Gå til innhold

Ytelsen synker...

Gjest Slettet-nw52MweC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nw52MweC

Les signaturen, og se spesifikasjoner.

Den 3D mark 2001 scoren som står var da PC-en var på høyden av ytelse, rett etter innstallasjon av winXP. Men nå er scoren 200 poeng lavere, uten noen åpenbar grunn...

Jeg tror det kan f.eks. være Service pack 1 til XP som er skyldig, men er ikke sikker... En ting som kan være grunnen er ADSL modemet. Jeg har to nettverkskort i PC-en, hvor det ene er koblet til ADSL modemet. Den beste scoren fikk jeg før jeg fikk ADSL, nå får jeg som sagt en del mindre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverksrelaterte ting krever som oftest veldig lite av systemet, og i alle fall når det bare er snakk om ADSL og to nettverkskort, så jeg tror nok service pack 1 er skyldig.

Personlig fatter jeg ikke hva folk skal med dette Windows XP. Windows 2000 er et ganske modent operativsystem nå, har snart tre service packs bak seg, og har vært ute i nesten to år. Windows XP er for det meste en overbrukervennlig versjon av Windows 2000. (Den har dog en del forbedringer i koden; hvis du ser på build-nummeret til Windows 2000, er dette 5.00.2195, mens Windows XP har, hvis jeg ikke tar helt feil, 5.1.2600, men du kan banne på at det også har kommet en del nye bugs.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Ja, jeg vurderer å bytte til win2k, men med småsøsken og foreldre som ikke er de største innen data, så har de en stor fordel i WinXP...

Lurer på en ting, går det an å legge win2k på en disk som allerede er NTFS?

Og hvordan er disse helvetes service packene... Har en kamerat (janicz) som har slitt ganske godt med service packene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...