Gå til innhold

Bruk av pc etter hard treningsøkt

Anbefalte innlegg

Trodde det var en egen treningstråd her, men det beste jeg fant var denne kategorien. Så jeg slenger treningsspørsmålet mitt her.

Jeg har begynt med styrketrening av overkropp og lår på grunn av en kneskade som ikke lar meg spille fotball på en god stund. Første trening var på tirsdag i et treningstudio, og jeg har trent styrke endel før, så jeg var ikke akkurat gjerrig på repetisjonene. Jeg er relativt sterk, men er en stund siden jeg har trent vekter så det ble vel 30kg i benken med mange repetisjoner istedet. Og jeg slet meg helt ut.

Problemet mitt er at jeg nå har veldig vondt i høyrearmen ved albuen. Jeg er støl i venstrearmen og i lårene, men høyrearmen er vond. Jeg har problemer med å strekke den ordentelig ut, fordi det gjør vondt på innsiden av armen (andre siden av albuen). Jeg lurer da på om det har noe med at jeg satte meg ved pcen en time etter trening ca, og spilte bf2. Ble da endel museklikking som kanskje har påvirket de slitne musklene. Jeg har hatt musesyken før, men det har ikke vært vondt på samme måte. Tidligere har jeg opplevd noe lignende ved pc-bruk etter trening, men da har det vært vondt i skulderen og overarmen, og har gått ved når jeg har trent ved senere anledninger, o gikke brukt pc-en etter trening.

Mitt spørsmål er da om dette er forårsaket av hyppig pc-bruk etter trening, eller om det bare er meg som er unaturlig støl etter en treningsøkt. Grunnen til at jeg spør er at hvis det bare er stølhet, er det ingen vits å legge det frem for idrettslegen min når jeg kommer dit neste gang. Er det en slags form for "skade", må jeg vel begynne med en slags trening for å forebygge smertene, slik jeg gjorde med musesyken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...