eSik Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Walla alle sammen! Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Duron til et lite vannkjølingsprosjekt... Valget ligger fra 750mhz til 950mhz.. Det jeg lurer på er hvilken stepping er statistisk sett mest overklokkbar? Husker jeg så en webside på dette engang, men husker ikke hvor... Skal bruke Duron'en til å teste systemet mitt før jeg schmeller på med XP overklokking (ska ha vannkjøling på CPU, GPU, skjermkort RAM, chipset, og fikse meg en slags vannkjøling på en 256mb DDR brikke fra Crucial Altså, den eneste flaskehalsen vil være prossesoren når det kommer til overklokking.. Evt. om det er noen som vil selge meg en Duron/T-Bird som takler min. 50% overklokking :smile: En annen sak, noen som har sett en guide på vannkjøling av PSU? Evt. noen som har tanker om hvordan det kan gjøres? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Tror du skal leite liiiiitt for å finne enn Duron/T-Bird som klarer 50 % OC..Eneste cpu'ne jeg kan tenke på da er T-Bird 1 ghz med f.eks. steppingen "Axia". Ganske mange har klart å få denne opp i ca. 1.5 ghz eller høyrere. Ellers så fins det noen storys om Duron 600 @ 1 ghz, men noe særlig høyere er vel lite sansynlig. Er vanligvis den minste CPU'n på en ny core som overklokker lengst, dette pga. at de raskeste vanligvis også er nesten på grensa for hva selve coren kan klare. Anyway, to gode sider med statistikk over overklokking og stepping. http://www.athlonoc.com , se under "Stepping guide", info både om Duron og T-Bird. http://www.overclockers.com , se under "CPU-database". Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 Skaff deg en cpu t-bird en Ghz med ahjhar (eller noe liknende) stepping. Denne har vært overklokket helt opp til 1768. Ifølge mine beregninger skal dette være hel 76%. Det er mye. Vet ikke hvaslags cooling de gærningene brukte. Sikkert nitrogen vann eller peltier/vapochill. BobboZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå