bedriftssammenheng.. Høres selvmotsigende ut, men i miljøer der man satser på mye større, overordnede løsninger til firewall og flowcontrol kan slike ting som er i SP2 begrense funksjonalitet... 5303792[/snapback] Kan de ikke bare deaktivere brannmuren da, og kjøre en alternativ brannmur som de føler de har grepet om da? 5305356[/snapback] jeg er rimelig sikker på at det er prøvd Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Det Kimius forteller her tror jeg ikke har så mye med virkeligheten å gjøre i det hele tatt. Dette er IKKE sant. Da MÅ han ha gjort noe galt under installasjonen. Seriøst altså. Sist jeg installerte Sp2 på en maskin var forrige mandag på jobben. Installerte først WinXP Pro No også Sp2 deretter. Dette gikk knirkefritt. Litt konfigueringer skulle til og alt stod bra til AKKURAT som det skal gjøre. Selv på en maskin med 800 MHZ, 128 MB ram, 20 GB harddisk og 8 MB skjermkort gikk Sp2 glatt inn, men der integrerte jeg den på cd`en min da. Men det går fint å installere den etterpå også. Har som sagt installert og konfiguert Sp2 på MANGE maskiner. Og alle har klart seg fint. Spillene også. Her i huset har vi 6 XP maskiner en av dem er da bare med Sp1a av en eller annen grunn. Vet ikke hvorfor. Min laptop har WinXP Pro Eng+Sp2 og resten er Norske XP maskiner med Sp2. alle funker fint. Spillene går glatt. Har så og si konfiguert Sp2`en på alle maskinene selv. Så hva folk egentlig gjør som gjør at Sp2 blir gal det kan jeg ikke svare på med kunnskapen må jo spille inn her. Ånei, det med at Sp2 har gått så glatt inn på maskinene her i huset har ikke noe med flaks og gjøre bare så det er sagt. Kan dere som har så veldig mye problemer med Sp2 spessifisere hva dere har problemer med angående Sp2? Ikke kom med at PC`en er treig etter installasjonen. Det er bare tull. Dette kan fikses. Det med at det blir automatisk slått på en brannmur er heller ikke noe problem. Dette kan også slåes av Under Control Panel->Windows Firewall. Deaktivert. Du kan lett slå av den røde greia helt nederst i Høyrehjørne ved å ta en titt i msconfig og velg tjenester. Helt nederst der skal det stå noe om SecurityCenter eller noe. Denne kan du hake av og trykke Apply->OK->Restart. Da er det problemet løst. Var det SÅ noen flere problemer? På skolen min kjører alle XP maskinene bare Sp1a, noe som jeg ikke skjønner hvorfor de gjør. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Installerer SP2 på alle pcene jeg bygger for meg, venner og familie, har aldri opplevd noe som helst problemer med det.. Edit: og da er det både ferske installasjoner med SP2 på XP-platen og installering fra windows.. Endret 18. desember 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Ja, men da begynner vi forsåvidt å bli enige her. Dere som absolutt må ha Windows XP tar å installerer Sp2 samtidig. Dere som ikke får til å ordne Sp2 slik dere vil ha den må virkelig gå inni dere selv å bruke den kunnskapen dere har for å gjøre maskina slik dere vil ha den, selv med Sp2. Trodde ikke det skulle være så vanskelig å installere Sp2 for folk som har såpass mye datakunnksap som noe på forumet her har. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Mange installerer vell ike XP SP 2 fordi di har Pirat versjon av Windows XP. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Mange installerer vell ike XP SP 2 fordi di har Pirat versjon av Windows XP. 5307338[/snapback] ... og piratversjon + SP2 går ikke bra sammen? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Tror ikke det, mener jeg har sett det på nette. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Tror ikke det, mener jeg har sett det på nette. 5307411[/snapback] Vel jeg har da aldri kjøpt min XP, og får da lagt inn SP2 uten noen problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå