morten_s Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Har du noe du trenger å bli minnet på neste gang du slår på maskinen? Noe du må huske på å gjøre? Kanskje du har noen uferdige saker du er nødt til å fullføre? Her er en enkel guide til hvordan du fikser dette, kjapt og greit: Først åpner du et nytt tekstdokument (eks. minne.txt) på skrivebordet. (Egentlig samme hvor du velger å ha dette dokumentet. Om du oppretter det i Mine Dokumenter, på Skrivebordet eller i Programfiler spiller ingen rolle, men jeg foretrekker å ha det på Skrivebordet, ettersom det er best tilgjengelig derfra ) Skriv hva du vil i dette dokumentet... Det du trenger å bli minnet på neste gang du slår på data'n. Nå oppretter du et nytt tekstdokument (samme hvor), og her skriver du følgende: --------------------------------- cd C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord // (Mitt tilfelle av adressen til minne.txt) start minne.txt exit --------------------------------- Lagre fila som "hvasomhelst.bat" Flytt "hvasomhelst.bat" til Windows oppstartsmappa. C:\Documents and Settings\<ditt Windows brukernavn>\Start-meny\Programmer\Oppstart. (Det enkleste er vel egentlig å bare dra fila inn på startmenyen og inn til oppstartsmappa ) Da er det bare å "se hva som skjer!" neste gang du logger på Windows Kanskje du faktisk ikke glemte det du måtte huske å gjøre likevel? Minne.txt kan du bare fortsette å endre på til krampa tar deg. Er det noen arbeidsoppgaver du må huske å fullføre, så bare føy dem inn der Endret 18. desember 2005 av morten_s Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Roflmao... Noen som syns detta var nyttig el? :!: Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Var ikke dette litt tungvint? Kan man ikke bare lage en snarvei til tekst-fila og legge denne i oppstarts-mappa? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 19. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2005 LOL :!: Jaumen!!... Har aldri tenkt på det på den måten før *Var nok kanskje litt tungvint ja* Snarvei funker jo seff like bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå