Gå til innhold

StarForce kunngjør konkurranse (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste for en stund siden en offisiell melding ifra en av StarForce sine ansatte, om det var utvikler eller ikke skal jeg ikke si noe om derimot. Muligens var det på Aftershock sitt forum, er ikke helt sikker. Saken er derimot slik at StarForce har ødelagt maskinvare i tidligere versjoner, og noe slikt har kunder som hater slike sperrer vanskelig for å legge bak seg.

 

Mitt problem med Starforce er ikke at de muligens kan ødelegge maskinvare, har ikke sett dette blitt rapportert ofte nok, og troverdig. Det er derimot at StarForce installerer en gjemt device driver som ikke avinstalleres når spillet/programmet avinstalleres. Vet man ikke engang om at et program bruker starforce vet de fleste ikke engang at de har det på systemet og disse drivere skaper mye andre problemer.

 

Jeg personlig godtar ikke at ting legger seg på systemet uten min velsignelse uansett om det står gjemt i disclaimer og alt det andre tullet man skal trykke ok på. Det er med andre ord brukerens ansvar å søke opp og ned i dokumenter og innhold leverandørere ikke akkurat annonserer med stor iver (mer eller mindre gjemt med andre ord) om man får noe annet enn det boksen sier.

 

Enhver software, spesielt gjemt sådan, som installerer seg selv til kernel nivået av et OS, med fulle rettigheter og som kan manipulere enhver liten del av maskinen ned til laveste nivå er ett stort problem for brukere, og sikkerhet generelt - Uansett om de skulle advare brukerne aldri så mye.

Endret av pantrax
Lenke til kommentar
Jeg personlig godtar ikke at ting legger seg på systemet uten min velsignelse uansett om det står gjemt i disclaimer og alt det andre tullet man skal trykke ok på.

5301212[/snapback]

 

Alvorlig talt. At du er for lat til å lese betingelsene når du installerer noe programvare på maskinen din, får du ta på din egen kappe. Og det er ikke akkurat heller som om det er hemmelighet at Starforce installerer en driver på maskinen din.

Lenke til kommentar
Jeg personlig godtar ikke at ting legger seg på systemet uten min velsignelse uansett om det står gjemt i disclaimer og alt det andre tullet man skal trykke ok på.

5301212[/snapback]

 

Alvorlig talt. At du er for lat til å lese betingelsene når du installerer noe programvare på maskinen din, får du ta på din egen kappe. Og det er ikke akkurat heller som om det er hemmelighet at Starforce installerer en driver på maskinen din.

5302019[/snapback]

 

Hvem bruker en time på å lese dritten? Og det står ikke på spillboksen at den innstallerer maskinvarefiendtlige drivere som ikke kan fjernes. Bruk litt sunn fornuft da.

Lenke til kommentar
Jeg personlig godtar ikke at ting legger seg på systemet uten min velsignelse uansett om det står gjemt i disclaimer og alt det andre tullet man skal trykke ok på.

5301212[/snapback]

 

Alvorlig talt. At du er for lat til å lese betingelsene når du installerer noe programvare på maskinen din, får du ta på din egen kappe. Og det er ikke akkurat heller som om det er hemmelighet at Starforce installerer en driver på maskinen din.

5302019[/snapback]

 

Hvem bruker en time på å lese dritten? Og det står ikke på spillboksen at den innstallerer maskinvarefiendtlige drivere som ikke kan fjernes. Bruk litt sunn fornuft da.

5302376[/snapback]

 

 

Har litt på følelsen at starforce er hypa opp fordi den er vanskelig å knekke.. Hadde den vært lett og knekke hadde sikkert nesten ingen klagd. Dessuten er ikke problemet at den ødelegger hardware.(kan hende noen har ødelagt hardware når de har prøvd å komme seg rundt den. Fjerne optiske drev og slikt ved bruk av software). Det egentlige problemet er at den bruker mye minne og cpu-kraft mens du spiller starforcebeskyttede spill. Problemet er at du kan kjøre en demo av et spill uten starforce, mens fullversjonen bruker starforce, og da er du kanskje litt starfucked hvis du ligger helt på grensa med specsa. Du tror helt enkelt du kan kjøre fullversjonen like bra som demoen. En ting du da kan gjøre; du kan skjekke requirements på boksen av spillet. Dette er noe du bør gjøre uansett, hvis du har lyst til å kjøre et spill med max eller nesten max settings, med mindre du har en veldig high-end maskin

Lenke til kommentar

Godt poeng angående at folk ikke hadde klaget så mye hvis det var enklere å knekke starforce.

 

Personlig synes jeg skjulte drivere som kan ødelegge for andre spill uten at du enkelt kan sette fingeren på hva som skaper problemet er noe jævla ræl. Det sier seg jo selv at det blir mer, ikke mindre kompatibilitetsproblemer med flere lag i driverene... Mao, starforce vil ikke gjøre maskinen din mer stabil, men muligens gjøre den mindre stabil.

Lenke til kommentar
Hvem bruker en time på å lese dritten? Og det står ikke på spillboksen at den innstallerer maskinvarefiendtlige drivere som ikke kan fjernes. Bruk litt sunn fornuft da.

5302376[/snapback]

 

Folk som faktisk bryr seg om hva som skjer på maskinen sin.[Ed]

 

Og for øvrig er det også en sterkt overdrevet myte at Starforce bruker enorme ressurser i bakgrunnen mens spillet kjøres. Det bruker noen ressurser i det spillet starter opp for å sjekke hardwaren, ellers bruker det minimalt med ressurser. Det er tross alt ikke en 386 med 12 MB minne du kjører på...

 

Fint om folk faktisk sjekker fakta før de buser ut med påstander.

 

[Edit: Fjernet noe tekst om parasitter som ikke falt i spesielt god jord hos enkelte her inne, og som jeg ser i ettertid faktisk lett kunne misforstås].

Endret av cetram
Lenke til kommentar
- Hele Trackmania-serien

- Prince Of Persia

- Stubbs

- GTR

- Sikkert mange flere.

 

Her er forresten en liste over spill jeg nekter å kjøpe/laste ned:

http://www.similarities.org/starforce.html

5302928[/snapback]

 

Feil, Trackmania har kommet i piratkopi. Det samme gjelder Prince of Persia (Two Towers og tidligere) Og om du mener "Stubbs" the zombie så finnes det også. GTR aner jeg ikke hva slags spill er.

Lenke til kommentar

mener faktisk det skulle vært et klistremerke på spill med starforce.

 

WARNING!!

Installing this game will install StarForce.

This might affect your system, and your cd/dvd-rom stability!

 

selv var jeg heldig som har en fujitsu siemens laptop som ikke reagerer på starforce, men jævli dritt for de som dette går utover!

 

etter min mening skulle starforce ikke vært lovlig ettersom den fucker med drivere og ditt system, en kopisperre skal KUN være på PRODUKTET!! ikke overføres til din personlige pc!

Lenke til kommentar
Feil, Trackmania har kommet i piratkopi. Det samme gjelder Prince of Persia (Two Towers og tidligere) Og om du mener "Stubbs" the zombie så finnes det også. GTR aner jeg ikke hva slags spill er.
veeel, og måtte koble fra CD/DVD for å måtte spille et forbaska spill er vel ikke akkurat no orntli' crack. Vekk meg når det kommer enkle NO-CD'r til SF4.
Lenke til kommentar
Feil, Trackmania har kommet i piratkopi. Det samme gjelder Prince of Persia (Two Towers og tidligere) Og om du mener "Stubbs" the zombie så finnes det også. GTR aner jeg ikke hva slags spill er.
veeel, og måtte koble fra CD/DVD for å måtte spille et forbaska spill er vel ikke akkurat no orntli' crack. Vekk meg når det kommer enkle NO-CD'r til SF4.

5303400[/snapback]

 

Det er kommet. Deamon Tools v.4 skal visstnok takle SF4 ganske godt i kombinasjon med Starfuck eller Starforce nightmare.

 

Og GTR ligger også ute som warez.

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...