Gå til innhold

Jeg er søppellei K6-3en min!

Anbefalte innlegg

Jeg har en K6-3 450 MHz som er modifisert til de grader. Nå har den en 40x40x10mm kopperplate i stedet for den dårlige alu-plate. Verdens tyngste K6!

Kopperet fungerer som spacer for å unngå at ShittyOrben kræsjer med ATX-pluggen som ASUS absolutt måtte plassere helt intill socketen

(dritthovedkort).

Jeg fikk den opp i 504MHz 100% stabilt før jeg satte inn en GF2. :smile:

Men ikke nå mer. Søppeldrittlei! Nå vil jeg ha ny!

Nå bestiller jeg:

AMD AthlonXP 1600+

Soltek SL-75DRV2

256 Mb DDR-RAM

Skal jeg betale kr100.- mer for Apacer RAM eller kjøpe billigRAM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den i mange år. Den overklokket fint med det gamle TNT-kortet, men når jeg monterte en GF2 så fungerte det en liten stund før ting begynte å klikke. Nå nekter den å overklokke i det hele tatt. Jeg regner med at GF2en overbelaster det stakkers P5A-hovedkortet mitt. Det krever jo litt mer strøm enn en TNT. :smile:

Jeg har kjørt den på 450MHz i over et år nå og den nekter fortsatt å gå stabilt over det. Ikke en gang ved 472,5MHz, uansett spenninger. *host*3,2V*host* :smile:

Den har vært ganske trofast mens den funka, da. Det er et mirakel at den har overlevd alle eksperimentene.

EDIT:

Det er ikke for høy temp som gjør det. Nå ligger CPU på 35ºC og MB på 26ºC.

sig05.gif

My stupid website

[ Denne Melding var redigert av: tahustvedt på 2001-12-02 18:50 ]

Lenke til kommentar

Vel.. *kremt* det er utrolig, men den har blitt mer medgjørlig.

Nå går den på 112x4,5=504MHz igjen etter ett år uten så mye som ett fnugg over 450MHz. Stabilt som eff. Jeg måtte slå av L3-cachen, noe som forøvrig ikke merkes. Jeg tror Windows XP har noe av æren for den nye stabiliteten. :smile: Er det mulig at Microsoft endelig har gjort noe riktig?

Vel, vel.

Spenningene:

Core: 2,8V

FSB: 3,5V (default)

Temperaturene er:

MB: 26

CPU: 37-44

Aner ikke hva romtempen er, men jeg tipper ca. 22.

Tro ikke at jeg har ombestemt meg når det gjelder oppgraderingen, men jeg har blitt veldig usikker på hvilken RAM jeg skal velge for jeg har hørt en del drit om Apacer og Kingston. Finnes det noen webshopper som selger Crucial i Norge?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Quote:

On 2001-12-02 18:37, tahustvedt skrev:

Jeg har en K6-3 450 MHz som er modifisert til de grader. Nå har den en 40x40x10mm kopperplate i stedet for den dårlige alu-plate. Verdens tyngste K6!

Kopperet fungerer som spacer for å unngå at ShittyOrben kræsjer med ATX-pluggen som ASUS absolutt måtte plassere helt intill socketen

(dritthovedkort).

Jeg fikk den opp i 504MHz 100% stabilt før jeg satte inn en GF2. :smile:

Men ikke nå mer. Søppeldrittlei! Nå vil jeg ha

Hvis du vil kan du få kjøpe en Intel Coppermine CPU 600Mzh til 300kr...med slotin

Nå bestiller jeg:

AMD AthlonXP 1600+

Soltek SL-75DRV2

256 Mb DDR-RAM

Skal jeg betale kr100.- mer for Apacer RAM eller kjøpe billigRAM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...