MrSawyer Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Hei. Jeg har en Dell maskin med 2,8 GHZ, 1024 mb ddr ram og et geforce fx 5700 grafikkort. Jeg kjøpte meg en liteon 16x dvd brenner her for en stund siden. Når jeg brenner en full dvd, rundt 4 gb, så tar det meg en time! CPU'en går veldig opp og ned i arbeidshastighet. Broren min har kjøpt den samme dvd-brenneren men han har en mye tregere prossesor (celeron!). Likevel tok det han bare 10 min å brenne en full dvd. Så jeg lurer på hva det kan være som gjør at det tar så lang tid å brenne på maskinen min? Og forresten, så tar det svært lang tid å lage en image file. Har holdt på i 17 min nå og bare 4,7 mb av image filen har blitt "laget". Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Har du slått på DMA? Dette pleier å være den feilen som går igjen oftest, har jeg inntrykk av. Lenke til kommentar
MrSawyer Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 ok, takk. Er ikke helt sikker på hvordan man slår på DMA men? Alle på automatisk og dma hvis tilgjengelig? Hvis så, så stod det på fra før tror jeg. I så fall på primary og secondary. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 DMA hvis tilgjengelig er riktig innstilling. Last ned denne driveren, så får du mer fart på sakene. Lenke til kommentar
MrSawyer Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 Hmm...merker ikke noe stor forskjell ( da på laging av image fil), skal prøve å brenne senere i kveld. Noen som vet hva jeg må gjøre for å få image-lagingen til å gå fortere? 1 % på 17 min er vel ikke normalt på en 640mb cd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå