Gå til innhold

Skrur på PC'en... ikke noe svar

Alon

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger hjelp. I dag, etter to måneder på en gammel laptop, fikk jeg hovedkortet jeg hadde bestilt. Den gamle diagnosen til dataen min var at jeg trykte på knappen, så startet viftene, cpu, skjermkort og alt, men helt svart skjerm. Ikke fikk jeg slått den av heller. Den nye diagnosen, er at jeg trykker på knappen, viftene, skjermkort og alt starter, men helt svart skjerm. Men jeg får slått den av.. Og jeg sitter der :cry:

Trenger en eller annen redningsmann til å fortelle meg hva som kan være årsaken...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Dårlig til å formulere, men skal prøve med flere detanjer)

Jeg kjøpte denne pcen i februar. snart et år siden. Den funket fint fram til begynnelsen av november. Da skrudde jeg den på og alt hørtes normalt ut. Men det skal komme et pip. Det kom ikke. Ikke noe "jobbe-lyder" heller. Strømmen sirkulerte fint, men dataen bootet ikke skikkelig.

Jeg kjøpte et nytt hovedkort ettersom at jeg trodde det var problemet etter å ha spurt meg rundt. Nå fikk jeg det for noen dager siden og skrudde det inn. Ikke noe forskjell fra det gamle :S det eneste som er bytt er at jeg faktisk klarer å skru av dataen uten å dra ut kontakten.

Vet ikke om dette var noe bedre formulert eller detaljrikt..

Lenke til kommentar
Enig med PerB, litt mere info hadde vært nyttig. Men umiddelbar tanke;  Har du sjekket skjermkortet ditt, hvorfor mente du det var hovedkortet....

5299487[/snapback]

Fordi skjermkortet funket på en eldre data jeg satte det inn i ;) Begynte å bli litt skeptisk selv før jeg kom på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...