Gå til innhold

Hvordan schedule en påminnelse?

Anbefalte innlegg

Har du noe du trenger å bli minnet på neste gang du slår på maskinen? Noe du må huske på å gjøre? Kanskje du har noen uferdige saker du er nødt til å fullføre?

Her er en enkel guide til hvordan du fikser dette, kjapt og greit:

Først åpner du et nytt tekstdokument (eks. minne.txt) på skrivebordet. (Egentlig samme hvor du velger å ha dette dokumentet. Om du oppretter det i Mine Dokumenter, på Skrivebordet eller i Programfiler spiller ingen rolle, men jeg foretrekker å ha det på Skrivebordet, ettersom det er best tilgjengelig derfra :) )

Skriv hva du vil i dette dokumentet... Det du trenger å bli minnet på neste gang du slår på data'n.

Nå oppretter du et nytt tekstdokument (samme hvor), og her skriver du følgende:

---------------------------------

cd C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord // (Mitt tilfelle av adressen til minne.txt)

start minne.txt

exit

---------------------------------

Lagre fila som "hvasomhelst.bat"

Flytt "hvasomhelst.bat" til Windows oppstartsmappa. C:\Documents and Settings\<ditt Windows brukernavn>\Start-meny\Programmer\Oppstart. (Det enkleste er vel egentlig å bare dra fila inn på startmenyen og inn til oppstartsmappa ;) )

Da er det bare å "se hva som skjer!" neste gang du logger på Windows ;) Kanskje du faktisk ikke glemte det du måtte huske å gjøre likevel? :p

Minne.txt kan du bare fortsette å endre på til krampa tar deg. Er det noen arbeidsoppgaver du må huske å fullføre, så bare føy dem inn der ;)

:w00t:

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...