Nissen Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Jeg har en gammel Compaq Deskpro 2000 som jeg rett og slett ikke kommer inn i BIOS på. Jeg har nettopp oppgradert pc'en med en ny 20GB harddisk, lydkort, PCI GeForce 2 MX 400 og ny cd-rom. Jeg har hørt rykte om at Compaq BIOS'en ligger i en egen partisjon på harddisken, stemmer dette??? Og isåfall hvordan får jeg innstalert BIOS'en på min nye harddisk?????????? Mvh Nissen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. september 2002 Del Skrevet 4. september 2002 Det er sant at compaq har bios på hdd. Av og til kan du bruke en bios på hovedkortet ved å flytte en jumper, men dette ser jeg sjelden. Last ned bios fra compaq via en annen maskin så får du bios på diskett og disketten skulle fikse resten... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Hvordan kommer man inn i bios på Compaq Presario maskiner? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Biosen ligger på HD? Ikke rart det kalles Comprakk! Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Mulig SoftPaq15803 kan brukes til dette - den har ihvertfall støtte for større disker enn 8 GB - men sjekk at den går sammen med din prosessor ( Pentium Pro ): http://www.compaq.com/support/files/deskpr...nload/9344.html SoftPaq-støtte for store disker, Deskpro 2000 og Pentium: http://www.compaq.com/support/files/deskpr...nload/9329.html ...eh, du lager altså en ROMPaq-diskett med SoftPaq-driverne ( les info på downloadsiden ) - så får vi håpe den legger seg der den skal. Lykke til ! ------ Oops, nå ser jeg ID:1 er 3 uker gammel - kanskje flaskepost hadde vært like greit :smile: [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-09-27 15:23 ] Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 For og komme inn i bios trykk F10 under oppstarten. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-27 14:23, skrev Orjanp:Hvordan kommer man inn i bios på Compaq Presario maskiner? Hvilken serie/ modell ? Er kanskje 80-90 Presario-modeller, og seriene er ofte svært forskjellige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå