uranus Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei! Jeg har en Hp Pavilion zv6000 bærbar pc kjøpt i statene. Det jeg prøver å finne, er > knappen. Men den er ikke her. Jeg ser knappen som hører til den engelske tastatur stilen, men jeg bruker norsk tastatur stil og da er det ikke den knappen. Der den knappen er på et vanlig tastatur, er den borte.. Noen som kan hjelpe meg med dette? En måte å stille en knapp til det eller noe? Lenke til kommentar
aleks tho Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Tror de er der ; og : skulle vært. Det er i hvertfall sånn på CS . Lenke til kommentar
uburen Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det var da godt du ikke kjøpte den i Japan! Eller Burma? Undersøkte du ikke dette på forhånd? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg visste jo at det var tull med sånt, har en annen bærbar fra USA og.. Men må da være en måte å sette tegnet til en eller annen tast? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Ingen som vet om en måte jeg kan lage en hutigtast eller noe som lager det tegnet? PS: Innlegg 1600 for meg. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Er ikke det "SHIFT" + "."? EDIT - det var feil svar.... fordi jeg bruker USA oppsett. EDIT 2 - jeg har begge oppsett installert og bruker "ALT" + "SHIFT" til å skifte mellom de. Hvis du gjør det, da kan du skifte fra norsk til USA ("ALT" + "SHIFT"), trykke "SHIFT" + "." (for å skrive ">"), og skifte tilbake til norsk oppsett ved å trykke "ALT" + "SHIFT" igjen . Det har jeg gjort akkurat nå mens jeg skrev dette innlegg. Det tar bare 2 sec. Endret 15. desember 2005 av jokab Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Ja det er jo en mulighet, men jeg har bare norsk installert og jeg vil helt ha det sånn... Vet jeg er pirkete nå, men jeg vil først utelukke at det ikke går før jeg bruker den metoden.. Men takk for forslaget, skal bruke et hvis det er ingen annen måte. Det må da finnes programmer som lar deg lage function keys eller noe? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 men... hvorfor ikke bare kjøpe norsk tastatur til maskinen? det er mulig for mange laptoper. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Det finnes en annen opsjon - det er å trykke HØYRE "ALT" og taste 062. EDIT - for det må du bruke numerisk tastatur (vet ikke hvordan det fungerer på din bærbar, for jeg har en MED numerisk tastatur- HP ZD8185) Endret 15. desember 2005 av jokab Lenke til kommentar
pri Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Når bruker du >? Her finner du Ascii koden og diverse annet om tegnet http://www.lookuptables.com/ For bruk i Word, gå på sett inn > symbol og velg tegnet der. Du kan også tilegne en hurtigtast. Ellers har du jo character map og on-screen keyboard under tilbehør/accessories på startmenyen. Her er en annen side som forklarer litt om Ascii og hvordan du kan bruke det: http://www.jimprice.com/jim-asc.htm Endret 15. desember 2005 av pri Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg bruker det når jeg koder php, html osv. Finnes det altså ingen programmer som lar deg sette f.eks ctrl + end til å lage et tegn? Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jo da.... http://softboy.net/key/ Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 <> skal være til venstre for Z. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 (endret) Ikke på min bærbare.. Ved siden av Z er det shift her.. Prøver det programmet jeg jokab.. poster ny post når jeg har testa . EDIT: Prøvde programmet, men funka dårlig og er 15 dagers bruk. Trenger en annen løsning. Endret 16. desember 2005 av uranus Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg har også laptop med engelsk tastatur. Kan ikke komme på noen bedre løsningn enn å skifte til engelsk oppsett jeg gitt.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg har også laptop med engelsk tastatur. Kan ikke komme på noen bedre løsningn enn å skifte til engelsk oppsett jeg gitt.. 5301435[/snapback] Jeg bruker det når jeg koder php, html osv. er vel liten vits i å bruke norsk oppsett når du koder? du får kode frem en liten shortcut som endrer tastaturoppsettet ditt når du skal kode. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg er vant til norsk oppsett.. Og de kan da ikke lage tastaturer som ikke har en knapp når det er annen språk oppsett vel? Høres ganske teit ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå