Gå til innhold

Boikott Intel (Israel)!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ringte og tipset SV om Intel som tross alt er den 2. største arbeidsgiveren i Israel, så får vi se om boikotten etterhvert også inkluderer dem.

5387102[/snapback]

Ja det gjorde vel du :!:

Men jeg må nok skuffe deg, da jeg ikke tror den boikotten til SV vil ha noen negativ effekt, heller tvert om :)

Lenke til kommentar
Snekker`n, når selv AP og SP tar avstand fra SV og lekser opp på kammerset, så har SV driti på draget enten du liker det eller ikke :lol:

5392383[/snapback]

Halo, jeg har vel ikke forsvart SV sin boikott eller ??

Jeg skrev følgende:

Men jeg må nok skuffe deg, da jeg ikke tror den boikotten til SV vil ha noen negativ effekt, heller tvert om
Lenke til kommentar

Kristin Halvorsen har beklaget sitt utspill, dette synest jeg er meget bra og rakrygget gjordt. Ikke mange politikere som er så rakrygget at de tør innrømme en feil :thumbup:

- Jeg burde ikke som finansminister ha tatt til orde for en politikk som ikke det er flertall for i regjeringen, sier Halvorsen til NRK i ettermiddag. Det har hun nå beklaget for utenriksministeren, statsministeren og resten av regjeringskollegiet.     - Det beklager jeg nå offentlig også, for å bidra til at det blir klarhet i dette, sier hun.     Hun sier at hun ikke ble instruert av regjeringen til å komme med beklagelsen, men at hun fant ut av seg selv.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3701224

Som sagt, den negative effekten er der allerede når SV har gjort seg til latter på denne måten. Som den lille rampete ungen som må inn til rektor for å få kjeft.

SV har vel ikke gjordt seg til latter for noe, de står på sitt prinsipp at en stat som okkuperer/undertrykker en annen bør boikottes, det som var fei var at Kristin støttet dette i form av sin posisjon i regeringen, der hun skal forfekte regeringens syn og ikke partiet, med mindre en har en regering fra kun et parti . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvilken stat er det Israel okkuperer? Var det en palestinsk stat der før altså? Hva het denne staten?

5396090[/snapback]

Du vet godt at de okkuperer vestbredden som tilhører palestinerne, du trenger da vitterligen ikke gjøre deg "dum" for å prøve å latterligjøre andre :cry:

Lenke til kommentar
Hvilken stat er det Israel okkuperer? Var det en palestinsk stat der før altså? Hva het denne staten?

5396090[/snapback]

Du vet godt at de okkuperer vestbredden som tilhører palestinerne, du trenger da vitterligen ikke gjøre deg "dum" for å prøve å latterligjøre andre :cry:

5396768[/snapback]

Judea og Samaria (det du kaller vestbredden) tilhører Israel, det var jødene som fikk tildelt landet. Noe annet er arabisk propaganda, lær deg litt historie før du kaller andre dum.

Lenke til kommentar
Judea og Samaria (det du kaller vestbredden) tilhører Israel, det var jødene som fikk tildelt landet. Noe annet er arabisk propaganda, lær deg litt historie før du kaller andre dum.

5399606[/snapback]

La oss holde Bibelen utenfor: hvor og når ble jødene tildelt dette området?

Lenke til kommentar

Blant annet Balfourdeklarasjonen under det brittiske palestinamandatet 1922.

Etter at Israel i en 6dager lang forsvarskrig i 1967, knakk ryggraden på en samlet arabverden, var disse områdene med lang jødisk tradisjon igjen Israelske.

Lenke til kommentar
November 2nd, 1917

Dear Lord Rothschild,

I have much pleasure in conveying to you, on behalf of His Majesty's Government, the following declaration of sympathy with Jewish Zionist aspirations which has been submitted to, and approved by, the Cabinet.

"His Majesty's Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country."

I should be grateful if you would bring this declaration to the knowledge of the Zionist Federation.

Yours sincerely,

Arthur James Balfour

Hvis jeg sier jeg skal ser positivt på å etablere et hjem for deg i Oslo mener jeg selvsagt ikke at du skal jage ut alle som bor der og etablere deg i deres sted, noe som også går tydelig ut fra dette brevet (...nothing shall be done..).

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar

5396090[/snapback]

5396768[/snapback]

5399606[/snapback]

Og hvor kaller jeg noen for dumme her??

Ser du hva som står feks her:

En israelsk soldat og tre palestinere ble drept i et palestinsk selvmordsangrep ved en veisperring i nærheten av Tulkarem på den En israelsk soldat og tre palestinere ble drept i et palestinsk selvmordsangrep ved en veisperring i nærheten av Tulkarem på den okkuperte Vestbredden torsdag.

.

okkuperte Vestbredden

Så Israel okkuperer eget land :ermm:

I 1940 ble jo Europa okkupert av Tyskland, kan ikke forestille meg at de eier oss av den grunn.

Israel har etablert bosetninger på Vestbredden. Kartet viser de selvstyrte palestinske byene.

byer-259.gif

En ting er iallefal sikkert at det er kun to måter å få fred i midøsten på, den ene er at en av partene forsvinner derfra den andre er at USA griper inn og tvinger Israel til fred med palestinerne akkurat som de ordnet freden mellom Israel og egypt.

Problemet er bare at den gang så USA at en fredsavtale var det beste for Israel, menst de denne gangen toer sine hender og håper Israel rydder opp/ut palestinerne :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Vi vet jo alle hvem som må forsvinne, nemlig Israel, siden de blodtørstige araberne aldri ønsker fred med en jøde. Dagen etter at staten Israel var proklamert gikk araberne til angrep, i 1967 sto en samlet araberverden med en enorm hær klar for å utslette Israel. I 1973 angriper araberne nok en gang, med en hær 20 ganger større enn Israel sin, de får aldri sluknet sin tørst etter israelsk blod. I denne krigen hadde Israel hele 70 tanks, Syria kom med ca 1200.

At Israel har vunnet samtlige av disse krigene er en stor seier for rettferdigheten, men det er jo typisk at de arabiske taperne står å griner over tapt land. Buhu, vi ville bare utslette israel, og nå har de tatt litt land av oss. Hjertet mitt føkkings blør. Allah må virkelig hate araberne, siden han gang på gang lar de lide ydmykende tap mot erkefienden.

Nå er araberne sin taktikk å spre terror og frykt blant jødene. De hjernevasker folk til å sprenge seg selv i luften, og dreper og lemlester kvinner og barn. Det går jo bare utover de slemme jødene. Jødene må jo skjønne at de fortjener dette, siden de prøver å forsvare seg selv mot araberenes hat. Det er jo de stakkars araberne det er synd på, jødene tok landet vårt når vi skulle drepe de.

Endret av zilch
Lenke til kommentar
Vi vet jo alle hvem som må forsvinne, nemlig Israel, siden de blodtørstige araberne aldri ønsker fred med en jøde. Dagen etter at staten Israel var proklamert gikk araberne til angrep, i 1967 sto en samlet araberverden med en enorm hær klar for å utslette Israel. I 1973 angriper araberne nok en gang, med en hær 20 ganger større enn Israel sin, de får aldri sluknet sin tørst etter israelsk blod. I denne krigen hadde Israel hele 70 tanks, Syria kom med ca 1200.

At Israel har vunnet samtlige av disse krigene er en stor seier for rettferdigheten, men det er jo typisk at de arabiske taperne står å griner over tapt land. Buhu, vi ville bare utslette israel, og nå har de tatt litt land av oss. Hjertet mitt føkkings blør. Allah må virkelig hate araberne, siden han gang på gang lar de lide ydmykende tap mot erkefienden.

Nå er araberne sin taktikk å spre terror og frykt blant jødene. De hjernevasker folk til å sprenge seg selv i luften, og dreper og lemlester kvinner og barn. Det går jo bare utover de slemme jødene. Jødene må jo skjønne at de fortjener dette, siden de prøver å forsvare seg selv mot araberenes hat. Det er jo de stakkars araberne det er synd på, jødene tok landet vårt når vi skulle drepe de.

5402475[/snapback]

Bare så det er klart så forsvarer jeg ingen av delene og ønsker heller ikke at israel skal forsvinne, men hvorfor ikke få til en fredsløsning med palestinerne når de har klart det med andre, javel selv om den måtte bli ensidig i starten og Israel tapte litt på det er jeg overbevist at de ville tjene på det i lengden.

Vold avler vold og en får aldrig slutt på en konflikt på den måten .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...