Gå til innhold

Hvilket KT400 hovedkort???

Spinner109

Anbefalte innlegg

Jeg vil oppgradere maskinen min med et nytt Hovedkort.

Da følger også Prosessor og RAM.

Jeg lurer på hvilket av disse VIA KT400 baserte hovedkortene som er best?:

Gigabyte: GA-7VAXP

Abit: AT7-MAX2 eller KD7-RAID

Asus: A7V8X/LAN eller Asus A7V8X/LAN/SATA

MSI: KT4 ULTRA eller MSI KT4 ULTRA-BSR

Jeg har egentlig ikke bruk for Serial ATA, men prisene er ikke så stor mellom de med SATA og de uten, så det er vel det samme.

Når det gjelder RAM, så vil jeg ha 512MB PC3200.

CPU blir vel XP 2000+ eller 2200+.

Noen andre tips blir vel tatt i mot.

Men det jeg lurer på er jo hvilket av disse hovedkortene jeg burde velge.

(Hvis det finnes andre KT400 hovedkort, så er jo det også bra)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Bruker du Bluetooth?

Hvis Ja - MSI KT4

Hvis Nei - ASUS

2) Flasher du BIOS hele tida?

Hvis Ja - Gigabyte

Hvis Nei - ASUS/MSI

osvosv

Jeg har bestilt ASUS kortet, var rimelig og med masse stash, og PSdata har det inne :smile: - PSdata har også billig RAM. 775 for 256mb PC3200.

Lenke til kommentar

Jeg funderer på å kjøpe SOYO SY-KT400 DRAGON Ultra Platinum selv.

(Eller evt. SY-KT333 DRAGON Ultra Platinum kortet. For å se mer om mine planer les denne posten )

For min del er det ingen tvil om at jeg kommer til å kjøpe et SOYO-kort iallefall. Har hittil til gode og lese et dårlig eller middelmådig review av disse kortene.

Men har du hastverk, er det vel verre å få tak i disse kortene på vanlig måte enda.

Eneste webshopene i Norge som jeg vet selger SOYO er Databutikken.no og Multicom , og ingen av disse har tatt inn kortet enda.

Lenke til kommentar

Ikke sett noen direkte sammenligningstester enda.

Men det er en del interessant lesing rundt KT400, og KT400 versus KT333/KT266 chipsettene, hos AnandTech og Toms.

Les denne artikkelen hos Toms f.eks.

EDIT: bare sånn for å få sagt det...fyren nedenfor meg har en utålmodig høyre pekefinger tror jeg... :razz:

comp8.gif

History admires the wise, but it elevates the brave.

[ Denne Melding var redigert av: RogueFreak på 2002-09-04 19:59 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-04 19:05, Socratex^ skrev:

1) Bruker du Bluetooth?

Hvis Ja - MSI KT4

Hvis Nei - ASUS

2) Flasher du BIOS hele tida?

Hvis Ja - Gigabyte

Hvis Nei - ASUS/MSI

osvosv

Jeg har bestilt ASUS kortet, var rimelig og med masse stash, og PSdata har det inne :smile: - PSdata har også billig RAM. 775 for 256mb PC3200.

kan ikke si meg enig der asus leverer hyppig nye bios oppdateringer spesielt beta mens fra gigabyte hører jeg aldri noe,jeg personlig liker å oppdatere bios,har ikke hatt ny bios oppdatering på 2 to år snufs :sad:

Lenke til kommentar

Innebygd nettverkskort, lydkort, grafikkort osv, kan skrus av i BIOS, så det er overhodet ikke noe problem. Selv har jeg bestilt Asus A7V8X og tror nok jeg kommer til å bli fornøyd med det hovedkortet.

Jeg har tidligere hatt 2 Abit kort, og nå har jeg lyst på litt variasjon, så jeg tester ut Asus. Samme om du velger Abit eller Asus, tror jeg du kommer til å bli fornøyd. Begge er toppmerker!

Lenke til kommentar

Også når hammer kommer ut, så kommer det noe enda bedre om et par mnd. også noe enda bedre osv.

Det er nyttesløst å vente på å kjøpe hardware bare fordi det kommer noe bedre "snart". Eneste unntaket er hvis det kommer ut noe i løpet av dager/uker som er radikalt bedre enn forrige generasjon. Da er det lurt å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...