Gå til innhold

skal kjøpe s939, hvilket hovedkort?

rAstha

Anbefalte innlegg

Tenker på å sette sammen en data i løpet av nyåret eller ut på våren, må jo ha en s939 siden de feteste prosessorene er avhengige av det, men kommer det noen nye hovedkort de neste månedene? Eller bør jeg skaffe et ev de gode gamle stabile ATI kortene fra 04? Tror jeg skal bruke rundt 15 000 på pc'en totalt, og vet ikke helt hvor mye det er lurt å spytte inn i hovedkortet...

Endret av rAstha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal vi se

Skal du ha dualcore, skal du overklokke??

Hva skal du bruke den til, er skjerm ink i de 15 000? Gi oss litt mer info.

5297232[/snapback]

Ja, skjermen er nok innafor de 15k så les ca. 12k.

Fått intrykk av at dualcore på CPU ikke hjelper oss gamere så mye, siden effekten er når man kjører flere program samtidig... derfor ser jeg på sc. Som du forstår skal denne dataen være 100% spillemaskin :D Når det gjelder overklokking så er jeg ingen uber-professor innen feltet, men har fått intrykk av at det kan være lurt med marginal overklokking for å få ut full kraft, og ikke risikere så mye.

Endret av rAstha
Lenke til kommentar

Etter et del oppgraderinger er det min erfaring at det er lurt å putte litt kroner i hovedkortet. Da er du sikker på at du får med deg det du trenger av tilkoblinger. Jeg ville kjøpt dette kortet til en S939 nå: ASUS A8N32-SLI Deluxe.

Seriøs produsent, som oppgraderer bios. SLI, som jo er gromt :D Lydløst pga heatpipen. Full fart på PCIe porten. Masse tilkoblingsmuligheter.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet fra ASUS var ett godt forslag fra WasteMoreLand, men om du ikke skal koble så mye til hovedkortet og ønsker innebygget tvkort har det kommet ett hovedkort som jeg vil anbefale: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313691&cks=PRL ASUS A8N-VM CSM som også er mye billigere. -Men som sagt: Det har MYE færre tilkoblingsmuligheter, men kanskje det har kommet ett ATX hovedkort med nvidia 6150 når du skal kjøpe...

Lenke til kommentar

hmm... skal nok ikke kjøpe hovedkort med skjermkort på, det blir litt

u-customizeable i mangel av et bedre ord :p Deluxe'en er jo fristende, men litt dyr ja... får se fremover om det kommer noe nytt også :) Holder uansett en knapp på Deluxe'en :D

Lenke til kommentar

Ble såpass carried away etter å ha sjekket ASUS Deluxe kortet at jeg har bestilt et selv!

Alternativt kan du jo finne deg et MSI kort med nesten samme ytelsen, feks MSI K8N SLI Platinum eller MSI K8N Neo4 Platinum. Litt billigere, som MSI pleier å være, men med nesten samme spesifikasjonene og tilkoblingsmulighetene. Riktignok vifte på chipsettet, men den kan du jo bytte med en heatsink. Har fått gode kritikker begge to, du vil sikkert bli fornøyd.

W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...