Kenneth Dammyr Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Hei! Jeg har en webside her: Link! Når det kommer en del nyheter på siden vil "ruta" dras nedover og bli mye lengere enn den skal. Jeg vil at den skal holde seg i de størrelsene jeg har gitt den. Vanligvis ville jeg brukt iFrames, men denne løsningen er ikke optimal. Først og fremst fordi at når jeg styler scrollbaren vil det ikke vises i FF. Dermed får jeg bare sånn stygg, standard scrollbar. Derfor har jeg sett på en løsning jeg fant på W3Schools. Ved hjelp av CSS: p { overflow: scroll } Men dessverre skjønner jeg ikke mye her. Har prøvd å lime inn litt rundt om kring, men det skjer ikke mye... Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Ser ut som du har fått det til nå? Fargene på scrolleren vil ikke bli forskjellig i Ff, samme om du bruker inlineframes eller CSS. Et alternativ er forresten overflow: auto, som bare gir deg scroller når det trengs. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Hei Ja, jeg fikk det til nå ja. Men fortsatt er denne scrollbaren veldig stygg. Jeg ønsker å style den slik at den passer med resten av sidedesignet. Får til dette med iFrames, men da fungerer det bare i IE. Går det an å style scrollbar ved hjelp av CSS? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Veit det ikke sier noe om topic, men jeg syntes det blei for dumt å lage en ny post om det. Lurte på om noen hadde en scrollbar til html. Eller hvor man fikk satt det inn via Dreamweaver ( mener å huske at jeg fikk det til ved et tilfelle en gang ) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 iFrames går vel under html. Du lager en egen side som viser det innholdet du skal ha der det skal kunne scrolles. På hovedsiden din skriver du: <iframe src="adresse"> pluss evt. bredde etc. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 iframe er noe microsoft har funnet på og er ikke en del av html spessifikasjonen ---- Hvorfor må du ha en scrollbar uansett? kan du ikke bare la siden strekke seg? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) fargeheis ftw 5304431[/snapback] Dette har jeg fått med meg. Betyr det da at det ikke er mulig å style scrollbaren ved hjelp av CSS? Siden kan ikke strekkes. Det vil ødelegge designet totalt. Det skal være en litt kunstnerisk stil over siden. Siden den er for en fotograf som da må gi et utrykk for "kunstnerisk sans" hvis jeg kan kalle det det. Men hvis man ikke kan scrolle, kanskje jeg heller skal prøve å heller vise den seneste nyheten eller noe slik. Endret 17. desember 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Dette har jeg fått med meg. Betyr det da at det ikke er mulig å style scrollbaren ved hjelp av CSS? Korrekt. (Du kan heller ikke style reload-knappen i browseren) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 heh, nice mikka! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå