Gå til innhold

StarForce kunngjør konkurranse (PC)


Anbefalte innlegg

Daniel: Det er ingenting i det du skriver der som tilsier at det skal være Starforce som har gjort noe kødd med maskinen din. Riktignok kan jeg ikke sitte her og påstå at det ikke er det, men ut fra de tingene du skriver der, har du minimalt med dokumentasjon på at det er Starforce som er problemet.

 

For det første opererer du med en piratkopiert versjon av X3. Uten at jeg kan si noe sikkert der, kan det tenkes at warez gruppen som har sluppet det har gjort ting med det for å få det til å virke. Har du sjekket dette? Videre sier du at du har installert SFNightmare (?). Kan du utelukke at det er dette som er problemet? Kan du på noen som helst måte si at dette også ville skjedd dersom du hadde installert en original versjon på maskinen din? Jeg vil veldig gjerne høre deg argumentere for akkurat det.

 

For det andre, er din påstand om at du *vet* hva som har gått gale med maskinen din. Det er faktisk talt umulig å si noe direkte om det er en årsaks/virknigssammenheng mellom det at du installerte en cracket versjon av et Starforce regulert spill, og det at du nå opplever problemer med maskinen din. Og dette er kun objektive kriterier. Subjektive kriterier vil jeg ikke gå inn på her, ettersom det antageligvis bare vil føre til en verden av smerte.

Get a grip Cetram. Jeg sier jo at jeg ikke har hatt bøll med maskina før StarForce kom og ble innst. DU kan påstå hva f*en du vil om at alt annet skal være skylden, men mine mistanker ble bare krystallklar-gjort da jeg så denne og leste denne tråden med bonus-linker. Jeg tror heller ikke du har fått med deg at en ISO av et StarForce spill avc siste versjon ikke er mulig å få tak i ferdig cracka. Annet enn det skjønner jeg egentlig ikke hva de skulle ha "tukla" med som du sier. Om du i det hele tatt skjønner hva en ISO er da.

 

Hadde du i det minste hatt peiling på SFNightmare, hadde du skjønt at der innstalerer man da ingen verdens ting. Istedenfor å kjøre Nightmare kan man faktisk gå inn å "checke" av en boks for "read only" i reg. for scsi (i visse tilfeller). Det nightmare gjør er å "fjerne" IDE disken din ved å gjemme hendige filer. Ikke kom å belær meg om hva som skjer ved cracking, den type misinfo kan du pakke på noen andre.

 

Hvis du heller ikke vil innse at StarForce er noe herk da synes jeg synd på deg, og ønsker deg i julegave en CD fra Sony. For mer fortjener du ikke. Like lavt spill fra begge (Sony & StarForce-systemer). Jeg for min del føler at jeg har mitt på det reine, men om du vil kjøpe og bruke penger i hytt og pine på utviklere og firmaer som ikke fortjener pengene dine så vær så god. Jeg for min del kunne godt se mange utviklere sige om å dø pga urdårlig programmering, StarForce-utviklerne inkl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke å fortsette denne diskusjonen så lenge folk verken klarer å lese hva andre skriver, eller klarer å komme med fornuftige og logiske resonnementer.

 

Men som en siste kommentar: Daniel, jeg vet fullstendig hva en ISO er, hva som er mulig med dem og hvordan man bruker ulike former for verktøy for å omgå det. Så den idiotiske drittslengingen din kan du fint bare spare deg for. *Plonk*

Lenke til kommentar
Her diskuterer vi blant annet Starforce, og du kommer dragende med et urelatert eksempel knyttet til installering av programvare av Sony?

5326341[/snapback]

Sony's oppførsel er i høyeste grad også relevant i henhold til Starforce og lignende lugubre program. Det viser hvordan selskapene begynner å ta seg til rette på andres eiendom, langt utover det som kan aksepteres. Husk at denne oppførselen først og fremst går utover ærlige kunder som tror de har gjort et sikkert og godt kjøp ved å betale for et produkt. Hvis disse selskapene faktisk hadde ment å arbeide for respekt for andres eiendom (slik de forsøker å fremstille det) hadde de ikke gått i bresjen og fremmet slik oppførsel i sine egne handlinger. Dette er fullstendig forkastelig på alle måter og kan overhodet ikke forsvares.

Lenke til kommentar
Poenget her er at det er snakk om to forskjellige programmer, og to forskjellige prinsipper. Man kan ikke bruke det ene som et eksempel på noe som er feil med det andre. Det er som å sammenligne epler og pærer.

 

Men det er tydeligvis mange her som ikke helt klarer å holde tungen beint i egen munn i sin argumentasjon.

5330664[/snapback]

Og hva er prinsippet ? Jo nettopp som jeg nevnte i en tidligere post: At enkelte selskap tar seg til rette på andres personlige eiendom! På ærlig betalende kunders eiendom!

Hva slags teknisk løsning de benytter til å begå udåden er selvfølgelig også et eget emne, men det endrer ikke prinsippet.

Enkelte burde kanskje være litt forsiktige før de begynner å angripe andres argumentasjonsteknikk?

Lenke til kommentar

Starforce er noe rare greier. Jeg har selv kjøpt og betalt Prince of percia: T2T. Men siden jeg bor på hybel og reiser hjem og tilbake så gidder jeg ikke å ta med alle cd'ene mine. Så da tyr jeg bestandig til crack når det finnes. Men, jeg drev å rotet litt med T2T,

brukte noe rart program som jeg ikke vil nevne hva heter, rotet innpå masse der. Men det gjorde ikke noe med cd'rommen eller noe annet som jeg har merket, har heller ikke dratt ut noen ledninger i pc'en. Men nå mounter jeg bare i Daemon og det funker smertefritt. Kan jo ha vært flaks?

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å fortsette denne diskusjonen så lenge folk verken klarer å lese hva andre skriver, eller klarer å komme med fornuftige og logiske resonnementer.

 

Men som en siste kommentar: Daniel, jeg vet fullstendig hva en ISO er, hva som er mulig med dem og hvordan man bruker ulike former for verktøy for å omgå det. .Så den idiotiske drittslengingen din kan du fint bare spare deg for. *Plonk*

5329219[/snapback]

Hadde du faktisk tatt deg tid til å lese gjennom posten min hadde du fort sett at jeg ikke slenger dritt, men angriper din teknikk i å utbasunere at andre har feil fordi du mener det. Du har tydelighvis aldri prøvd SFNightmare, har hatt veldig lite med rene ISO å gjøre, og hva angår Sony/SF så skjønner du det veldig godt (meg jeg tipper stoltheten din ikke tillater deg noe..). Da blir det i mine øyne helt feil å angripe noe man aldri vet/visste noe om. Som Vice påpeker så godt, det er hele tiden prinsippet som gjelder her i denne biten av diskusjonen, ikke formen for software.

 

Joachim_F: Egentlig vet man aldri, da SF legger til/endrer filer langt inne i systemet. Om den endrer filer visse mediaspillere bruker, hadde ikke overrasket meg.

 

Poenget her er at det er snakk om to forskjellige programmer, og to forskjellige prinsipper.
Nei, det er bare to forskjellige programmer.

 

Forøvrig en riktig god jul til alle sammen :xmas:

Lenke til kommentar
Hadde du faktisk tatt deg tid til å lese gjennom posten min hadde du fort sett at jeg ikke slenger dritt, men angriper din teknikk i å utbasunere at andre har feil fordi du mener det.

Kan du være så vennlig og peke på hvor jeg har gjort dette? Jeg argumenterer for det jeg mener, og underbygger mine påstander. Jeg har bedt dere om å peke på eksempler på påstandene dere kommer med før, men gang på gang nekter dere å gjøre dette. Så kan du være så snill og komme med eksempler?

 

Du har tydelighvis aldri prøvd SFNightmare, har hatt veldig lite med rene ISO å gjøre

Nok en gang viser du strålende eksempler på at du ikke har den fjerneste ide om hva du snakke om. Hvordan kan du vite hva jeg har prøvd eller ikke ut fra noen utsagn på forumet? Har du vært hjemme hos meg og sett hva jeg har? Har du en eller annen overnaturlig innsikt i mitt sinn? I så fall bør du seriøst vurdere en fremtid som sannsiger eller en karriære innenfor etteretning / politietterforskning. Du har *ingen* peiling på hva jeg kan eller ikke. Men for å si det sånn og synke ned på ditt nivå, jeg drev med piraktopiering før du ble født, har lastet ned ISO'er og deres forløpere, og brukt verktøy for å bruke dem, lenge før du var ferdig med puberten. Så jeg vil helst ha meg frabedt meningsløse og direkte feile påstander fra deg.

 

Jeg prøver faktisk å holde ting på et saklig nivå, og har så langt prøvd å skille sak og person. Det hadde vært veldig fint om du og andre her også kunne klare å gjøre tilsvarende, så slipper vi både å få stengt tråden og være sinte på hverandre. For det er strengt tatt ikke nødvendig. Det går an å være uenige på en saklig måte. (Er klar over at jeg antageligvis trakket over streken i forrige avsnitt, men som man provoserer får man svar).

 

og hva angår Sony/SF så skjønner du det veldig godt (meg jeg tipper stoltheten din ikke tillater deg noe..). Da blir det i mine øyne helt feil å angripe noe man aldri vet/visste noe om.

For det første har jeg ikke angrepet noe jeg ikke kan noe om. Jeg snakker her primært om Starforce og kopibeskyttelser av tilsvarende typer. Når det gjelder Sonys sak, så har jeg fulgt lite med på den. Men når du blander sammen Spyware og Starforce, så ser det (ut fra det du skriver, jeg vet ikke hva som egentlig befinner seg ihodet ditt) ut tl at du ikke helt klarer å se forskjell på ulike prinsipper.

 

Joachim_F: Egentlig vet man aldri, da SF legger til/endrer filer langt inne i systemet. Om den endrer filer visse mediaspillere bruker, hadde ikke overrasket meg.

 

Skal vi se. Her uttaller du deg sterkt om ting du ikke vet noe om. Var det ikke nettopp det du kritiserte meg, i ganske sterke ordelag, om å gjøre? Du kan da i det minste prøve å holde en konsekvent tone inad i dine egne poster?

 

Men som du sier, la oss ikke glemme at det er jul. God jul alle!

 

Edit:

 

Bertelsen: Siste versjon av DT4 taklert så vidt jeg vet alle tre nivåene av Starforce beskyttelse uten å måtte virtuelt eller fysisk fjerne optiske IDE drev. Jeg har ikke prøvd det ut i noen større grad, men jeg har forstått det slik at det skal takle det. Men det varer vel ikke lenge før gutta i Starforce har nok en ny versjon.

Endret av cetram
Lenke til kommentar
Kan du være så vennlig og peke på hvor jeg har gjort dette? Jeg argumenterer for det jeg mener, og underbygger mine påstander. Jeg har bedt dere om å peke på eksempler på påstandene dere kommer med før, men gang på gang nekter dere å gjøre dette. Så kan du være så snill og komme med eksempler?

 

*snip*

 

Nok en gang viser du strålende eksempler på at du ikke har den fjerneste ide om hva du snakke om. Hvordan kan du vite hva jeg har prøvd eller ikke ut fra noen utsagn på forumet? Har du vært hjemme hos meg og sett hva jeg har? Har du en eller annen overnaturlig innsikt i mitt sinn? I så fall bør du seriøst vurdere en fremtid som sannsiger eller en karriære innenfor etteretning / politietterforskning. Du har *ingen* peiling på hva jeg kan eller ikke. Men for å si det sånn og synke ned på ditt nivå, jeg drev med piraktopiering før du ble født, har lastet ned ISO'er og deres forløpere, og brukt verktøy for å bruke dem, lenge før du var ferdig med puberten. Så jeg vil helst ha meg frabedt meningsløse og direkte feile påstander fra deg.

 

Jeg prøver faktisk å holde ting på et saklig nivå, og har så langt prøvd å skille sak og person. Det hadde vært veldig fint om du og andre her også kunne klare å gjøre tilsvarende, så slipper vi både å få stengt tråden og være sinte på hverandre. For det er strengt tatt ikke nødvendig. Det går an å være uenige på en saklig måte. (Er klar over at jeg antageligvis trakket over streken i forrige avsnitt, men som man provoserer får man svar).

 

*snip*

 

For det første har jeg ikke angrepet noe jeg ikke kan noe om. Jeg snakker her primært om Starforce og kopibeskyttelser av tilsvarende typer. Når det gjelder Sonys sak, så har jeg fulgt lite med på den. Men når du blander sammen Spyware og Starforce, så ser det (ut fra det du skriver, jeg vet ikke hva som egentlig befinner seg ihodet ditt) ut tl at du ikke helt klarer å se forskjell på ulike prinsipper.

 

*snip*

 

Skal vi se. Her uttaller du deg sterkt om ting du ikke vet noe om. Var det ikke nettopp det du kritiserte meg, i ganske sterke ordelag, om å gjøre? Du kan da i det minste prøve å holde en konsekvent tone inad i dine egne poster?

 

Jeg tror du misforstår meg ganske tjukt her. For det første prøver jeg ikke å tro noenting annet om personligheten din utenom det du uttrykker deg i postene dine, og da du hevder at man innst SFN tar jeg det som et ganske så klart tegn på visse ting. Angående hvor lenge du har drivi med pirat før min pubertet kan det godt ha vært veldig lenge, men i så fall gikk det i pac-man og solitaire. Vet ikke om noen FPS/RPG/etc-spill som virkelig skjøt fart før '90-tallet. Og i det tilfelle, vær så snill og og vennligst pek på de spillene da før "min tid" med ordentlig beskyttelse. Selv husker jeg at at jeg har vel spilt spill fra tidlige Wolf, Doom og Civ, ikke noe særlig før. Hadde også vært morro å se om du kunne påpeke hvordan man innst SFN (StarForceNightmare) på systemet, for jeg har ikke gjort.

 

Andående med eksempler, så vidt jeg husker med min egenerfaring, så er dette et. Man må selvfølgelig se på det med kritiske øyne (all kreditt for dèt), men ikke avblåse det helt heller..

 

Det som jeg, Howser og Vice mener er prinsippet er rett og slett at data/musikk og film-industrien tar lengre og mer drastiske steg for å sikre seg salg av kopier. Det dette har med Sonys sak er vel ikke verre enn at det er faktisk noen av selskapene som har blitt tatt og for svi for det. Koblingen mellom StarForce og Sny på dette er jo at de begge innst og endrer filer veldig dypt i systemet, noe som betyr skikkelig herk å få ut igjen.

 

Jeg kunne selvsagt leita opp hvilke filer som blir innst osv på SF, men føler selv at det blir et dødt løp ettersom jeg ikke får "bevist" noe for hverken deg eller meg. Vi vet begge fra før at filer langt inne får svi og det holder med det.

 

Ville også sett noen eksempler på dine påstander, og ikke at du bare krever at vi skal komme frem med slikt. At du underbygger påstander med enda flere påstander hjelper ikke meg særlig. Jeg har kommet med personlig erfaring av SF, og jeg har henvist til Sony som et eksempel på at industrien går lengre og lengre hver dag. Hva kan du komme med?

 

Selv synes jeg du var altfor personlig/usakelig i posten din, men blåser i å rapportere noe slikt ettersom jeg vet jeg har formulert meg veldig dårlig til tider. Om du vil fortsette med sannsiger/politietterforsker greiene dine så ta det over PM, så ødelegger vi ikke denne tråden videre hvertfall.

Lenke til kommentar

Enig med deg - deter best å være enige om å være uenige og legge denne delen av diskusjonen død, ettersom det antageligvis ikke fører noen sted hen å gå videre nå. Vi snakker av og til ikke samme språk, noe som vel er like mye min skyld som din (daniel) og andres :)

 

Starforce spesielt, og kopibeskyttelse generell, er som vanlig et utrolig ømt og eksplosivt diskusjonstema både her og på andre møteplasser, og jeg er villig til å vedde en nyre på at det ikke går mer enn noen uker før hele dassen eksploderer på nytt.

 

Ha en fortsatt fin jul alle.

 

(Edit):

Forresten - bare noen faktaopplysninger siden det ble etterlyst :) Antikopieringstiltak har faktisk eksistert omtrent så lenge som elektronisk underholdning har eksistert. Akkurat dette med installering av produkter / drivere i operatvisystemet er vel av nyere dato, men det har alltid eksistert fysiske og andre tiltak.

 

For eksempel var det en periode ganske vanlig å legge inn fysiske feil i disk-mediet som et spill kom på, spesielt på 80 tallet. For eksempel hadde det norske (?) spillet 10-kamp opp til 4 fysiske feil lagt inn på originaldisken. Dersom disse feilene ikke eksisterte på kopien, var det bortimot umulig å få kjørt kopiene. Selvfølgelig var det omveier rundt det, men det gjorde det vanskelig for vanlige brukere å ta sikkerhetskopier av produktene sine.

 

Videre hadde man også andre smarte tiltak; Sierra hadde som regel alltid en eller annen inntasting fra manualen (ord 3, paragraf 2, side 4). Hvilket var et mareritt da jeg kjøpte Kings Quest IV, og manualen var borte. Butikken (Studia, Studentsenteret) nektet å tro meg da jeg sa at manualen var borte, og jeg var nødt til å tråle diverse BBS'er for å finne frem til en oversitk over nøkkelordene.

 

Cinemaware og TSR var notorisk for å legge ved interessante løsninger også. Blant annet et hjul man måtte dreie på i bestemte kombinasjoner for å få frem et symbol som skulle brukes. Husker ikke akkurat hvilket det var, men det var i alle fall ett som benyttet seg av et slags fargefilter over, slik at det var umulig å kopiere. Desverre var dette også svært vanskelig å lese for en kamerat av meg, som var fargeblind, og dermed måtte ha hjelp hver gang han skulle spille spillet. Tror faktisk det var enten SSIs "Curse of the Azure Bonds" (1989) eller "Pool of Radiance" (88), som også var et eksempel på et utrolig bra rollespill som skjøt fart før 90 tallet.

 

Så det har alltid vært en kamp mellom utgivere som ønsker å tjene penger på programmene sine, og forbrukere som ikke ønsker å betale for dem. Starfoce og bruken av BitTorrent til å utveksle programvare er vel omtrent der grensen står i dag, der den for 20 år siden sto mellom kameratkopiering og fysiske effekter / mediadefekter. Jeg regner det i alle fall som sikkert at dersom det ikke skjer noe dramatisk, er Starforce bare begynnelsen på de tiltakene vi kan forvente å se.

 

Det evige spørsmålet (ikke svar :) ) er som sagt hvem som kom først, piratene eller tiltakene. Og ikke minst hvem som faktisk driver det. Jeg har ikke noe godt svar på det,og vedkommende som påstår at han/hun har fasitsvaret der, bør ta seg et år i skammekroken, tenke over livets realiteter og lære seg litt ydmykhet :p

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Kan du fortelle meg hvorfor vi skal behandle folk med respekt hvis de ikke behandler oss betalende kunder med respekt? Hvorfor fortjener de vår respekt når de behandler oss som søppel? I alle andre industrier må man behandle kundene bra, ellers går man på trynet. Man må i det minste unngå å fornærme kunder på det groveste ved å f.eks. bryte seg inn på deres eiendom. Men underholdningsindustrien har tydeligvis frikort til å gjøre hva den vil!

 

Kan du fortelle meg hvorfor de bør få min respekt når de behandler meg som dritt?

Lenke til kommentar

Leste ikke ALT som sto i tråden her, mtp. at noen gled mer eller mindre over i personhets, så ikke drep meg om det er postet før. Men ihvertfall:

We want to end these rumors and so StarForce is raising the prize money from $1000 to $3000. We are waiting for your applications!

 

Altså, de går enda hardere til verks?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...