Gå til innhold

Nyhet: Intel begraver RDRAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må sannsynligvis kjøpe nytt hovedkort, når du skal oppgradere uansett. Pentium 3.06 Ghz og oppover (med Hyperthreading) krever nye hovedkort for å fungere. Det er noe med strømtilførselsen til prosessoren på hovedkortet som ikke kommer til å være kompatibelt med de nye P4 CPU'ene

Lenke til kommentar

RDRAM kommer til å være tilgjengelig i dages for PC800/1066 iallfall et år fremover, der er MASSE i850 kort ute - men siden DDR med dobble kanaler er både billigere og gjennomgående raskere vil dette naturligvis avløs RDRAM løsninger.... akkurat om SDRAM avløste EDO etc.

Hva nye hovedkort angår vil svært mange "typiske entusiast/overklokkings kort" som Abit, Asus og MSI klare den overgangen med BIOS oppdatering (Hyperthreading og P4 3.06GHz) siden disse tilbyr og er testet for overklokking/økt strømbruk.

Lenke til kommentar
Quote:

Supreme skrev (2002-09-05 23:19):

detta likte jeg ikke.... jeg bruker rd ram... går det fortsatt fint ann og få kjøpt rd ram... og hvorfor i H***** skal de legge ned rd ram pruduksjonen... påvirker dette oxo de andre fabrikantene??? vil disse også legge ned produskjonen???

Dette har det florert rykter om lenge på nettet om at rdram er dødsdømt og skal slutte å produsere dem, Så det er gammelt nytt i grunnen. :razz:
Lenke til kommentar

Det er en mulighet at Intel gjør dette for å ødelegge markedet for selskapet Rambus, som tjener penger på alle chipset og brikker av denne typen. Sannsynligvis er det selskapet Rambus sin posisjon som gjør at Intel boikotter RDRAM.

Det kan jo faktisk hende at de med tida kjøper opp selskapet, og tar teknologien i bruk igjen, men det er jo bare en spekulasjon.

Jeg tror nok det vil være mulig å oppdrive RDRAM i 2-3 år til, så det er nok ingen grunn til hamstring. Muligens vil prisen falle noe på RDRAMen, og det ville jo være bra.

Uansett kommer jeg til å kjøpe meg ny PC nå med PC1066 RDRAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...