Gå til innhold

HK chipset til S939, tips?


verwooks

Anbefalte innlegg

Hei, skal skifte ut den gamle pcen med noe freshere noe.

 

Skal kjøpe meg AMD 64X2 4200+ , ser meget bra ut!

 

Jeg er jo hardbarka ATI fan, men lurer litt på det nye chipset greiene nå..

 

Så lurer på hva dere mener om "nforce4" i forhold til "Radeon Xpress 200P" chipsettene?

 

Skal ha ATi X1800XT skjermkort på den også ..

 

Kom gjerne med noen hovedkort forslag ..

 

Så litt på denne her på komplett:

 

Sapphire Pure Crossfire Adv, Socket-939, Radeon Xpress 200P,ATX,GbLAN,2xPCI-Ex16

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312894&s=sc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok gått for NForce 4, har det selv på mitt Asus A8N-E og er storfornyd!!

 

Ville også annbefale Asus kortene A8N-sli (premium,......) eller hvis du vil ha et litt billigere kan du velge noe alla det jeg har. Msi har også noen bra kort, du kan jo skjekke litt ut... Men hvor mye hadde du tenkt å kjøpe hk for?

 

BTW: Husk at kortet må støtte X2 da...

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at det er et fett... Men man kan jo google litt på det!

5303831[/snapback]

 

Ja, googling hjelper alltid. Har tilfeldigvis også samme hovedkort, Asus A8N-E.

Ganske fornøyd, selv om det er ganske basis. Yter ok, men Asus korta har noe problem med å kjøre minnet på 1T og onboard lyd er ikke mye å skryte av men det gjelder jo de aller fleste AMD korta-

 

Angående Sapphire kortet du ser på ville jeg heller valgt ett med Uli 1675 sørbrikke istedenfor ATI 450. Denne harvisstnok dårlig overføring på USB port og var ikke helt bra etter det jeg husker. Men kan hende det har skjedd forbedringer med driveroppdateringer.

Asus og Abit har ati crossfire kort med uli 1675 sørbrikke.

I Januar/Februar kommer også nye kort med det nye ATI RD580 chipsettet. I andre kvartal kort med M2 socket.

 

Tror det er litt hipp som happ hvilke kort man velger egentlig, sjekk litt rundt på fora.

Det gjorde jeg og fant f.eks. ut at DFI var veldig vanskelig å gå til med mange typer minne. Av billige kort landet jeg på Asus A8N-E og angrer ikke. Hadde vært morro med mer avanserte kort men da koster det og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...