Gå til innhold

Spm ang. kjøpe spill fra utlandet.


kjetisu

Anbefalte innlegg

hei..

Lurer bare på noen ting. Sitt å lurer på om jeg skal bestille noen spill fra det store utlandet. Har ikke gjort det før, så det jeg lure på er følgende; hva er den beste siden(syns du!), hvor mye kommer ca frakt omk., hvor mye må man betale moms og toll.

 

Tusen takk til dere som av erfaring kan hjelpe meg med disse spm.

 

 

God Jul til alle dere GAMERS!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestiller stort sett spill fra utlandet. Hovedsaklig fordi mange DS-spill kommer ut i US før det kommer hit. Det er også ganske labert med spillbutikker i nærheten, så jeg bestiller også en del som alt er ute her.

 

For US DS-spill bruker jeg www.lik-sang.com

For PAL-spill bruker jeg www.amazon.co.uk

 

Frakt kommer veldig ann på hva slags sendingsmåte du vil benytte deg av.. Lik-sang sender f.eks gratis, men det kan ta fra 1-3 uker å få varen.

 

Ellers koster det vel rundt 70 kr for frakt for en vanlig sending og så klart mer om du vil ha det fortere og på døren :)

 

Noen ganger går pakkene mine rett igjennom tollen og havner i postkassa, om de ikke gjør det så må jeg på posthuset og betaler kanskje 70-120 kr pr spill i moms.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med disse to butikkene iallefall, håper dette hjalp deg litt :)

 

Edit: Liten omformulering

Endret av SEeKz0r
Lenke til kommentar
Jeg bestiller stort sett spill fra utlandet. Hovedsaklig fordi mange DS-spill kommer ut i US før det kommer hit. Det er også ganske labert med spillbutikker i nærheten, så jeg bestiller også en del som alt er ute her.

 

For US DS-spill bruker jeg www.lik-sang.com

For PAL-spill bruker jeg www.amazon.co.uk

 

Frakt kommer veldig ann på hva slags sendingsmåte du vil benytte deg av.. Lik-sang sender f.eks gratis, men det kan ta fra 1-3 uker å få varen.

 

Ellers koster det vel rundt 70 kr for frakt for en vanlig sending og så klart mer om du vil ha det fortere og på døren :)

 

Noen ganger går pakkene mine rett igjennom tollen og havner i postkassa, om de ikke gjør det så må jeg på posthuset og betaler kanskje 70-120 kr pr spill i moms.

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med disse to butikkene iallefall, håper dette hjalp deg litt :)

 

Edit: Liten omformulering

5300739[/snapback]

 

 

Hva er forskjellen mellom US DS spill og PAL-spill?

Det blir hovedsaklig spill til min 360 jeg er ute etter.

Lenke til kommentar
Men som du sikkert vet så er Xboxen locked på PAL, så lik-sang er vel ikke så veldig aktuel for deg :)

5300775[/snapback]

 

Stemmer ikke

Xbox360 kan spille NTSC-spill dersom utvikleren setter region-coding til 0

Finnes et par USA spill en kan spille på PAL maskiner.

 

Ridge Racer 6

Condemned

Tony Hawks American Wasteland

Gun

og noen til

Lenke til kommentar
Men som du sikkert vet så er Xboxen locked på PAL, så lik-sang er vel ikke så veldig aktuel for deg :)

5300775[/snapback]

 

Stemmer ikke

Xbox360 kan spille NTSC-spill dersom utvikleren setter region-coding til 0

Finnes et par USA spill en kan spille på PAL maskiner.

 

Ridge Racer 6

Condemned

Tony Hawks American Wasteland

Gun

og noen til

5300803[/snapback]

 

Mulig.. Jeg har ikke fulgt så nøye med på akkurat det :p

Lenke til kommentar

Bestill spill på cd-wow.com De går vanligvis gjennom tollen siden CD-wow har den leie uvanen å klistre noen klistremerker foran der varens verdi står skrevet på pakken. Ellers er faktisk elkjøp sin nettbutikk ganske billig. Husk at på play.com finner du endel litt eldre spill helt ned i £9,99. Både cd-wow og play.com opererer med gratis frakt på alle sine varer, men bestiller du varer til en verdi av over 200NOK fra play.com må du betale moms til staten og gebyr til posten. Da kan du like gjerne kjøpe spillene dine her i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...