jascko Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Er det noen som har Asus A8N-E nForce4 S-939 ATX ,S-ATA,GbLAN,Lyd, Dual-DDR, PCIe ? Har ikke funnet noen som har omtalt det kortet. Har lyst å vite hva slags erfaring folk har med det kortet. Jeg ser jo at Asus A8N-SLI deluxe/premium er mye omtalt og er klar over at det er kanon bra men hvis noen har A8N-E så skriv om din erfaring med det kortet. Har bestillt den selv. Hadde ikke behov for SLI så det ble A8N-E til slutt. Er det den beste korte hvis vi ser bort fra Asus sine SLI utgaver? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Vurderer å sette opp en spillmaskin, men jeg vil heller ikke ha SLI, så jeg tenkte også på dette hovedkortet. Fint om noen kan komme med erfaringer. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Dette kortet du mener? https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=16086 Ligger iallefall 4 brukererfaringer på det der. Ellers er det vel ganske trygt å kjøpe Asus hovedkort. Om det er det beste ikke-SLI s939 kortet vet jeg ikke, men er nok ikke så langt fra. Har bygget maskin med A8V Deluxe og det var iallefall veldig bra. Endret 16. desember 2005 av Kjellvez Lenke til kommentar
henny Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Har ett sånt og virker ok. Stabil og solid. Noe støy fra chipsett vifta så viss den skal være lydløs så kan man sette på en passiv cooling med vifte blåsende på. OBS. Hadde montert ett sånn passiv cooling men da jeg skulle montere ett nytt x700 kort med arctic cooling som tok mye plass måtte jeg fjerne zalman kjøleren fra chipsette og montere den originale igjen. Har og hatt noe ustabilitetsproblem men det var når jeg kjørte nyeste beta bios. Kan og anbefale A8N-VM CSM da den i tillegg har firewire, innebygd grafikk med dvi ,chipset uten vifte og bedre audio. Men går glipp av noen pci og pci z slotter++ Forum for A8N-E: http://vip.asus.com/forum/bbs.aspx?board_i...SLanguage=en-us velg motherboard så A8N-E fra nedtrekksmenyen. Må vel sies å være ett trygt valg. Endret 18. desember 2005 av henny Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har dette hoved selv i stue pcn.. Fjellstabilt, absolutt å anbefalle... Har byttet ut chipset viften med en zalman passiv kjøler (Det blir ikke varmt) i skrivende stund 27grader.. Er vel heller ikke den beste klokkeren, men min [email protected] storkoser seg... Det er også god plass til et asus geforce6600GT med passiv kjølt nb.. Alt i alt et godt, stabilt kort... Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Har selv bestilt kortet, bestemte meg etter å ha lest reviewen det virker som ett rimelig bra kort, pluss at du har muligheten for 10 usb porter (jeg har bare knapt 6 på det nåværende) Foressten, hvilken passiv kjøler burde jeg kjøpe til hovedkortet? Anbefal gjerne ett sted å kjøpe viften også. Endret 18. desember 2005 av MrJavalava Lenke til kommentar
jascko Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Har dette hoved selv i stue pcn.. Fjellstabilt, absolutt å anbefalle... Har byttet ut chipset viften med en zalman passiv kjøler (Det blir ikke varmt) i skrivende stund 27grader.. Er vel heller ikke den beste klokkeren, men min [email protected] storkoser seg...Det er også god plass til et asus geforce6600GT med passiv kjølt nb.. Alt i alt et godt, stabilt kort... 5309476[/snapback] Spørsmålet er om jeg får plass til mitt 7800GT? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har bygget 2 maskiner med dette kortet, er ingen ting å klage på verken ytelsesmessig eller andre ting, bortsett fra chipset vifta. Bør bytte ut den, skal du unngå høye temperaturer og andre ulyder. Lenke til kommentar
jascko Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Har bygget 2 maskiner med dette kortet, er ingen ting å klage på verken ytelsesmessig eller andre ting, bortsett fra chipset vifta. Bør bytte ut den, skal du unngå høye temperaturer og andre ulyder. 5310131[/snapback] Hvilken vifte anbefalle du å bruke på det kortet? Noe som gir brukbar kjøling og ikke så veldig mye bråk? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg byttet ut chipsetvifta med en Swiftech, den er riktignok dyr, men sies å være den eneste som passer. Ta en titt i denne tråden for å se hva som passer/ikke passer. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Seriøst finnes det ikke andre vifter til kortet? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 Ser at kortet ikke har FireWire. Litt rart, egentlig. FireWire er jo noe som nesten er blitt standard på hovedkort i dag. Lenke til kommentar
Redman Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 kjører selv med zalman passiv kjøler og det fungere veldig bra([email protected]), blir riktignok varm men ser på det som et tegn på at den leder varmen bort;) Aldri opplevd krasj av noe slag... Klokket og testet maskin grundig før skifte av chip kjøler for å sjekke effekt før og etter, men tror jeg leste en plass at temp på mobo ikke er chip temp... vet noen om det? Planslipte forresten kjøleren og da viste det seg at den hva langt fra i plan. Lenke til kommentar
Laktampe Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Er dette kortet lite i forhold til andre kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå