Gå til innhold

AMD XP 1800 problem...

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny prosessor til pcn min. Hadde aldri et eneste problem så lenge jeg hadde den forrige prosessoren. ( T-Bird 1,2).

Problemet jeg får skjer bare i Windows, enten når jeg bare hører på musikk eller sitter og "surfer". Det skjer ALDRI når jeg spiller.

Problemet er at systemet "fryser". Når jeg trykker ctrl+alt+del står det 100 cpu usage, mens bare halvparten av ramen..Når jeg skal se hvilket program som faktisk benytter mye cpu, blinker det på forskjellige programmer, akkurat som om det ikke er noe bestemt program, det er bare cpu som ikke orker å jobbe så fort lenger, detter varer mellom 15-30 sekunder, og er veldig irriterende !

Min konfigurasjon er som følgende.

Amd XP 1800

MSI k7t turbo, med nyeste bios oppdatering.

512 SD RAM

Gefore 2 Pro 64MB ram

80 GB Western Digital Special Edition

Windows XP Professional, med alle nyeste oppdateringer, bortsett fra service pack.

CPU Temperaturen overstiger ALDRI 43 grader !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du masse programmer gående i bakgrunnen?

Om du har oppgavelinjen full av icons (der ved klokken) har du masse små 'programmer' som ligger resistent i minne, prøv å slå dem av...

Bruker du Winamp 3.0 ? Har opplevd en del problemer med den, som at andre aplikasjoner henger osv.

Ent. prøv en reinstall av winxp, om cpu er defekt vil den mest sannsynlig krasje i spill og ved tyngre handlinger!

-FooKer-

'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!'

[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-09-04 21:47 ]

Lenke til kommentar

Jeg har ikke masse programmer på oppgavelinjen nei.

Jeg har derimot winamp3, men den lastet jeg ned for to dager siden, og dette har foregått mye lengre enn det.

Kommer til å prøve å reinstallere Windows snart ja, det pleier å løse det meste.

Men jeg kommer ikke til å gjøre det enda, det er så fordømt mye å installere igjen...argh..

Tar så lang tid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...