Gå til innhold

ATI-tool. Måler feil temperatur? 90°C..

OnetroM

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker på om denne delen av forumet er innertier for spørsmålet, men det er nå engang skjermkortet som sliter.

Jeg installerte ATI-tool for å kunne regulere Gamma og satt også på temperaturmåling for å sjekke hva det lå på. Under spilling av f.eks BF2 ligger mitt X800XT PE på rundt 70grader. Jeg har bytta ut kjøleren med en Zalmann som kjører på 5volt og tilnærmet lydløst.

Jeg testa imidlertid 'Scan for artifacts' (uklokka) og da spratt temperaturen opp i 90°C!! Jeg kom allikevel ingen artefakter på skjermen og alt funka greit. Mitt gamle 9800PRO kort hadde passiv kjøling og lagde masse artefakter på skjermen hvis jeg stressteste deet på overklokking.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at ATI-tool måler feil, eller så er PC'n min ille ute mht temperatur. Skjermkortet kan umulig blir gammelt hvis det ligger på 80-90 grader under hard arbeid.. Jeg har fire kabinettvifter så gjennomstrømmingen skal være mer en god nok.

Finnes det andre programmer som måler temperaturen til skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du bruker Ati sitt Catalyst Control Center kan du lese av tempen der.

5297100[/snapback]

Jeg gjør for såvidt det, har ikke tenkt på at den måler. Der er det vel også 'overdrive' eller hva det heter. Har holdt meg unna den siden kjøleren min ikke står plugga i skjermkortet men har 'vanlig' strømkontakt.

Når det er snakk om CCC så viser den at AGP står AV.. Den skulle vel strengt tatt stått på 8x og med fastwrite..

Mulig dette har noe med at jeg har ASRock Dual med PCIe og AGP-spor, men jeg har deaktivert PCIe sporet i BIOS så det ikke skulle bli noe tull, noe det altsp har blitt. Det ene problemet avløser det andre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...