Gå til innhold

FujiF10 stabilt og robust?

Anbefalte innlegg

Dere som er mest erfarne med dette kameraet; ser det ut til å være stabilt og tåle en støyt? Reiser ganske ofte til steder der det ikke er mulig å oppspore kameraforhandlere som kan fikse eventuelle problemer, så jeg trenger noe jeg kan stole på. Jeg vurderer det nå opp mot Ixus 40, som virker som det scorer svært høyt her. Men jeg ønsker altså et som er kjappere enn Ixus, og helst billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i fotobutikk og har solgt F10 siden det kom i sommer. Vi har en masse kjempefornøyde kunder som ikke kan få rost kameraet nok, og har enda ikke hørt om noen som har hatt problemer med kameraet. Kamerahuset er i metall, så det burde tåle litt, samtidig som det tar mye, mye bedre bilder enn noen av Ixusene! Raskere er det også, men litt tykkere. F10 mangler dessverre optisk søker, men dersom du ikke er avhengig av det, er det et flott kamera! Ville gått for det fremfor Ixus.

Lenke til kommentar
Jobber i fotobutikk og har solgt F10 siden det kom i sommer. Vi har en masse kjempefornøyde kunder som ikke kan få rost kameraet nok, og har enda ikke hørt om noen som har hatt problemer med kameraet. Kamerahuset er i metall, så det burde tåle litt, samtidig som det tar mye, mye bedre bilder enn noen av Ixusene! Raskere er det også, men litt tykkere. F10 mangler dessverre optisk søker, men dersom du ikke er avhengig av det, er det et flott kamera! Ville gått for det fremfor Ixus.

5297396[/snapback]

Hva er det viktigste med optisk søker? Å kunne ta bilder i motlys? Eller er det like viktig for å kunne stabilisere et lite kamera inntil ansiktet?

Lenke til kommentar

Et kamera som tåler mer vann, og er bygget for å tåle en støyt, er Pentax Optio WPi. Det tar riktignok ikke like gode bilder som Fuji F10 skal vi tro de som kjenner kameraet, men de jeg har solgt det til har ihvertfall vært veldig fornøyde.

Objektivet stikker aldri ut av huset... objektivet er som kjent et av de svakeste punktene på et kamera når det stikker ut, og et lite slag kan føre til skjevt objektiv, og det betyr dyr reparasjon. Skjermen er også beskyttet bak et ekstra lag med glass, og polstringer både her og der sikrer at kameraet er vanntett ned til 1,5 meter... de vil også kunne ta imot for enkelte støt og slag.

Også er det veldig lite og nett også da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg observerer at mange går bort fra optisk søker, og enkelte lager så dårlig optisk søker at den ikke er særlig anvendelig. Personlig ville jeg ikke kjøpt et kamera uten en brukbar optisk søker. Dette er en stor fordel når:

- Det er svært dårlig lys (nesten mørkt)

- Det er svært kraftig lys (sollys)

- Og viktigst: For å spare batteri ved å slå av LCD. Som eksempel tar mitt kamera ca 300 bilder pr opplading med LCD på og ca 800 bilder med LCD avslått.

Lenke til kommentar
Et kamera som tåler mer vann, og er bygget for å tåle en støyt, er Pentax Optio WPi. Det tar riktignok ikke like gode bilder som Fuji F10 skal vi tro de som kjenner kameraet, men de jeg har solgt det til har ihvertfall vært veldig fornøyde.

Objektivet stikker aldri ut av huset... objektivet er som kjent et av de svakeste punktene på et kamera når det stikker ut, og et lite slag kan føre til skjevt objektiv, og det betyr dyr reparasjon. Skjermen er også beskyttet bak et ekstra lag med glass, og polstringer både her og der sikrer at kameraet er vanntett ned til 1,5 meter... de vil også kunne ta imot for enkelte støt og slag.

Også er det veldig lite og nett også da...

5298356[/snapback]

Med fare for å hijacke denne tråden: Kan du Afseth anbefale Pentax Optio WPi? Jeg skal kjøpe et kamera som er stilig, nett, litt vanntett og solid. Valget mitt står mellom

Olympus µ Mini Digital S

Nikon Coolpix S2

Pentax Optio WPi

Hvordan vil dere rangere disse tre i forhold til hverandre? Jeg heller mot Pentaxen fordi den faktisk ER vanntett og det nyeste av de tre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...