Gå til innhold

Ryddig kabinett - bedre kjøling?

moestue

Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp for et 6800LE@GT AGP kort til min pc og kortet er passivt kjølt med BeQuite kjøler. Tenkte at jeg skulle fikse en slags reodor felgen løsning for å kjøle yttligere med en 80mm vifte.

Og så til saken... kabinettet mitt er trangt og det er masse kabler overalt. Vil det hjelpe for kjølingen å gå for et slik anti-kabelrot kit? Eller er det kun for utseendes skyld? Hadde vært litt lettere å montert viften hvis plassen hadde vært litt bedre utnyttet. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde jeg kjøpe noe spesielt, eller holder det med strips? Vurderer å kjøpe ny rund IDE kabel med 2 uttak på én kabel. Hjelper kanskje litt det og..

5334316[/snapback]

IDE kabelen(standar) er veldig"bred" og bremser nok ned for litt luft som er på vei igjenom kabinette så det trur jeg vil hjelpe på "litt" ;) en annen ting er å ha ting i kabelstrømper ;) men går jo fint å stripse litt og!

Lenke til kommentar

Du trenger ikke nødvendigvis å kjøpe kabelstrømper.

Jeg har organisert kabler i kabinettet mitt med helt enkle kabelholdere-og samlere.

Funker utmerket det. Hadde det ganske rotete før, men etter at jeg skifta kabinett og kjøpte noen kabelholdere-og samlere sank hovedkort-temp med opptil 15 grader. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...