Gå til innhold

Booter ikke lenger via DVI

Tommelom

Anbefalte innlegg

Jeg har et Aopen 6800gt og en Benq FP91G lcd. For noen dager siden sluttet den plutselig å vise boot-opp skjermene. Det virker som om skjermen først får signal når skjermdriveren blir lastet og det skjer under "Velkommen til windows". Først da får jeg bilde via DVI.Fram til da er det bare svart skjerm. Med d-sub funker alt som normalt. Kan noen fortelle meg hva som har skjedd? Kommer jo ikke inn i bios heller nå uten en analogkabel. Det holder ikke :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et Aopen 6800gt og en Benq FP91G lcd. For noen dager siden sluttet den plutselig å vise boot-opp skjermene. Det virker som om skjermen først får signal når skjermdriveren blir lastet og det skjer under "Velkommen til windows". Først da får jeg bilde via DVI.Fram til da er det bare svart skjerm. Med d-sub funker alt som normalt. Kan noen fortelle meg hva som har skjedd? Kommer jo ikke inn i bios heller nå uten en analogkabel. Det holder ikke :p

5297053[/snapback]

Jeg har dessverre ikke noen løsning, men har akkurat samme problem selv. Det eneste jeg har funnet ut er at skjermkortet har en feil. Det var ikke slik tidligere for meg heller, men nå ser jeg ingenting under boot før Windows starter skjermdriveren.

Lenke til kommentar

har samme problemet med et ATIX800 kort. VGA viser bilde fra boot til ferdig oppstart, mens ikke DVI viser noe før innloggingsbildet. Jeg ga til slutt opp DVI siden den ikke takla å bruke 1024x576 oppløsning gjennom PowerStrip, noe VGA ikke har problemer med.

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...