Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

encrytion disabled problem

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at kryteringen på det trådløse nettverket mitt blir deaktivert en gang i blant (på pcen). Dette gjør jo så nettverkstilkoblingen min brytes. Eller maskinen tror det er kobling, men jeg kommer ikke på internett eller routeren. Er dårlig signal problemet mitt?

Hvis det skulle hjelpe så har jeg dlink DGL-4300 og linksys WMP54G. Routeren står i naborommet, cirka 8 meter.

Hjelp er hjertelig mottatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker windows sitt konfigurasjonsprogram. Vet ikke hvor jeg ser signalstyrken i prosent, men det står i alle fall signal strength: excellent.

Jeg bruker WPA-PSK og faste IP-adresser hvis det skulle ha noe å si...

5300591[/snapback]

Har du trådløse telefoner eller annet utstyr som operer på 2,4 ghz frekvensområdet? Du kan prøve å slå av SuperG (Basic, Wireless i webgrensesnittet til routeren).

Mvh,

Sylvarius

Lenke til kommentar
Nei, jeg har ikke trådløs telefon eller noe sånt, men maskinen min plukker opp en 4-5 trådløse nettverk i området, om det har noe å si. Jeg har prøvd å skru av SuperG, men det var ingen merkbar forskjell.

5304074[/snapback]

Prøv å oppdater driverne til det trådløse nettverkskortet. Hvilken firmware er det i DGL-4300? FW 1.5 (fra .com siden) kan være ustabil trådløst. 1.4 fra www.dlink.no skal funke fint.

Mvh,

Sylvarius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...