perthomas Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg har satt opp følgende PHP kode: $idag = date("d.m.Y"); $query = "SELECT * FROM medlemmer WHERE `bursdag` = '$idag'"; $result = mysql_query($query) or die('En feil skjedde: ' . mysql_error()); $num=mysql_numrows($result); $siste=$num-1; if ($num > 0) print "<font color=\"#bdd05a\">Vi gratulerer "; if ($num > 1) $fler=1; $i=0; while ($i < $num) { $navn = mysql_result($result,$i,"navn"); print "$navn "; if ($fler=1 && $i<$siste) print ", "; if ($fler=1 && $i=$siste) print "og "; $i++; } if ($num > 0) print "med dagen!</font><br>"; Jeg var sikker på at det skulle virke, men når loopen går for andre gang virker det som ikke $navn og heller ikke $i lenger er definert. Det er sikkert bare en liten fillefeil, men jeg har klødd meg så lenge i huet at jeg tenkte jeg skulle spørre dere. Noen som vet? Lenke til kommentar
Mobsan Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Husk 2 = tegn i IF setninger == Lenke til kommentar
perthomas Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Ah, der var den lille fillefeilen. Tusen takk=) Lenke til kommentar
perthomas Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) + et par andre modifikasjoner, da. Den endelige koden ble slik: $idag = date("d.m.Y"); $query = "SELECT * FROM medlemmer WHERE `bursdag` = '$idag'"; $result = mysql_query($query) or die('En feil skjedde: ' . mysql_error()); $num=mysql_numrows($result); $siste=$num-1; if ($num > 0) print "<font color=\"#bdd05a\">Vi gratulerer "; if ($num > 1) $fler=1; $i=0; while ($i < $num) { $j=$i+1; $navn = mysql_result($result,$i,"navn"); if ($j<$siste) print "$navn"; else print "$navn "; if ($fler == 1){ if ($j<$siste) print ", "; if ($j == $siste) print "og "; } $i++; } if ($num > 0) print "med dagen!</font><br>"; Endret 16. desember 2005 av perthomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå