Gå til innhold

dell, bra prosessor?

Derbi-driver

Anbefalte innlegg

Har dell bra prossesor? Daten koster 12 000,- Regner med at den har en bra prossessor da. maskinen heter dell 9000 ett eller annet.

Kjøpte compaq forrige gang, fant senere ut at den er meget dårlig(men har aldri hatt trøbbel med den), vil ikke gjøre samme feil igjen.

Hvor er del fra, japan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dell er DYRT :thumbdown:

En nabo skulle begynne på skole i høst så ho trengte en PC. Eg bygget en AMD-basert PC til henne, med 19" LCD og skriver. Det kom på ca 12k. For moro skyld gikk eg inn på Dell og satte opp en noenlunde tilsvarende konfigurert maskin og der kostet den 18k

Det beste er å bygge sjølv, dersom du føler deg kompetent til det :D

Det nest beste er å kjøpe en ferdigbydg PC hos Netshop eller Komplett :)

Eg vil stort sett anbefale alle å holde seg unna både Dell, HP, Packard Bell og alle andre store merker. Det er som regel overpriset i forhold til ytelsen, og håpløse dersom man vil oppgradere senere.

Lenke til kommentar
Har dell bra prossesor? Daten koster 12 000,- Regner med at den har en bra prossessor da. maskinen heter dell 9000 ett eller annet.

Kjøpte compaq forrige gang, fant senere ut at den er meget dårlig(men har aldri hatt trøbbel med den), vil ikke gjøre samme feil igjen.

Hvor er del fra, japan?

5300794[/snapback]

Det er skikkelig smart å kjøpe en PC og så sjekke hva slags komponenter den består av

DELL er fra Irland.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dell har bra prosessor ja.. Det var en dyr date... håper det var verdt det.. :cool:

Dårlig? Fordi det ikke var trøbbel med den?

Hvor er del fra, japan?

5300794[/snapback]

Spiller det noen rolle hvor delen kommer fra.. (alt kommer nok fra en-eller-annen-fabrikk i Taiwan.. desom det er PC-deler vi snakker om)

Michal *Dell* er rik.. og er fra Irland<--Feil. Texas... :p

PS.

Slike tråder er god underholdning.. og viser hvorfor det kan være lurt å "tie i forsamlingen".. (Jeg synder jeg også)..

PS2 og Edit.

Tvansgreie korrigerte her.. og vi ser enda ett eksempel på at jeg skulle "tiet i forsamlingen".. Ser ut som trådstarter også har tenkt å gjøre det.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dell er DYRT  :thumbdown:

En nabo skulle begynne på skole i høst så ho trengte en PC. Eg bygget en AMD-basert PC til henne, med 19" LCD og skriver. Det kom på ca 12k. For moro skyld gikk eg inn på Dell og satte opp en noenlunde tilsvarende konfigurert maskin og der kostet den 18k

Det beste er å bygge sjølv, dersom du føler deg kompetent til det  :D

Det nest beste er å kjøpe en ferdigbydg PC hos Netshop eller Komplett  :)

Eg vil stort sett anbefale alle å holde seg unna både Dell, HP, Packard Bell og alle andre store merker. Det er som regel overpriset i forhold til ytelsen, og håpløse dersom man vil oppgradere senere.

5301098[/snapback]

Det eneste som er korrekt her er at DELL, HP..etc. ikke er særlig egnet for oppgraderinger.

DELL er ikke dyrt.. Du kjøper ikke "en haug med deler" som din lokale nerd setter sammen og installlerer OS/SW du ikke har betalt for.. Ikke sammenlikn to ulike behov/kundegrupper her..plz.

DELL-system *er* greit både for bedrifter og "ikke-nerder" av privat-markedet.

Man kjøper ikke bare "en data", men også sw, garanti/support.

Det forandrer ikke fakta at en-og-annen "geek" her har en historie over hvor forferdelig det gikk da han(les:pappa/mamma) kjøpte en DELL til familien.

PS.

Jeg bygger PC/system selv.. da det er en givende hobby... ikke fordi jeg sparer fryktelig mye kroner på det...tvertimot. Dette gjelder nok de fleste som "mekker PC" og ikke "driver en jalla-butikk" fra "gutterommet".

Skal jeg "bare ha en data" så kjøper jeg(firma) det fra DELL/IBM (jobb-PC). Funker hver gang. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...