Frijazz Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Jeg hadde spilt Morrowind mye før jeg spilte noen runder med Gothic 2 i høst. Veldig bra stemning i Gothic 2, folk legger seg, du må spise for å få helse tilbake. Ting jeg likte veldig godt. Men det ble litt liten spillverden, mye tråkking på de samme stiene gjennom hele spillet. På slutten ble det litt for mange orker og Lizardmenn å slakte ned. Gikk litt lei av det. Progresjonen i ferdighetene er mye bedre tilpasset i Gothic 2, det tar litt tid før du blir uovervinnelig, selv om jeg ikke hadde følelsen av å være helt uovervinnelig siden det ofte var så mange som angrep. I Morrowind kan det også bli mye tråkking, men med noen enkle mods løses det problemet ganske greit. Og mods er akkurat noe som hever Morrowind over Gothic 2. Nesten uendelig mye muligheter til forbedringer og justeringer av spillet. Oppdragene i Morrowind er mye mer variert enn i Gothic. Det som trekker Morrowind ned litt er at det blir alt for lett å bli uovervinnelig. Det blir for enkelt å kjøpe seg ferdigheter, ivertfall med tanke på hvor lett det er å skaffe penger bare ved å kjøpe og selge samme tingen om og om igjen. Det er for lett å finne gode våpen. Men dette er noen man ikke trenger å utnytte. Alt i alt liker jeg Morrowind bedre. Uansett blir det en spennende vår med både Obloivion og Gothic 3! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 *Kremt* Hvordan kan du si at et spill er bedre på grunn av moddene? Altså, helt greit at spillet blir bedre med mods, men nå snakker vi jo ikke om det da. Nå snakker vi om Morrowind og Gothic 2, og ingen av moddene. Skjønner hva du mener. Mods'ene gjør Morrowind mye bedre enn hva det egentlig er, men nå er det ikke utviklerne av spillet som har laget modifikasjonene da. Det er fans. Mange har ikke engang prøvd disse modifikasjonene, og når du bruker dem i din evaluasjon, blir det jo som at du vurderer et helt annet spill! Da må du heller rose Morrowind for at det faktisk er veldig mod-bart, noe som Gothic 2 ikke er. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Gothic II har en fantastisk (men ikke nødvendigvis realistisk) stemning. Spesielt i Kapittel 2 i The Valley of Mines om natten er det god stemning. Musikken og de kunstneriske omgivelsene utgjør veldig mye av stemningen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 *Kremt* Hvordan kan du si at et spill er bedre på grunn av moddene?Altså, helt greit at spillet blir bedre med mods, men nå snakker vi jo ikke om det da. Nå snakker vi om Morrowind og Gothic 2, og ingen av moddene. Da må du heller rose Morrowind for at det faktisk er veldig mod-bart, noe som Gothic 2 ikke er. 5332492[/snapback] Construction set er en del av Morrowind, og dermed blir det naturlig å trekke fram moddene. Det er også en rekke offisielle modder laget av Bethesda. Morrowind blir etter min mening bedre enn Gothic 2 blant annet på grunn av muligheten for å bruke Construstion set til å gjøre justeringer av spillet, og for at Morrowind tilbyr et betydelig bedre utvalg i oppdrag i en stor verden. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Nja.. Greit nok at moddene kan gjøre spillet mye bedre, men vanilla Morrowind er ikke bedre enn Gothic. Og jeg vil også si meg uenig i at det er mer varisjon i oppdragene i Morrowind. Morrowind hadde litt for mange sånne trivielle oppdrag med hent ditt og datt der og der. Og bare så det er sagt, det er laget modder til både Gothic 1 & 2. Men har ikke prøvd noen av dem, så skal ikke uttale meg om kvaliteten på dem. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Nja.. Greit nok at moddene kan gjøre spillet mye bedre, men vanilla Morrowind er ikke bedre enn Gothic. Kraftig påstand der påsan! Jeg er ikke enig i utalelsen din, men iogmed at jeg ikke er hjemme nå kan jeg ikke greie ut med lange forklaringer på hvorfor. Uansett en spennende diskusjon som pågår her, og jeg gleder meg til å kunne ta del i samtalen. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Nja.. Greit nok at moddene kan gjøre spillet mye bedre, men vanilla Morrowind er ikke bedre enn Gothic. 5333656[/snapback] For meg er Morrowind bedre av flere grunner. Noe har jeg allerede nevnt, men jeg må få legge til den åpne slutten og det generelle friheten spillet byr på underveis. Greit man må følge hovedoppdragene, men bortsett fra det er det ingen begrensninger i hva man kan gjøre og når man kan gjøre det. Jeg har allerede nevnt hva jeg synes er bra med Gothic, men selv med det blir Morrowind bedre. Moddene som er laget gjør bare spillet enda bedre. Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Husker når jeg fikk gothic 2, installerte det, spilte det i 5 minutter, slettet det, irriterte meg noe grønnjævlig det kontrollsystemet, helt til jeg leste manualen, og skiftet til den andre kontrollstilen Så begynte jeg å spille det, og gud skal vite jeg tilbrakte mange timer foran det. Morrowind ble litt for statisk, litt for uoversiktlig, og kanskje litt for lett også (I og med det at man kan plukke opp noen av de beste våpene ganske tidlig i spillet, man kan også gå igjennom det bare med hack 'n slash. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Spennende diskusjon her. Har selv "bare" spillt Morrowind (i Gud skal vite hvor mange usosiale timer og søvnløse netter). Kanskje på tide å teste ut Gothic også... *Gleder meg særdeles mye til Oblivion* Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Alle som ikke har prøvd Gothic-spillene burde prøve dem, de første 15. minuttene er spillene kronglete og uvannte, men etterhvert blir det nesten umulig å forlate PC-en pga disse spillene. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 24. desember 2005 Del Skrevet 24. desember 2005 Nja.. Greit nok at moddene kan gjøre spillet mye bedre, men vanilla Morrowind er ikke bedre enn Gothic. Kraftig påstand der påsan! Jeg er ikke enig i utalelsen din, men iogmed at jeg ikke er hjemme nå kan jeg ikke greie ut med lange forklaringer på hvorfor. Uansett en spennende diskusjon som pågår her, og jeg gleder meg til å kunne ta del i samtalen. 5333689[/snapback] Ja kom og kast deg med! Og den påstanden jeg kom med, står jeg for. Jeg synes Gothic-serien overgår Morrowind på de fleste punkter. Men nå skal det sies at jeg liker Morrowind veldig godt også da. Selv om jeg er fantastisk lei av det nå. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 (endret) Synes nesten bare den enorme "firheten" i Morrowind er en slags negativ ting, jeg. Det blir bare FOR åpent! Man kan lett ende opp med å gå til feil sted, og da er man raskt på bærtur, hvor man lett blir i lang tid. Jeg synes det er kjempefint at G2 har noen "røde tråder". Da føler man seg mer inni verdenen, slik som en annen her påpekte. Dessuten er det noen ganger forskjellige måter å gjøre oppdrag på i G2. Jeg vet ikke helt om jeg har rett, men jeg opplevde nå ikke at det var noe sånn i Morrowind. Teknisk sett var også G2 bedre enn Morrowind. Ikke så veldig mye bedre grafikk, men det var mye mer frodig. Morrowind var jo helt øde, selv i skogene! Dessuten har G2 lyd-dialoger! Fenomenalt! Det Morrowind virkelig trengte, var hester - Noe som Oblivion (og kanskje også G3) får. Personlig liker jeg Gothic 2 best, og jeg kommer aldri til å bli i tvil om det. Det er noe som fascinerer meg mye mer med det spillet. Uansett gleder jeg meg utrolig mye til begge to, selv om at jeg gleder meg mest til Gothic III. Endret 25. desember 2005 av MeTa][iC Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Spillet startet veldig bra med masse muligheter i byen og områdene rundt, men vips så var combat skitlett og gørrkjedelig og man måtte gjøre det man ble bedt om for å komme videre. 5330770[/snapback] Skaff deg Night of the Raven, der har vanskelighetsgraden blitt skrudd opp endel hakk. Er på level 14 nå, og i vanilla G2 ville jeg ha kunnet tatt det meste lett nå, men med NOTR må man fortsatt trå varsom. 5331377[/snapback] Litt offtopic: er Night of the raven til salgs på engelsk nå? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Ja, du får NOTR på engelsk nå. Kan kanskje være litt vansklig å finne, men er absolutt verdt leitinga. Og NOTR følger vel med i Gothic 2 Gold Edition, om jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. desember 2005 Del Skrevet 25. desember 2005 Du tar ikke feil, Gromle. Hele GOLD-pakka finner du blant annet på EBGames.com (USA) for ca 130kr. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 26. desember 2005 Del Skrevet 26. desember 2005 Du tar ikke feil, Gromle. Hele GOLD-pakka finner du blant annet på EBGames.com (USA) for ca 130kr. 5336219[/snapback] Supert, da skal jeg se å få bestilt meg en sånn Lenke til kommentar
Pibeba Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Det blir litt diskusjon om hvilke av Morrowind eller Gothic 2 som var best, på en annen post. Så da syns jeg vi skal ha en stor diskusjon her om hvilke av disse spillene som er best. Jeg har bare spilt Morrowind og mener at det er noe av det beste jeg har spilt. Hva er deres mening? 5298233[/snapback] jeg mener absolutt gothic 2 er best. uten tvil Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Høvdingen har talt. Ugh! Helt enig er jeg også. Lenke til kommentar
oorzako Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 For meg må det bli Gothic 2. Jeg aner ikke hvor mange dager jeg spillte det i strekk. Stod opp i 16:00 tidene og satt til rundt 07:30 før jeg gikk å la meg. Gikk kun ut av rommet for å gå på do, ahh det var tider. Jeg mistet interessen for Morrowind, jeg aner ikke hvorfor men det var noe som manglet følte jeg. Men til mer jeg spilte Gothic, desto mer ble jeg forelsket. Gleder meg sykt til 3`en kommer ut, 2`en stiller seg på min Topp-10 liste lett. Har dessverre ikke spilt det orginale Gothic eller Die Nacht des Raben-addon`en Fikk aldri startet på 1`en og jeg hadde glemt addon`en når den endelig kom ut så jeg fikk ikke prøvd den heller. Jeg får ta å kjøpe/laste ned Gothic I -II og The Night of the Raven-addon`en før 3`en kommer ut så jeg kommer i stemmning igjen. Try it kids, it`s great fun!! Lenke til kommentar
Pibeba Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) jeg har begynnt på morrowind 2 ganger. begge gangene ble jeg lei. verden ble med en gang alt for stor, klarte aldri holde styr på vilken by d å d var, mange av hulene var dønn like og d var alt for lett å gå seg vill i ødemarka. hele verden var øde å kjedelig, ikke som i Gothic. Gothic har passe stor verden, ikke vanskelig å gå seg vill å skogen var frodig å levende. i morrowind hadde ingen personer noe form for personelighet, det har de i gothic. gorn, lie,diego alle hadde sin egen personelighet, sin egen bakrund og sine egne ferdigheter. dette er kanskje noen av mine grunner at gothic grep tak i meg, ikke morrowind. oppfordrer alle til å la morrowind ligge å begynne på Gothic. Endret 18. januar 2006 av høvding1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå