lilminime Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Her om dagen lagde jeg meg et lite database script, som gjør at jeg legger div info i div tabeller, men jeg får en feil mld på det ene scriptet. Feil mld som kommmer er: Parse error: Column count doesn't match value count at row 1 scriptet er: <?php mysql_connect('localhost', 'root', 'passord') or die ('Error: Database feil!'); mysql_select_db ('qne'); $insert = 'INSERT INTO news (nyhets_id, nyhets_innhold) ' . 'VALUES (1, "Testnyhet", 5, 2003, 1, 2), ' . '( "Dette er en testnyhet!", 5, 2003, 1, 2)'; $results = mysql_query = ($insert) or die (mysql_error()); echo ' Data ble lagt til uten feil!' ?> Takk for hjelpende svar og forsøk på hjelpende svar! Endret 16. desember 2005 av [email protected] Lenke til kommentar
perthomas Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg anbefaler at du sensurerer passordet på databasen din. Er mange folk her som er kyndige til å ta seg inn i databasen din med den infoen. Lenke til kommentar
finurlix Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har dessverre ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg anbefaler at du sensurerer passordet på databasen din. Er mange folk her som er kyndige til å ta seg inn i databasen din med den infoen. 5299541[/snapback] Og muligens endrer det fort som f. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 $results = mysql_query = ($insert)or die (mysql_error()); Blir til $results = mysql_query = ($insert); or die (mysql_error()); Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Prøvd og flytte litt på , da ? fra $insert = 'INSERT INTO news (nyhets_id, nyhets_innhold) ' . til $insert = 'INSERT INTO news (nyhets_id , nyhets_innhold) ' . Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Takk Ueland for at du skiftet passordet mitt, jeg var uoppmerksom og bare pastet scriptet! Takk til dere andre også som var greie og gjorde meg klar over det, når jeg var inne og leste posten var det endra av Ueland, takk igjen Ueland! Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Problemet er enda ikke løst da, får fortsatt feil mldingen: Parse error: parse error, unexpected ',' in /home/staale/public_html/newsdata.php on line 10 Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 du mangler en ' først på denne linjen ( "Dette er en testnyhet!", 5, 2003, 1, 2)'; blir da '( "Dette er en testnyhet!", 5, 2003, 1, 2)'; Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Nå ble det problemet løst, takk til Mobsan for det. Nå kommer det en ny stygg feil mld som kommer her: Column count doesn't match value count at row 1 WTF! Takk for hjelpende svar og forsøk på hjelpende svar! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Du har 6 verdier i den første raden, mens den neste har 5 ... Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Ok, så det nå og rettet opp det, men får fortsatt feil mldingen: Column count doesn't match value count at row 1 blir helt confused her jeg sitter! takk for svar! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Ahh ... ser den nuh. Det er ikke sammenheng mellom antallet i "(nyhets_id, nyhets_innhold)", "("Testnyhet", 5, 2003, 1, 2) og "( "Dette er en testnyhet!", 5, 2003, 1, 2)". Altså du lister opp 2 felt, mens radene har 5. Her må det være en sammenheng i antallet og ikke minst plassering Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Bare litt sånn offtopic; hvorfor har du mailen din som brukernavn? Hvis du sender mail til forumsadministratorene så kan de endre det til et mer meningsfyllt nick du selv velger. Med mailen blir det så langt at det forskyver designet litt :/ EDIT: andreassenster uten "@gmail.com" feks... Endret 17. desember 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 (endret) Nå har jeg endret koden etter at Ernie forklarte feilen. Det som nå er at mysql kun printer ut luft og ikke tekst:S Wierd! Endret 17. desember 2005 av [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå