Gå til innhold

armlenke tok en test idag !

Anbefalte innlegg

heyaja !

plukka fra hverandre en litt sliten maskin idag for og teste statisk elekrisitet som mange mener er dusteri :smile:

test 1 med armlenke:

brukte flisgenser og satt på et flisteppe og gnudde bra på det hehe.

gikk bra maskina starta.

test 2 uten armlenke:

hehe hørte før jeg starta opp maskina at noe hadde gått galt (fikk litt føling når jeg tok på skjermkortet)

minne,grafikkort, og lydkort gikk dukken.

maskina starta ikke

jeg bytta deler for og sjekke hva som gikk galt og det var de delene som nevnt over.

motto : armlenke ekke dumt, men man kan klare seg uten med litt vett.

type maskin:

medium kabinett aopen

cpu athlon 1200

gforce2 tnt 32 grafikk

128mg sdram

sounblaster live

20gb ibm hd

msipro hovedkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for resultatet i forsøket, er som jeg har antatt men ikke hatt bevis for. En annen ting som man må legge merke til er at statisk elektrisitet kanskje ikke gir utslag på komponenter med en gang, men kanskje korter ned livslengden med 5-10 år. Ergo: det er ikke sikkert at den ryker i det du tar på en komponent.

--

Vennlig hilsen

Christian Hedström

[ Denne Melding var redigert av: [^FLeX^] på 2002-09-04 18:59 ]

Lenke til kommentar

hehe skjønner kritikken men dette var utstyr jeg ville fått kun max 1000.- for.

dessuten ville jeg teste ut hva alle har sagt her + mine egne erfaringer. (som er at jeg har klart meg uten lenke)

Men !!!! tenkte at jeg ville prøve ut de mest extreme måtene og gjøre ting galt på.

sorry hvis dette ikke falt i smak :sad:

dumt ja enig, har jeg lært noe nei ikke mer en jeg viste fra før. Ja enda dummere var det grrrr :grin:

edit : dette var nå utstyr som lå i en pappask uansett.

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-09-04 20:14 ]

Lenke til kommentar

Min erfaring med hardware, er at det tåler ufattelig mye! ingenting blir jo ødelagt uansett hvor hardhendt og uforsiktig jeg er...

har ledningene til viftene hengendes ut bak slik at det er enkelt å koble på/av viftene. Har skjedd to ganger at vifte kontakten har kommet borti kabinettet som førte til at maskinen slo seg av... men etter å ha koblet ut alle kontakter, ville den til slutt gå på igjen :smile:

Har du lagt merke til hvor mye hovedkort tåler uten å knekke? har en pc med litt vanskelige IDE kontakter o.l. Jeg har måttet presset skikkelig hardt der før - slik at hele hovedkortet bøyer seg skikkelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...