Gå til innhold

Hvordan få lyd i høytalere & headset samtidig?

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har kjøpt dette headsettet

==> Logtech Headset

Denne koples til maskinen via USB.

Men når den er koplet til spilles det ikke lyd gjennom høytalerene (som er koplet til via det integrerte lydkortet).

Er det noen mulighet å overstyre dette, slik at jeg både kan få lyd via høytalerene og headsettet samtidig?

Noen forslag?

Endret av Straydog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB-headsettet blir av datamaskinen oppfattet som et eksternt lydkort. Når du kobler det til, blir det satt som default lydkort, og alle programmene dine bruker det. Når du plugger det ut igjen, blir det innebygde lydkortet default.

For å få lyd av de vanlige høyttalerene må du bruke software som støtter 2 x lydkort samtidig, så vidt jeg vet er det bare programmer for å lage musikk som gjør det.

Lenke til kommentar
OK.

Men er det noen som har en løsning på headset som benytter seg av USB-kopling?

5310947[/snapback]

Headsettet benytter seg som sagt av en USB kontakt - men utover det så hadde det vært et godt tips :thumbup:

USB-headsettet blir av datamaskinen oppfattet som et eksternt lydkort. Når du kobler det til, blir det satt som default lydkort, og alle programmene dine bruker det. Når du plugger det ut igjen, blir det innebygde lydkortet default.

For å få lyd av de vanlige høyttalerene må du bruke software som støtter 2 x lydkort samtidig, så vidt jeg vet er det bare programmer for å lage musikk som gjør det.

5312014[/snapback]

Ok, men er det noe mulig å overstyre dette? Feks ved konfigurasjon eller lignende?

Endret av Straydog
Lenke til kommentar

Jeg har selv lett etter en løsning på dette problemet (uten å finne gode svar).

Har resignert og bruker nå kun analoge enheter med splitter. Det fungerer helt fint ;)

Byttet samtidig fra onboard lyd til soundblaster audigy kort. Med dette nye kortet er det bra lyd og slutt på ulyder fra powersupply!

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...