Gå til innhold

Hvordan få max dmg som rogue?

Anbefalte innlegg

Hei =)

jeg er ny på dette forumet, men har lest en del og har funnet ut at det ligger en del visdom i dvale her.

Jeg spiller en 60 rogue nå på Emerald Dream (bare å besøke ^^) og har starta å farme set-items. (er langt fra hard core spiller fordet)

Det jeg egentlig lurer på er hvordan jeg skal nå max dmg for min combat baserte rogue? er det agility som gjelder, eller mest mulig AP - eller en hårfin balansering? :hmm:

fikk nylig Painweaver Band :love: og kan faktisk merke litt forskjell. SS er oppe i 650 på vanlige mobs, 8** på litt lavere mobs. :w00t:

er det noen som kan gi meg en kjapt enkelt svar på hvordan agil/AP fungerer på en rogue?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen som kan gi meg en kjapt enkelt svar på hvordan agil/AP fungerer på en rogue?

5301564[/snapback]

29 agi = 1% crit, 2% dodge

1 agi = 2 AC, 1 AP

Hovedsakelig er det vel agi som er tingen, siden man nyter godt av det på flere punkter. Det er vel et eller annet tall hvor AP overgår agi i nytteverdi, men det er vel gjerne opp til andre å svare på.

Hold deg nær warriors når de bruker Battle shout. 185AP merkes svært, svært godt. :)

Lenke til kommentar

For rogue (og hunter) blir det som om den hadde 60 agi i tillegg til de 8, men det blir jo litt feil å se det på den måten.

60AP = ~4dps, ingenting annet.

60 agility = ~4dps, 2% crit, 4% dodge, 120 AC.

Men, snerten armor for combatrogue, absolutt. Jeg tror jeg hadde nølt litt med å bruke den, er alt for glad i Stormshroud-proccen (2% chance for +30 energy on hit).

Lenke til kommentar

ok - har ikke surret meg til å skaffe stormshroud armoren enda :p tar for mye tid/penger...

tusen takk for hjelp ^^ har vel alltid gått for mye agil, selv om noe utstyr er byttet ut med *% chance to crit. liker jo det godt :D

vi får se hva det blir til :!: ! Denne er jo ganske sinnsyk da... skal nesten ikke gå ann!

Lenke til kommentar
Og du må heller ikke glemme build. Den har veldig mye og si på skaden.

Orker ikke gå inn på det nå, for eg skal spille, men etter 5 respec's har jeg merka det utgjør veldig mye.. :)

5305180[/snapback]

Jepp. Har sett MANGE dagger rogues uten opportunity, også mange av alle rogues uten lethality. Godt eksempel er en I guildet med perdition's/cht 14-30-7 :love:

Lenke til kommentar
Og du må heller ikke glemme build. Den har veldig mye og si på skaden.

Orker ikke gå inn på det nå, for eg skal spille, men etter 5 respec's har jeg merka det utgjør veldig mye.. :)

5305180[/snapback]

Jepp. Har sett MANGE dagger rogues uten opportunity, også mange av alle rogues uten lethality. Godt eksempel er en I guildet med perdition's/cht 14-30-7 :love:

5305219[/snapback]

snd combat-rogue gir masse dmg i mc virker det som.. ikke mine type build i hvertfall

Lenke til kommentar
Jepp. Har sett MANGE dagger rogues uten opportunity, også mange av alle rogues uten lethality. Godt eksempel er en I guildet med perdition's/cht 14-30-7 wub.gif

er denne builden jeg går for atm, men siden jeg ikke har en ok dagger en gang ( :( ) har jeg droppet 7 på sub og hevet de inn på assasination istedet. men det er kun for øyeblikket. elsker jo adrenalin rush da :love:

Lenke til kommentar

Det er utrolig mange som gjør "feil" når det gjelder talenter med dagger rogues.

Dagger Spec. (5/5) gir 5% crit med daggers.

Dagger Spec. + Malice = 10% "gratis" crit, da du trenger disse for å eventuelt bygge på treet.

3/3 Imp. Backstab fikser 30% ekstra crit med Backstab.

Nå har du fikset deg 40% Crit med backstab med KUN talents. En "vanlig" rogue har rundt 15%-25% crit utenom dette igjen.

Hørt om Seal Fate? 5/5 Seal Fate = 1 garantert ekstra combo point hvis du critter på en egenskap som gir deg 1 cp.

I lange kamper vil man ha SnD oppe hele tiden for makset hvit skade. Med Seal Fate får du vanvittig mange combo points, ettersom sjansen for å critte med backstab er vanvittig høy. Ettersom dette er basert på at du har en tank, blir dette mer en PvE build for endgame instances.

Seal Fate dagger rogues gjør -vanvittig- mye skade med en MH dagger med noenlunde høy min/max dmg. (Noe som skaffes LETT fra Plugger Spazzring i BRD) enn ikke-seal fate rogues.

MEN!

Som noen sier er opportunity et fint talent. Critter du vanligvis for la oss si 1000 med en backstab, critter du plutselig 1200.

Med såpass høy økning (20%) så kan du ofre Dagger Spec, siden du fortsatt har 35% crit chance på backstab med talents. En 50%-60% kan vel forsåvidt oppnås, selv om du trenger en god del bra equip for det.

En meget bra build for PvE hadde vært 30/8/13

I Assassination anbefaler jeg følgende:

3/3 Improved Eviscerate

5/5 Malice

3/3 Ruthlessness

1/1 Relentless Strikes

5/5 Lethality

3/3 Improved Slice and Dice

1/1 Cold Blood

3/3 Improved Kidney Shot

1/X Valgfritt Talent

5/5 Seal Fate

= 30 Talent Points

I Combat kommer det an på om du vil ha Dagger Spec. eller Opportunity.

Dagger Spec.:

3/3 Improved Gouge

2/2 Improved Sinister Strike

3/3 Improved Backstab

5/5 Precision

2/2 Improved Evasion (Når rogues må offtanke :p )

5/5 Dagger Specialization

= 20 Talent Points

Opportunity:

3/3 Improved Gouge

3/3 Improved Backstab

= 8 Talent Points

Gikk du for Opportunity build skal 13 poeng stappes inn i Subtlety:

5/5 Camouflage

5/5 Opportunity

3/3 Improved Ambush

= 13 Talent Points.

Så er det bare å velge og vrake. Med daggers lønner det seg å gå for Seal Fate build, ettersom du har skyhøy crit sjanse og ekstra skade med de to hovedangrepene dine. Jeg tror nok jeg ofrer +5% crit for Opportunity når jeg bytter.

Combat build = stabilt høy DPS.

Seal Fate build = sinnsyk burst DPS.

Alt i posten sett fra et subjektivt standpunkt selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
For rogue (og hunter) blir det som om den hadde 60 agi i tillegg til de 8, men det blir jo litt feil å se det på den måten.

60AP = ~4dps, ingenting annet.

60 agility = ~4dps, 2% crit, 4% dodge, 120 AC.

Men, snerten armor for combatrogue, absolutt. Jeg tror jeg hadde nølt litt med å bruke den, er alt for glad i Stormshroud-proccen (2% chance for +30 energy on hit).

5301788[/snapback]

I forhold til statsa er Stormshroud passe ubrukelig. Tilogmed setbonusene justifiseres ikke av å ha den, da man på 1/50 slag får 75% avslag på neste sinisterstrike..

60AP er mer enn bare 4dps ekstra - AP gir også DMG bonus på instant attacks, som ikke er til å dytte under en stol.

Stormshroud ( 3 deler, shoulder, chest legs )

5 crit

3 dodge

10 sta

5% chance of dealing 15 to 25 lightning dmg

2% chance on melee attack of restoring 30 energy

Blander man disse får man feks :

Devilsaur Leggings

12 sta

46 ap

1 crit

Nightbrace Tunic

5 agi

10 stam

50 ap

Wyrmtongue Shoulders

23 agi

10 stam

Blanding

32 stam

28 agi

2 crit

124 ap

10 fire resistance

10 shadow resistance

(+2 hit om du har Devilsaur gloves også)

Ellers har du jo Primal Batskin settet som er craftable fra ZG rep.

Hele settet gir

56 agi

22 stamina

3 hit

2 crit

56 ap

+ runspeed og swimspeed

Om man ikke har nok hit så noen mainhand slag ikke treffer, er hit bedre enn crit. Grunnen til dette er at du også kan bomme på en crit. Crit regnes først, så regnes hit etterpå. Etter du har fylt opp med hit, er det kun offhand det går på.

Itemsa var bare noe jeg plukka ut sånn etter minnet, synes igrunn bare at alt er bedre enn stormshroud.. Og ja pinella.. jeg husker godt hvem som kjøpte seg det midt på natta. :(

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Det er utrolig mange som gjør "feil" når det gjelder talenter med dagger rogues.

Dagger Spec. (5/5) gir 5% crit med daggers.

Dagger Spec. + Malice = 10% "gratis" crit, da du trenger disse for å eventuelt bygge på treet.

3/3 Imp. Backstab fikser 30% ekstra crit med Backstab.

Nå har du fikset deg 40% Crit med backstab med KUN talents. En "vanlig" rogue har rundt 15%-25% crit utenom dette igjen.

Hørt om Seal Fate? 5/5 Seal Fate = 1 garantert ekstra combo point hvis du critter på en egenskap som gir deg 1 cp.

I lange kamper vil man ha SnD oppe hele tiden for makset hvit skade. Med Seal Fate får du vanvittig mange combo points, ettersom sjansen for å critte med backstab er vanvittig høy. Ettersom dette er basert på at du har en tank, blir dette mer en PvE build for endgame instances.

Seal Fate dagger rogues gjør -vanvittig- mye skade med en MH dagger med noenlunde høy min/max dmg. (Noe som skaffes LETT fra Plugger Spazzring i BRD) enn ikke-seal fate rogues.

MEN!

Som noen sier er opportunity et fint talent. Critter du vanligvis for la oss si 1000 med en backstab, critter du plutselig 1200.

Med såpass høy økning (20%) så kan du ofre Dagger Spec, siden du fortsatt har 35% crit chance på backstab med talents. En 50%-60% kan vel forsåvidt oppnås, selv om du trenger en god del bra equip for det.

En meget bra build for PvE hadde vært 30/8/13

I Assassination anbefaler jeg følgende:

3/3 Improved Eviscerate

5/5 Malice

3/3 Ruthlessness

1/1 Relentless Strikes

5/5 Lethality

3/3 Improved Slice and Dice

1/1 Cold Blood

3/3 Improved Kidney Shot

1/X Valgfritt Talent

5/5 Seal Fate

= 30 Talent Points

I Combat kommer det an på om du vil ha Dagger Spec. eller Opportunity.

Dagger Spec.:

3/3 Improved Gouge

3/3 Improved Backstab

5/5 Precision

2/2 Improved Evasion (Når rogues må offtanke :p )

5/5 Dagger Specialization

= 20 Talent Points

Opportunity:

3/3 Improved Gouge

3/3 Improved Backstab

= 8 Talent Points

Gikk du for Opportunity build skal 13 poeng stappes inn i Subtlety:

5/5 Camouflage

5/5 Opportunity

3/3 Improved Ambush

= 13 Talent Points.

Så er det bare å velge og vrake. Med daggers lønner det seg å gå for Seal Fate build, ettersom du har skyhøy crit sjanse og ekstra skade med de to hovedangrepene dine. Jeg tror nok jeg ofrer +5% crit for Opportunity når jeg bytter.

Combat build = stabilt høy DPS.

Seal Fate build = sinnsyk burst DPS.

Alt i posten sett fra et subjektivt standpunkt selvfølgelig :)

5306721[/snapback]

Sinnsykt mye tull her, rett og slett.

Hvorfor er Seal Fate veldig bra i PvE? Hva skal man bruke alle combo pointsa til? Eviscerate? Nei (Sugen skade) SnD? Man trenger ikke mange combo pointsa for å holde SnD oppe.

Seal Fate build = sinnsyk burst DPS. Hvorfor gir Seal Fate syk burst dmg?

En meget bra build for PvE hadde vært 30/8/13 - Nei, det er PvP build.

Med såpass høy økning (20%) så kan du ofre Dagger Spec, siden du fortsatt har 35% crit chance på backstab med talents. Tror du at det bare er backstab/ambush som utgjør en dagger-Rogues' skade? Med en sikkelig PvE build (f.eks. 21/20/10) vil den hvite dmg'en være veldig, veldig høy.

Lenke til kommentar
Posten til Hubman avskriver jeg som mer eller mindre søppel, anbefaler ingen å ta det han skriver spesielt seriøst. Han argumenterer med direkte feil.

5308120[/snapback]

Helt enig - Builden han henviser til der er en blanding av den beste PvE speccen og den beste PvP speccen, men er ikke spesialisert innen noen av feltene.

Jeg vil si den beste PvE speccen for daggers er :

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...050000000000000

eller

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...050000000000000

Her bør du bruke dagger i både main og offhand, siden du får 4 eller 5 ekstra crit på dagger.

Forskjellene på de 2 buildene er minimale, men er 1% crit daggers og Relentless Strikes - Jeg stemmer for den første builden og sverger på at den gir deg maksimalt med ytelse PvE messig.

Man må huske på å holde slice'n'dice oppe, og så lenge du har 2 talentpoints i det, vil det si du kan svi av 5 poeng i slice'n'dice og så bruke de 5 etterpå til noe annet før man trenger slice'n'dice igjen. Nesten.

For PvP vil jeg si :

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/t...050003000000000

Denne builden er det beste.

Folk vil sikkert si at "Åh, nei - Jeg må ha preperation, sånn at jeg kan stunlocke evig", men synes det er ganske ubrukelig å ha en build som vikles rundt en skill med 10 min cooldown. Imho er det viktig å ha så få cooldowns som mulig, og hvertfall ikke spyle de ut som vann i PvP. Jo færre du trenger bruke, jo mer har du bruk for når du sliter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...