gspr Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 For å klarifisere: Jeg er helt enig med Sangha at vi er idioter som behandler Jorden slik vi gjør, men bare tanken på at Jorden skal være et slags vesen som har evnen til å tenke og handle er bare latterlig. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. desember 2005 Del Skrevet 30. desember 2005 Albert Einstein: What is the meaning of human life, or of organic life altogether? To answer this question at all implies a religion. Is there any sense then, you ask, in putting it? I answer, the man who regards his own life and that of his fellow creatures as meaningless is not merely unfortunate but almost disqualified for life. The World as I See It, 1934 Lenke til kommentar
Sangha Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Jeg tror at moder jord er vår gud. Hun har makt til å styre, og det virker som om hun angrer på at hun skapte menneskene som ødelegger henne. Se bare på alle naturkatastrofene som har tatt flere 100 000 liv den siste tiden. Tsunamien, alle orkanene osv... Skjønner henne godt jeg. De fleste mennesker tenker ikke på at den eneste planeten vi kan bo på blir ødelagt av alle de idiotiske tingene menneskene gjør; forurensning, nedhugging av regnskogen, utryddelse av forskjellige arter. Skulle ønske menneskene fikk opp øya snart og ser hva som skjer! 5353844[/snapback] Esj, det er slike meninger som dette som setter alt av miljøvern i et dårlig lys. Mener du seriøst at Jorden er noe tenkende, selvbevisst som er istand til å utføre handlinger? 5358413[/snapback] Dårlig lys? Hvorfor det? Alle ser vel at det er menneskene som ødelegger jorda? Tror ikke at jorden er noe tenkende, men følende;ja. Ikke direkte følende slik som vi mennesker føler det, men at den merker hva som skjer. Om den kan utføre handlinger? Selvfølgelig gjør den det. Det gjør den jo hele tiden. Endret 31. desember 2005 av Sangha Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Dårlig lys? Hvorfor det? Alle ser vel at det er menneskene som ødelegger jorda? Tror ikke at jorden er noe tenkende, men følende;ja. Ikke direkte følende slik som vi mennesker føler det, men at den merker hva som skjer. Om den kan utføre handlinger? Selvfølgelig gjør den det. Det gjør den jo hele tiden. 5362046[/snapback] "Den" kan ikke utføre handlinger fordi "den" ikke finnes. Det er snakk om jorden og ikke et levende følende vesen. Det er ikke slik at orkaner/tsunamier/jordskjelv kommer fordi jorden er "sint", det har alt sin logiske forklaring. Er for mer miljøvern, men å tillegge en klump med stein menneskelige egenskaper grenser til det useriøse. Endret 31. desember 2005 av SBS Lenke til kommentar
Sangha Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Dårlig lys? Hvorfor det? Alle ser vel at det er menneskene som ødelegger jorda? Tror ikke at jorden er noe tenkende, men følende;ja. Ikke direkte følende slik som vi mennesker føler det, men at den merker hva som skjer. Om den kan utføre handlinger? Selvfølgelig gjør den det. Det gjør den jo hele tiden. 5362046[/snapback] "Den" kan ikke utføre handlinger fordi "den" ikke finnes. Det er snakk om jorden og ikke et levende følende vesen. Det er ikke slik at orkaner/tsunamier/jordskjelv kommer fordi jorden er "sint", det har alt sin logiske forklaring. Er for mer miljøvern, men å tillegge en klump med stein menneskelige egenskaper grenser til det useriøse. 5362343[/snapback] Les hva jeg har skrevet en gang til så ser du at jeg ikke mener "menneskelige egenskaper". Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Les hva jeg har skrevet en gang til så ser du at jeg ikke mener "menneskelige egenskaper". 5362495[/snapback] Har lest hva du har skrevet og det er fremdeles tull og tøys. Du mener jorden utfører handlinger, det er bare tull. Du mener også "moder jord" straffer mennesker, dette er bare tull da det ikke finnes noe slikt. Hjelper ikke at du sier at du ikke mener menneskelige egenskaper når det er det du skriver om. Lenke til kommentar
Sangha Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Les hva jeg har skrevet en gang til så ser du at jeg ikke mener "menneskelige egenskaper". 5362495[/snapback] Har lest hva du har skrevet og det er fremdeles tull og tøys. Du mener jorden utfører handlinger, det er bare tull. Du mener også "moder jord" straffer mennesker, dette er bare tull da det ikke finnes noe slikt. Hjelper ikke at du sier at du ikke mener menneskelige egenskaper når det er det du skriver om. 5362523[/snapback] Det er ikke noe mer tull en hva andre folk tror på. Så la folk tro på hva de vil, jeg disser ikke deg fordi du tror på noe jeg synes er idiotisk Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg tror på naturen. Noen ganger råder tilfeldighetene, som f.eks. at det kalde været et år gjør at det ikke blir født like mange spissmus. Andre ganger råder den sterkestes rett, som f.eks. at en ørneunge spiser mer at enn den andre, noe som resulterer i at den svakeste dør. Enkelt og greit. Jeg vet ikke om dette kan kalles en "religion", eller om det i det hele tatt har noe navn? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Som svar på topic: Jeg tror ikke på noe før jeg kan ta og føle på det. Gi plass for vitenskapen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå