Ciffa Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg sliter med at kryteringen på det trådløse nettverket mitt blir deaktivert en gang i blant (på pcen). Dette gjør jo så nettverkstilkoblingen min brytes. Eller maskinen tror det er kobling, men jeg kommer ikke på internett eller routeren. Er dårlig signal problemet mitt? Hvis det skulle hjelpe så har jeg dlink DGL-4300 og linksys WMP54G. Routeren står i naborommet, cirka 8 meter. Hjelp er hjertelig mottatt. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 16. desember 2005 Del Skrevet 16. desember 2005 Bruker du Windows' innebygde trådløse konfigurasjonsprogram, eller ett program fra Linksys? Hvordan er signalstyrken (i %)? Mvh, Sylvarius Lenke til kommentar
Ciffa Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2005 Jeg bruker windows sitt konfigurasjonsprogram. Vet ikke hvor jeg ser signalstyrken i prosent, men det står i alle fall signal strength: excellent. Jeg bruker WPA-PSK og faste IP-adresser hvis det skulle ha noe å si... Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 17. desember 2005 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg bruker windows sitt konfigurasjonsprogram. Vet ikke hvor jeg ser signalstyrken i prosent, men det står i alle fall signal strength: excellent.Jeg bruker WPA-PSK og faste IP-adresser hvis det skulle ha noe å si... 5300591[/snapback] Har du trådløse telefoner eller annet utstyr som operer på 2,4 ghz frekvensområdet? Du kan prøve å slå av SuperG (Basic, Wireless i webgrensesnittet til routeren). Mvh, Sylvarius Lenke til kommentar
Ciffa Skrevet 17. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2005 Nei, jeg har ikke trådløs telefon eller noe sånt, men maskinen min plukker opp en 4-5 trådløse nettverk i området, om det har noe å si. Jeg har prøvd å skru av SuperG, men det var ingen merkbar forskjell. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Nei, jeg har ikke trådløs telefon eller noe sånt, men maskinen min plukker opp en 4-5 trådløse nettverk i området, om det har noe å si. Jeg har prøvd å skru av SuperG, men det var ingen merkbar forskjell. 5304074[/snapback] Prøv å oppdater driverne til det trådløse nettverkskortet. Hvilken firmware er det i DGL-4300? FW 1.5 (fra .com siden) kan være ustabil trådløst. 1.4 fra www.dlink.no skal funke fint. Mvh, Sylvarius Lenke til kommentar
Ciffa Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Jeg bruker faktisk firmware 1.4... Endret 18. desember 2005 av Ciffa Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Har du noen andre maskiner som virker bra mot DGL-4300 trådløst? Mvh, Sylvarius Lenke til kommentar
Ciffa Skrevet 18. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2005 Ja, jeg har en bærbar som det fungerer helt fint på. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Virker den bra på samme plassering som maskinen med Linksys kortet i? Om det er tilfellet, bør du ta kontakt med Linksys og høre om de har noen gode tips Mvh, Sylvarius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå