Howard Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Intel begraver RDRAM I henhold til de siste roadmap-ene fra Intel, er i850E-brikkesettet - og dermed RDRAM (Rambus) - snart på vei ut av markedet. Les artikkelen her. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Hm...litt dumt for de som har kjøpt RDRAM og p4t533, men så lenge DDR holder koken så... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Hvorfor er det dumt for dem? De har jo det hotteste som er _for øyeblikket_... Dette er jo det dataverdenen handler om! Produkt X er det beste i 2 måneder, for så å bli slått av produkt Y. Nå; RDRAM. Snart; DDR. -KJ Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 detta likte jeg ikke.... jeg bruker rd ram... går det fortsatt fint ann og få kjøpt rd ram... og hvorfor i H***** skal de legge ned rd ram pruduksjonen... påvirker dette oxo de andre fabrikantene??? vil disse også legge ned produskjonen??? Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Jeg lurer også på om rd ram kommer til å gå ut av produksjon om en stund? For det ville vært litt kjedelig å måtte kjøpe nytt hovedkort og ram når jeg vil oppgradere. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Du må sannsynligvis kjøpe nytt hovedkort, når du skal oppgradere uansett. Pentium 3.06 Ghz og oppover (med Hyperthreading) krever nye hovedkort for å fungere. Det er noe med strømtilførselsen til prosessoren på hovedkortet som ikke kommer til å være kompatibelt med de nye P4 CPU'ene Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 ops, uttrykte meg litt feil der, mente når jeg skal sette inn mer ram. Cpu tror jeg at blir sittende en stund. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 RDRAM kommer til å være tilgjengelig i dages for PC800/1066 iallfall et år fremover, der er MASSE i850 kort ute - men siden DDR med dobble kanaler er både billigere og gjennomgående raskere vil dette naturligvis avløs RDRAM løsninger.... akkurat om SDRAM avløste EDO etc. Hva nye hovedkort angår vil svært mange "typiske entusiast/overklokkings kort" som Abit, Asus og MSI klare den overgangen med BIOS oppdatering (Hyperthreading og P4 3.06GHz) siden disse tilbyr og er testet for overklokking/økt strømbruk. Lenke til kommentar
styggen Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Intel skal slutte å produsere chipset for RDRAM. Regn med at SIS og VIA ikke vil la den sjansen gå fra seg, det kommer ganske sikkert nye RDRAM-chipset fra disse ! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. september 2002 Del Skrevet 6. september 2002 Quote: Supreme skrev (2002-09-05 23:19):detta likte jeg ikke.... jeg bruker rd ram... går det fortsatt fint ann og få kjøpt rd ram... og hvorfor i H***** skal de legge ned rd ram pruduksjonen... påvirker dette oxo de andre fabrikantene??? vil disse også legge ned produskjonen??? Dette har det florert rykter om lenge på nettet om at rdram er dødsdømt og skal slutte å produsere dem, Så det er gammelt nytt i grunnen. :razz: Lenke til kommentar
Bergenga Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Det er en mulighet at Intel gjør dette for å ødelegge markedet for selskapet Rambus, som tjener penger på alle chipset og brikker av denne typen. Sannsynligvis er det selskapet Rambus sin posisjon som gjør at Intel boikotter RDRAM. Det kan jo faktisk hende at de med tida kjøper opp selskapet, og tar teknologien i bruk igjen, men det er jo bare en spekulasjon. Jeg tror nok det vil være mulig å oppdrive RDRAM i 2-3 år til, så det er nok ingen grunn til hamstring. Muligens vil prisen falle noe på RDRAMen, og det ville jo være bra. Uansett kommer jeg til å kjøpe meg ny PC nå med PC1066 RDRAM. Lenke til kommentar
zacon Skrevet 7. september 2002 Del Skrevet 7. september 2002 Hvis rambus legger ned produksjonen, så vil jo sannsynligvis rdrammen bli masse verdt! Bare tenk på den gamle sim rammen som det er så mange som kjøper for tusner av kroner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå