ansa Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg har en PC med Intel PIII,450 Mhz prosessor,128 SDRAM,1ooMhz bus og 17,3 GB harddisk. Det er 2 ledige plasser for ekstra minnebrikker. Mitt spørsmål blir da: Hvordan skal jeg oppgradere dette, og med hvilken type? Trenger mere RAM,bus og større prossessor og harddisk. Bruker ikke maskinen til spill. Skal jeg bruke minnebrikkene i begge de ledige plassene? Kan jeg bruke DDR SDRAM? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Du skal bruke PC100 SDRAM (PC133 vil vel også virke). DDR vil ikke virke. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 pass på viss du bruker PC100 og PC133 sammen så kan du få problemer (særlig i win2k og winXP) får sånn memory disc dump...... bare sier d så du vet det...... Lenke til kommentar
ansa Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Quote: Den 2002-09-04 22:51, Eurofighter skrev:pass påviss du bruker PC100 og PC133 sammen så kan du få problemer (særlig i win2k og winXP)får sånn memory disc dump......bare sier d så du vet det...... Takk for ditt svar Betyr dette at jeg må bytte ut min PC100 128RAM med PC133 med 2 stk 128RAM eller kan jeg bruke 1 stk 256RAM brikke? Mvh ansa Lenke til kommentar
knutivarr Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det er fortsatt mulig å få kjøpt PC100-ram, så da kan du bare kjøpe og putte inn hvilken brikke du vil sammen med den eksisterende brikken. Du kan også putte inn en harddisk til uten større problem, men du må passe på å få med IDE-kabel til dersom du bare har 2 IDE-enheter i maskinen din nå (HD/CD-ROM). Dersom du har f. eks en brenner også, dvs. 3 IDE-enheter, har du allerede en ekstra IDE-kabel. Sett den nye harddisken på samme kabel som den gamle harddisken og sørg for at den nye er slave (jumper bak på harddisken). Sett CD-ROM'en på den andre kabelen som master (også jumper bakpå). Dersom du har brennner også, settes den som master og CD-ROM som slave på samme IDE-kabel. Pass nå på at HD'ene er på IDE 0 og CD-ROM/Brenner på IDE 1. Når det gjelder prosessor, er det vel vanskelig å få tak i ny slot 1-prosessor i dag. Du kan sjekke rundt på forskjellige Webshops og se hva de har på lager. Bruktmarkedet er også et alternativ. Sjekk også hvor rask prosessor hovedkortet ditt takler. Det finner du på hjemmesiden til hovedkortleverandøren. En BIOS-flashing må kanskje til, men det finner du ut av. Håper dette var informativt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå