SMR Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg kjøpte et MSI K8N Diamond da det var helt nytt, altså i januar elno. sånt. Første problemet var greit nok, MSI hadde sagt at et Dual net Kort skulle følge med, Altså med BT og Wlan, det sto i produktbeskrivelsen og på esken min da jeg fikk den, men ikke noe kort følgte med.... grunnen var vistnokk at det ikke var ferdig utviklet engang, og det skulle egentlig levers 2 versjoner av dette hovedkortet, en med og en uten Dual net kortet..... jeg ringte pcutstyr, men de kunne ikke hjelpe meg da.... men så røyk powersuplyen min og jeg fikk bytta den på garantien med en ny Thermaltake Silent 500W PSU, og det funka bra.... alt utenom lyden..... jeg surfa litt og fant ut at den mangler -5volt kobling, som gjør at lyden faller ut.... jeg fant og ut at man kunne sende inn kortet sitt og få det fiksa eller få ett nytt fiksa kort tilbake..... jeg ringte pc-utstyr og sa dette, men de kunne altså ikke hjelpe med noe som helst..... de kunne ikke ettersende ett dual net kort og ville ikke ta i retur mitt hovedkort heller.... hva kan jeg gjøre? hvilke rettigheter har jeg? bør jeg kreve noe? Lenke til kommentar
SMR Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 jeg trenger hjelp her.... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Står vel kanskje noe forklart på www.lovdata.no, evn. så kan du ta kontakt med Forbrukerombudet å høre med dem ? ... PCUtstyr er kjent for dårlig service. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Er dette et forsøk på å gjenoppfriske den tråden du hadde i januar 2005? Lenke til kommentar
SMR Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Er dette et forsøk på å gjenoppfriske den tråden du hadde i januar 2005? 5305485[/snapback] hehe, det er jo samme sak + den nye lydgreia da.... men ja, jeg vil gjerne løse dette problemet snart... jeg ringer nok bare msi til mandag jeg. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Er dette et forsøk på å gjenoppfriske den tråden du hadde i januar 2005? 5305485[/snapback] hehe, det er jo samme sak + den nye lydgreia da.... men ja, jeg vil gjerne løse dette problemet snart... jeg ringer nok bare msi til mandag jeg. 5305497[/snapback] Du kan returnere det direkte til MSI også, hvis det ikke er mer enn et år gammelt da. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 -5V har jo mer eller mindre ingen funksjon om du ikke har en vanvittig kortsluttning i PC`en din. Så kan ikke se akkurat hva problemet er? Har du prøvd reinstallere lyd drivere? oppdatert bios? reinstallert Windows? Lenke til kommentar
SMR Skrevet 20. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2005 -5V har jo mer eller mindre ingen funksjon om du ikke har en vanvittig kortsluttning i PC`en din.Så kan ikke se akkurat hva problemet er? Har du prøvd reinstallere lyd drivere? oppdatert bios? reinstallert Windows? 5312780[/snapback] lyden fungerer ikke bare på grunn av det! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 (endret) En ting til jeg lurer på... lyd i front... har du prøvd å koble til det? For om "jumperne" for front lyd er fjernet og kontakten fra front ikke er koblet til får du ikke lyd. Endret 20. desember 2005 av Samcki Lenke til kommentar
SMR Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2005 (endret) En ting til jeg lurer på... lyd i front... har du prøvd å koble til det?For om "jumperne" for front lyd er fjernet og kontakten fra front ikke er koblet til får du ikke lyd. 5316139[/snapback] lyden i front er koblet til ja, det er bare det at psu`en ikke har -5V rail, og da funker ikke lyden. Endret 21. desember 2005 av lianli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå