Gå til innhold

Underclocket CPU??

TRS

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en AMD athlon XP2000+ som skal være 1.66GHz, men i oppstarten og i FuzzyLogic står d at den er 1250MHz, FBS 100 og multiplier på 12.5

hovedkort og vifte tåler at cpu'en blir gjort til 1.66GHz, men tåler CPU'en det selv?? (at den ikke er "programert" eller noe til ikke og takle mer enn 1250 mener jeg.

Altså er det da noen fare om jeg clocker den opp de 410MHz'ene slik at den blir 1.66GHz???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neinei du må ikke prøve å overklokke den.

Det som er feil er på hovedkortet. Det er en jumper/switch der som heter FSB Jumper.

Den står ofte default på 100Mhz, men for å få 1.66GHz må du sette den til 133Mhz. Du finner den lett i manualen til hovedkortet ditt er jeg helt sikker på.

Kjøpte en xp1800+ (1.53ghz) som viste 1.1ghz etter assembly. Fikk ikke stilt FSB over 132 i BIOS, så jeg skjønte problemet. Flytta på den switchen så står den AMD XP 1800+ under oppstart (ikke cpu-speed) og den kjører rolig på 1.53GHz :smile:

133x12,5=1662

Lenke til kommentar

du har MSI kort regner jeg med (siden du bruker fuzzy logic)

det som er sinnsykt greit med det koret er at du bare trenger å stille på fsb'en for å klokke.

bare still fsb'en til 133 (som er det vanlige), da vil XP 2000+'en din bli 1.67ghz (som den egentlig skal :smile:

Lenke til kommentar

du har MSI kort regner jeg med (siden du bruker fuzzy logic)

det som er sinnsykt greit med det koret er at du bare slik at trenger å stille på fsb'en for å klokke.

bare still fsb'en til 133 (som er det vanlige), da vil XP 2000+'en din bli 1.67ghz (som den egentlig skal :smile: Jeg lurte også på dette husker jeg! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...