Gå til innhold

Kjøpe engelske bøker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amazon har både nye og brukte bøker, selv om de brukte vel egentlig solgt via amazon fra privatpersoner. Skal du ha det raskt så bør du se på amazon.co.uk, siden å få det fra usa tar enten lang tid eller blir dyrt. Det er alternativer som http://www.barnesandnoble.com/ som sikkert er like bra som amazon.com, selv om jeg aldri har prøvd dem. Jeg startet med amazon og har holdt meg til dem. Jeg mener å ha sett at de også har butikk i uk. Du kan jo forsøke å se om Bokkilden har det du skal ha, de har noen Engelske bøker og det er bøker jeg kan tenke meg at de har.

Lenke til kommentar

Bøkene fra Amazon.co.uk er (var ihvertfall, en stund siden jeg har handlet derfra) hakket dyrere enn de fra USA (amazon.com), men i gjengjeld er frakten fra USA dyrere og treigere. Går ca opp i opp er min erfaring.

Play.com og BOK-kjøp skal jeg se nærmere på! Kommer aldri på å sjekke der. Selv bestiller jeg de fleste bøkene fra Haugenbok.no, men utvalget er ikke like bra som Amazon. Derimot er frakten gratis og rask, noe som er et stort pluss!

Lenke til kommentar

De siste bøkene jeg kjøpte fra Play.com var Neuromancer og Snowcrash (jada, veldig originale valg he he). Coveret på den ene var mer eller mindre tapet fast til emballasjen med en supersterk teip, noe som medførte at en del av forsiden på boken ble revet i stykker. Tror ikke jeg ville kjøpt ekslusive skinn-innbundne bøker derfra, men paperback koster ikke mye uansett så det bør ikke være noe problem.

Narnia bøkene og LOTR serien vil jeg ha i toppkvalitet, og da tror jeg nok jeg vil kjøpe de som engelsk utgave fra f.eks. Bokkilden eller andre steder slik at jeg slipper å betale svindyr frakt til utlandet om noe slikt skulle skje igjen.

Play.com er en bra webshop, kjøper en drøss filmer og musikk derfra, men de må fremdeles lære seg litt om hvordan en pakker inn produktene, derfor vil jeg ikke kjøpe slike dyre ting derfra. Har også måttet bytte ut en del CD-covere da de var mer eller mindre knust ved ankomst fra Play.com. Generelt digger jeg stedet :)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg dropper å kjøpe noen bøker fra play.com inntil videre etter å ha hørt om den behandlinga. Hærverk på bøker slik :thumbdown: Hadde det vært amazon som hadde gjort det er jeg sikker på at jeg hadde fått penga tilbake etter en klage.

Nå er det vel ofte å enten betale svindyrt til bokhandelen til Norge eller for frakt fra utlandet generelt sett. Jeg synes nå ikke frakten fra England er noe ille, amazon der tror jeg har priser som kan sammenlignes med bokkilden og de pleier å kunne sende bøkene raskere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Her har du en annen side av historien:

Har fått levert flere hundre filmer, CD'er og bøker fra play.com og de har ALLE blitt levert i tipp topp stand.

Kan hende at Sundiver har postbudet fra helvete. ;)

5326917[/snapback]

Jeg har lurt litt på det noen ganger selv, hehe. De fleste CDene jeg har kjøpt derfra kom med smadret cover og/eller CD-feste, men DVD-filmer har jeg stort sett ikke hatt problemer med. Det med boken som var tapet fast til innpakningen var nok et uhell på grunn av stress under pakkingen.

Siste dobbel-CD albumet jeg fikk derfra var i skjønneste stand, btw :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...