moestue Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har gått til innkjøp for et 6800LE@GT AGP kort til min pc og kortet er passivt kjølt med BeQuite kjøler. Tenkte at jeg skulle fikse en slags reodor felgen løsning for å kjøle yttligere med en 80mm vifte. Og så til saken... kabinettet mitt er trangt og det er masse kabler overalt. Vil det hjelpe for kjølingen å gå for et slik anti-kabelrot kit? Eller er det kun for utseendes skyld? Hadde vært litt lettere å montert viften hvis plassen hadde vært litt bedre utnyttet. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det vil kanskje hjelpe litt på luftgjennomstrømningen. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Det vil kanskje hjelpe litt på luftgjennomstrømningen. 5299234[/snapback] Jepp, jo badre luftgjennomstrøming jo bedre temperaturer får du Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Tempraturene min sank litt etter å ha ryddet.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Eg vil ihvertfall anbefale å ha det ryddigst mulig, gjerne nytte bakplata til HK for å skjule overflødige ledninger, det ser bedre ut og fører til bedre luftstrøm og lavere temp Lenke til kommentar
moestue Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2005 Burde jeg kjøpe noe spesielt, eller holder det med strips? Vurderer å kjøpe ny rund IDE kabel med 2 uttak på én kabel. Hjelper kanskje litt det og.. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Burde jeg kjøpe noe spesielt, eller holder det med strips? Vurderer å kjøpe ny rund IDE kabel med 2 uttak på én kabel. Hjelper kanskje litt det og.. 5334316[/snapback] IDE kabelen(standar) er veldig"bred" og bremser nok ned for litt luft som er på vei igjenom kabinette så det trur jeg vil hjelpe på "litt" en annen ting er å ha ting i kabelstrømper men går jo fint å stripse litt og! Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Du trenger ikke nødvendigvis å kjøpe kabelstrømper. Jeg har organisert kabler i kabinettet mitt med helt enkle kabelholdere-og samlere. Funker utmerket det. Hadde det ganske rotete før, men etter at jeg skifta kabinett og kjøpte noen kabelholdere-og samlere sank hovedkort-temp med opptil 15 grader. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg la alle kablene ned i et hjørne og samla de sammen med strips det fungerer like så bra det som strømper og mye billigere! at man bruker strømpa er for utseendet men at det er ryddig i maskina hjelper temperaturen ned Lenke til kommentar
skeletor_ Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Jeg bruker kabelholdere-og samlere. Koster fra 2,- til 5,50,- på microplex. Kan bruke de mange andre steder enn i kabinettet også da. Bruker noen blant annet bak tv'en hvor det ligger mange kabler fra både dvd-spiller, playstation, vhs osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå