Kairo Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Hei. Hva gjør jeg om jeg vil fjerne disc-driven, for å montere ekstra hard-disker i plassen istedet i min Xbox ? Vil vel ha problemer å starte opp uten disc-driven tilkoplet ? mvh. Kairo Endret 16. desember 2005 av Kairo Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Tenker du på floppyen nå (diskettstasjonen)? Hvis pcen er av nyere dato kan du bare fjerne den. Du kan jo boote fra cd også. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Regner med at du mener 3,5 Floppy stasjonen Hvis du vil så kan det hende at det går fint å bare fjerne diskdriven, og starte opp. Hvis det da stopper opp, og ikke vil starte, så gjør du som under: Hvis du har en rimelig ny PC - det meste etter 486 (for de som husker den) - så kan du enkelt og greit gå inn i BIOS menyen under oppstart av maskinen. Gjøres ved at man trykker en tast idet maskinen er iferd med å gjennomføre de første trinnene av oppstart. Hvis du har manualen til hovedkortet ditt tilgjengelig så står det sikkert der hvilken knapp man må trykke på, hvis ikke så bruker det å stå på skjermen i en liten periode. Hos meg så er det "delete" , sikkert forkjellig på forkjellige hovedkort. Har du kommet deg inn til BIOS-menyen så leter du deg frem til Boot sequence (oppstartsrekkefølge) og fjerner Floppy-alternativet og bytter det ut med HDD (harddrive) eller CDROM eller det du måtte føle for. Det du da gjør er at du forteller maskinen at den ikke skal søke etter Floppydriven under oppstart. Det at den ikke er koblet til vil maskinen registrere av seg selv i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Beklager min feil... Mener på min Modda xbox. Kairo Lenke til kommentar
Glory_Man Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Kanskje folk burde lese topic før de svarer Lenke til kommentar
Kairo Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Topicen har blitt redigert etter disse svarene. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Du kan jo fint boote opp uten DVD-rommen. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Vel går fint og Bruke xboxen uten Cd spilleren.. men om xboxen vil støtte den ekstra hardisken er jeg ikke så sikker på.. men prøv så finner du det ut. Lenke til kommentar
mago Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 her e en fin artikkel om saken http://www.tomsnetworking.com/Sections-article150-page1.php Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 her e en fin artikkel om saken http://www.tomsnetworking.com/Sections-article150-page1.php 5305087[/snapback] Det står jo ikke noe om hvordan valige dashbord som XboxMediaCenter, EvoX, UnleashX osv støtter dette da. Så jeg vil tru at så sant du ikke kjører linux på xboxen så får du ikke tilgang til den ekstra disken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå