Gå til innhold

Skjemkort ødelagt? 6800gt agp

Vighilicious

Anbefalte innlegg

I går så lot jeg pc-en og pc-skjermen være på ca 2 timer, mens jeg var vekke og når jeg kom tilbake sto skjermen innaktiv, jeg fikk ikke fram bilde. Jeg drøyet testing og slikt til i dag, og jeg har funnet ut at skjermkortet ikke fungerer. Jeg testet det på en annen pc og det funker ikke. Testet også med et annet skjermkort i den pc-en 6800gt-en sto i.

Virker veldig rart at ett skjemkort bare sånn plutselig skal slutte å fungere. Jeg hadde innstalert en Zalman kjøler på skjemkortet, men det er kanskje et halvt år siden og tempraturen ble kraftig redusert. Jeg overklokket ikke skjermkortet.

Har Gpu-en rett og slett bare daua? Noen som vet hvor lang garanti jeg har på et slikt skjermkort? (Jeg monteret bare på den gamle kjøleren hvis jeg sender den inn)..

Endret av Vighilicious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selve gpu`en trenger ikke å være dauet, skjermkortet består jo trossalt av en mengde forskjellige deler.

ville ha sendt det inn jeg.

Er vel 1 års garanti tid, men 5 års reklamasjons tid

5299463[/snapback]

Ingen garanti når man bytter kjøler. Da fraskriver man seg all rett til garanti.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Ingen garanti når man bytter kjøler. Da fraskriver man seg all rett til garanti.

5300260[/snapback]

Det er nok riktig det ja, men det er jo forbasket hvis en skifter til en mye bedre kjøler som bare kjøler kortet bedre og mer stille. Kortet gikk ned 20 grader på load med ny kjøler. Jeg skiftet jo ikke for å herpe kortet og det i hvertfall ikke derfor kortet plutselig har daua. Gjetter heller på at det har kortsluttet av en eller annen grunn.

Endret av Vighilicious
Lenke til kommentar

Du kan jo slenge på den gamle kjøleren og prøve å sende det inn likevel, men finner de ut at du har skifta kjøler kan du bare glemme garanti... Du kan jo fortsatt prøve deg på en reklamasjon, men da er det du som må bevise at du ikke skadet kortet da du skiftet kjøler, og det kan bli litt knot :)

Lenke til kommentar
selve gpu`en trenger ikke å være dauet, skjermkortet består jo trossalt av en mengde forskjellige deler.

ville ha sendt det inn jeg.

Er vel 1 års garanti tid, men 5 års reklamasjons tid

5299463[/snapback]

5300260[/snapback]

bare pirk.

Vi alle vet veldig godt at man faktisk klarer å få det på garantien bare ved å sette på orgnial kjøleren igjen. Så fremst det er så likt som mulig som orginalt.

Lenke til kommentar

Info om hvor du kjøpte det hadde vært fint. Det å sette på orginalkjøler og late som du ikke har bytta kjøler blir bare for dumt. Send en e-post til de du kjøpte det av og hør hva de sier. Tror de aller fleste netshopene hjelper deg uansett om du har bytta kjøler eller ikke.

Lenke til kommentar
Info om hvor du kjøpte det hadde vært fint. Det å sette på orginalkjøler og late som du ikke har bytta kjøler blir bare for dumt. Send en e-post til de du kjøpte det av og hør hva de sier. Tror de aller fleste netshopene hjelper deg uansett om du har bytta kjøler eller ikke.

5307090[/snapback]

På netshop er skjermkortet kjøpt, hehe. Har sendt det inn nå og håper på det beste..

Lenke til kommentar
Har du sendt e-post til de først og forklart problemet? Netshop skal være veldig greie i garanti saker. Tror du burde ringe eller sende e-post til de for å forklare problemet ditt.

5315778[/snapback]

Ja jøssunam har fin kontakt med dem, men har ikke sakt noe om vifte skiftingen.. Har bare sakt hva problemet er og sendt inn kortet. Burde vel gå fint det eller? Får se i morgen når de har fått sett på det. Kan aldri tro at Netshop skal bry seg særlig mer enn at de finner ut at en del av kortet er blitt ødelagt og jeg får nytt, eller en tilsvarende.

Lenke til kommentar
Du kan jo fortsatt prøve deg på en reklamasjon, men da er det du som må bevise at du ikke skadet kortet da du skiftet kjøler, og det kan bli litt knot :)

5300644[/snapback]

Dette stemmer ikke. Ved reklamasjon er det butikken som har bevisbyrden, dvs at det er de som må bevise at det er du som har ødelagt kortet. Slik er det uansett om du har skiftet kjøler eller ikke, men det er klart at dersom det virkelig ER deg som har ødelagt kortet, så sitter du i det med begge beina.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Du kan jo fortsatt prøve deg på en reklamasjon, men da er det du som må bevise at du ikke skadet kortet da du skiftet kjøler, og det kan bli litt knot :)

5300644[/snapback]

Dette stemmer ikke. Ved reklamasjon er det butikken som har bevisbyrden, dvs at det er de som må bevise at det er du som har ødelagt kortet. Slik er det uansett om du har skiftet kjøler eller ikke, men det er klart at dersom det virkelig ER deg som har ødelagt kortet, så sitter du i det med begge beina.

5317233[/snapback]

Og på den andre siden er det lett å se om du har fiklet med kjøleren eller ikke. Blir fort merker ved montering, samt gris med kjølepasta.

Du får nesten vente å se.

Lenke til kommentar
Man skal IKKE miste garanti ved å skifte kjøler..

5317778[/snapback]

Garanti er noe butikken gir deg av sin egen vilje, så den kan de godt bestemme at du mister dersom du skifter kjøler. Reklamasjonsretten, derimot, er lovfestet, og den mister du ikke med mindre butikken kan sannsynliggjøre at det er du som har herpet varen.

Lenke til kommentar

Heisann nå har det skjedd noe dere..

Jeg sendte som sagt inn skjermkortet og i dag har netshop tydligvis fått sett på det. Jeg har fått en ordrebekreftelse på det samme skjemkortet. Så det betyr vel at jeg fikk nytt :) Men litt rart at jeg får nytt når de ikke har skjermkortet oppsatt på siden, men det betyr vel bare at de har noen liggende.. Bra for meg! :)

Ordrebekreftelse med referansenummer 'erst def vare 1015622' fra Netshop ASA

erst def = erstatnings definisjon?

Endret av Vighilicious
Lenke til kommentar

5326058[/snapback]

Vittig at du poster referansenummeret i samme tråd som du innrømmer at du har gjort ting med kortet som ikke garantien dekker. Du får håpe ingen fra Netshop leser dette... :p

5327902[/snapback]

Haha det skulle tatt seg ut, men nå har de jo sendt meg nytt så Netshop er butikken. Jeg har jo ikke skadet korte med vilje så folkene fra netshop hadde nok forstått det uansett.

Netshop :thumbup:

Lenke til kommentar

5326058[/snapback]

Vittig at du poster referansenummeret i samme tråd som du innrømmer at du har gjort ting med kortet som ikke garantien dekker. Du får håpe ingen fra Netshop leser dette... :p

5327902[/snapback]

Haha det skulle tatt seg ut, men nå har de jo sendt meg nytt så Netshop er butikken. Jeg har jo ikke skadet korte med vilje så folkene fra netshop hadde nok forstått det uansett.

Netshop :thumbup:

5328478[/snapback]

Kanksje netshop sitter her inne og leser, men så ser de at alle her skryter av at der kan man lett få byttet varen sin, noe som er god reklame :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...