Gå til innhold

Overkill med x850xt pe?

weliiiss3245

Anbefalte innlegg

Mitt radeon 9800pro har forlengs gått ut på dato.

Jeg ser at dagens tilbud på komplett er et Powercolor ati radeon x850xt pe AGP til bare 2695,-. Jeg tenker på å kjøpe det på min eldre maskin.

Mitt system:

intel chipset i875p canterwood

Pentium 4 2,8 ghz 800fsb

Creative audigy 2 zs

350w psu

120gb Hd

1gb ram

Vil jeg få for lite ut av dette skjemkortet med dette systemet?

Jeg lurer også på om min PSU vil bli for svak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også nå oppgradert fra 9800pro til X850XT PE :thumbup:

Kan ikke tenke meg at resten av systemet mitt skal bli en flaskehals, eller hva?

P4 2.8Ghz m/HT

2x1024 OCZ Dual Channel, 2-3-2-5

P4C800-E Deluxe, i875

1x 120Gb HD

450watt PSU

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar

Oppgraderte igår fra ett 9800Pro til Powercolor x850xt PE AGP (kjøpt brukt).

Fikk i 3dMark03 ca. 12200 og 3DMark05 ca. 5200 med ATI Catalyst 5.12 drivere, antar kortet burde kunne yte noen mer men at systemet holder igjen.

Synspunktter på dette, og hva som eventuelt kunne gjøres for å bøte på dette tas imot med takk. Siden det er ett dell-system med små muligheter for ekstra kjøling etc., er overklokking av CPU etc. lite aktuelt.

System : Dell 8300, P4 3.0GHz

Ram : 4 x 512 MB, PC3200

Disk : 1 x 250GB Maxtor, 1 x x 250 GB Samsung

Lenke til kommentar
Mottok skjermkortet i går og det funker veldig fint.

Scorer 5600 i 3dmark 05 , men kan ikke forvente mer p.g.a min eldre cpu.

5327292[/snapback]

Får du mye i 3DMark03 da? Er bare nysgjerrig, da jeg får et slik kort selv, idag :w00t:

Endret av kjor1
Lenke til kommentar

Vil anta at om du ikke klokker prosessoren vil den bli en flaskehals. Jeg har opplevds dette, og det er ikke hyggelig. Det som skjer er at spill lagger uansett innstilling, og fps-en er lik uansett hvor høy oppløsning eller hvor mye eyecandy du har på. Vel, dette skjedde hvertfall med MEG og min 3.0GHz P4 og et nå solgt 7800GTX GS.

Lenke til kommentar

Fikk 6600 ca med dette kortet nå. Har 3200+ og 1gb (dårlig PC3200) ram + et lang fra nyformatert OS. Ingenting var klokka. Ser ikke ut til at CPU'en holder mye tilbake her? Mulig det forandrer seg med høyere oppløsninger og mer "eye-candy", eller er det heller omvendt?

Lenke til kommentar
I 3D Mark 05 er det nesten bare skjermkort som teller, man vil ikke øke scoren så veldig mange poeng ved å klokke resten av sys. (man kan selvfølgelig tjene noen hundre..).

edit: kjor1, noterte du stepping på den nye cpuen din?

5330052[/snapback]

Nå... En kamerat av meg gikk opp 400 poeng ved å bytte fra en P4 3,6GHz til den 2000kr billigere AMD 3200+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...