Gå til innhold

Film: Operation Autumn Leaves

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og 4 andre studenter har laget en film som heter Operation Autumn Leaves. Dette er en eksamensoppgave som vi leverte inn i høst. Jeg ønsker ikke å nevne hva slags karakter vi fikk på denne filmen enda, men ønsker først noen tilbakemeldinger, så får vi se :)

Filmen finner du her

Filen er ca 40 Mb stor og i Divx-format.

Endret av kontratenor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk lastet den ned. Jeg skal komme med detaljert kritikk, ris og ros etter juleferien, siden jeg er bortreist akkurat nå.

Men det jeg kan si inntil videre, er at det er bra jobba med å få med såpass antall folk, en del ålreite vinkel- og utsnittsteknikker, noe overdrevent skuespill og en forholdsvis underholdende historie.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra film! :) Kanskje litt mykje radiokommandoar, det ødela litt av stealthstemninga som dykk laga. Når dykk gjekk inn i huset, så var det kanskje filma litt feil. Dykk burde ha filma meir av dei som gjekk inn sin synsvinkel, i staden for å filme innanfrå huset når dei gjekk inn. Evt filme fra ein stad som viser at folka snik seg inn i huset.

Likte ikkje heilt scena når "professoren" sine hender vart tatt bak på nakken av gisseltakaren, og gisseltakaren lata som at han skulle skyte han. Denne scena kunne evt blitt tatt på ein annan måte, evt filma litt frå sida.

Slutten var svært god! :) Altså den scena der vi ser at det heile var eit spel.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Vær mer kritiske til hvor i bevegelsen klippet starter. Dette er gjennomgangtema gjennom hele filmen. Men et eks kan være: Seeren trenger ikke se soldaten ta kikkerten opp av vesken. Bare at han tar den til øyet.

Veldig bra! Fortsett med filmingen. Bra dramaturgi.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*Laster ned nå* Kritikk kommer senere.

EDIT; Kritikk: Altså, filmen var helt grei, med ok handling, og en grei gjennomførelse, men det er en film den minner meg om. Ganske gammel, men husker ikke navnet på den akkurat nå.

Endret av Alexanderhagen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

Først, fin film.

Jeg likte mye av det jeg så, men noe ar ikke så bra også. Noen litt kjedelige utsnitt. Og mange av klippene er altfor lange. For å skape den actionfølelsen dere ønsker bør dere ha mer virrende kamera, kort lukkertid (Hvis det er mulig) og hvertfall kortere klipp. Jeg ville hvertfall hatt en mer ustø kameraføring under klippet der han ene helten ble skutt. Videre syns jeg klippet der de løp forbi kamera, der du bare så beina var litt unødvendig. Tettere utsnitt og kunn ett par støvler hadde gjort seg. Men en veldig ryddig og underholdende film. God sammenheng i det hele.

Lykke til videre.

Jola

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...