thumbsupy Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei! Lurer på om det finnes noen indikatorer på når man bør skifte vann på radiatoren? Jeg tenker her km, pH etc? Jeg har en Mondeo, -96, gått ca. 200.000 km. Tror ikke det har vært skiftet vann på radiatoren siden 50.000 km.... Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Tror jeg ville skyllt gjennom og byttet vann og tilsatt ny kjøleveske. Hvis vannet er brunt og gromsete, særlig. Lengre levetid på vannpumpe og mulig bedre termostatfunksjon kan være noen av gevinstene. Vannpumpa bruker også mer energi på å flytte rundt veske med lavere viskositet, så jeg vil tro at det hjelper litt på drivstoforbruket. Har du litt lekkasje i systemet, kan det faktisk bli verre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Kjører du på normal frosveske så skal den byttes annen hvert år. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Det skal som sagt byttes annenhvert år. Btw: http://www.bilxtra.no/documents/gds%20kj%C3%B8lesystem.pdf Lenke til kommentar
jamjam Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Lurt. Personlig skifter jeg litt skjeldnere enn hva forhandlerne anbefaler, de vil selge. Er jeg i tvil sjekker jeg frysepunktet. Ellers er frostvesken korrosjonshemmende, det er bra for radiator m.m. Etterhver som egenskapene til frostvesken går ut, vil ny frostveske oppdatere effekten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå