Wobokel Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 det nærmer seg jul og mamma har begynt å stress meg på hva jeg ønsker meg så jeg lurte på noen få ting. vil zalman chipset kjøleren være god nok og vil den passe (har asus a8n-sli delux og x850xt)? vil big typoon viften passe i mitt tt tsunami dream kabinett og er den å anbefale?lurer på om den vil blokke litt for den bakre viften.(?) noen andre alternativer? kan alle klare å overklokke? hva er risikoene? er det noe å satse på? går jeg for dette har jeg også tenkt å slenge på artic silver 5. håper på raske svar siden jeg bestiller i dag for å få det fram til jul Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 overklokking for hvermansen (kommer litt an på hva lags maskin du har) større cpu kjøler annbefalt vet ikke om den zalman kjølern passer inn på ditt hk.men bra er det har jeg hørt Lenke til kommentar
Wobokel Skrevet 15. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2005 har bestilt så nå får dere håpe at jeg ikke har gjort noe dumt Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Zahlman kjøleren vil neppe klare å kjøle ned nf4 chipsetet. Ellers så kan du jo lese guiden min, overklokking på et fornuftig nivå er ingen problem for noen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 18. desember 2005 Del Skrevet 18. desember 2005 Zahlman kjøleren vil neppe klare å kjøle ned nf4 chipsetet. Ellers så kan du jo lese guiden min, overklokking på et fornuftig nivå er ingen problem for noen. 5309791[/snapback] Dersom ikke nF4 blir noe spes. varmere enn nF3 (noe jeg ikke tror) tar du ganske feil. ... men du er avh. av god gjennomstrømming i kabinett. Kjører passiv Zalman på mitt Neo2 nF3 - Winchester 3000+ @ 265x9 . Har bra kabbis selv.... så; un0kai - mener nei - ikke ok Okay - mener ja - ok Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 nf4 er varmere enn nf3 etter hva jeg har hørt. Men det skader jo ikke å prøve, bare vær oppmerksom på temperaturen i starten, og test under LOAD, idle verdier er ikke verdt en dritt Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 19. desember 2005 Del Skrevet 19. desember 2005 Det asus kortet har ikke temp måler i chipsettet, men laangt unna på hovedkortet, det er derfor så mange "tror" at det går helt fint å bruke den zalman kjøleren. Bare prøv å ta på den når du kjører litt load på maskinen. Ordet er brennhett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå